Heart of Hospitality – nowa kampania Accor o pasji do hotelarstwa

Grupa Accor stworzyła podcast „Heart of Hospitality” prowadzony przez Duncana O’Rouke, CEO Accor Northem Europe. To seria historii opowiadających o ludziach tworzących świat branży hotelarskiej. Tematyka podcastów jest dość szeroka: od gastronomii, przyszłości tego sektora, kobiet w hotelarstwie, aż po zrównoważony rozwój. Wśród osób biorących w nich udział znajdują się światowi liderzy oraz początkujący hotelarze.

Głównym celem kampanii „Heart of Hospitality” jest wspieranie odbudowy sektora, który ucierpiał w ostatnich miesiącach z powodu obostrzeń i restrykcji. Branża hotelarsko-turystyczna w ostatnim czasie uległa znacznemu ożywieniu, aczkolwiek wciąż stawia czoło wielu wyzwaniom związanym z brakami w kadrach, czy ograniczeniami w podróżowaniu.

W trakcie zorganizowanego wydarzenia miała miejsce debata na temat pasji do hotelarstwa.

Skąd się ona bierze? Zgromadzeni gości udzielali bardzo różnych odpowiedzi: od znalezienia się w hotelu z totalnego przypadku, aż po pełne przejście ścieżki kariery zawodowej. Najważniejsze dla wszystkich jest zaangażowanie, a także chęć stałego rozwijania się.

W trakcie nauki w szkołach przygotowujących do zawodu coraz mocniej stawia się na praktyczne zajęcia. Dzięki temu uczniowie mogą nauczyć się najważniejszych złotych zasad pracy w hotelarstwie. Przede wszystkim wpływać na emocje gości, ciągle się z nimi komunikować, a także dostarczać im spersonalizowanych doświadczeń, by czuli się w wybranych obiektach wyjątkowo.

Typ gościa uległ zmianie – oczekują oni szybkiej reakcji. Podkreślono również, że zespół jest najważniejszy. Do zbudowania zgranego zespołu potrzebny jest wzajemny szacunek i zrozumienie. Ważne jest też, aby kadra kierownicza tworzyła zespół razem z pracownikami. To właśnie zespół będzie tworzył atmosferę danego obiektu i w dużej mierze to od niego zależy, czy goście będą wracali.

Hotelarstwo dostępne dla wszystkich

Hotelarstwo jest dość obszerną branżą i prawie każdy jest w stanie znaleźć w niej dla siebie pracę. Zdecydowanie lepiej odnajdą się osoby lubiące kontakt z innymi ludźmi i chcącymi pracować w międzynarodowym środowisku. Dlatego też wykształcenie kierunkowe nie zawsze jest warunkiem koniecznym do znalezienia pracy w tej branży.

„Pracują jedni i drudzy. Część z nich, około 30 proc. przechodzi koło hotelu, wchodzi i znajduje pracę. Drugie tyle to są ci, którzy kończą szkoły kierunkowe. Jest jednak jeszcze taka grupa, która zaczyna pracować w momencie rozpoczęcia szkoły, żeby zdobyć praktykę i mieć realny kontakt z zawodem. Jest jeszcze mała grupa, która jest gdzieś koło hotelarstwa np. ktoś kończy szkołę językową i trafia do hotelarstwa. Zresztą hotelarstwo to nie jest jedna dziedzina, bo w hotelach mamy techników, recepcjonistów, instruktorów fitness, a w niektórych też są panie od pielęgnacji urody” – mówi Bartłomiej Szmajdziński, dyrektor HR Orbis.

„A poza tym przyjmujemy osoby nie tylko po szkołach wyższych, również przyjmujemy osoby ze szkół branżowych. Przyjmujemy osoby w każdym wieku, więc tutaj właściwie nie ma barier. Ani co do wykształcenia ani co do doświadczenia, a na pewno nie co do wieku. Jesteśmy w stanie przyjąć naprawdę każdego do pracy” – dodaje Sylwia Pawełczyk – Maśluk, senior vice-president w Talent & Culture Accor Northern Europe.