Hilton wprowadza nowe standardy sanitarne

Pieczętowanie pokoju po jego sprzątnięciu, dezynfekowanie dziesięciu kluczowych obszarów w pokojach, bezkontaktowy check-in i częstsze zamykanie centrów fitness w celu dezynfekcji – to nowy program sanitarny wprowadzany przez sieć Hilton.
O tym, jak hotele sieci będą dbały o czystość obiektów, poinformowało biuro prasowe Hilton. Nowe standardy mają obowiązywały w Ameryce Północnej. Marka Hilton nawiązała współpracę z firmą RB, produkującą środki czystości i skonsultowała nowe standardy czystości z amerykańską siecią szpitali Mayo Clinic. Wdroży też szkolenia dla personelu.
Przełamać opór klientów
„Hilton CleanStay” ma być rygorystycznym systemem czyszczenia powierzchni. Protokoły pilnowania skuteczności opracowali eksperci ds. zapobiegania infekcjom. Nowe standardy mają obowiązywać przy sprzątaniu pokojów, restauracji, sali gimnastycznych i innych publicznie dostępnych powierzchni. Hilton zapowiada, że partnerstwo z RB będzie miało zasięg globalny, a co za tym idzie, program będzie rozszerzony na wszystkie kraje.
Jak podkreśla prezes Hiltona Christopher J. Nassetta, nowe standardy mają przede wszystkim wzbudzić zaufanie klientów i zwiększyć ich poczucie bezpieczeństwa. Uporanie się z obawami dotyczącymi kwestii sanitarnych to kluczowe zadanie dla branży. Ich przełamanie będzie miało największe znaczenie dla wznowienia ruchu turystycznego.
Na standardy czystości ma składać się kilka elementów. Po zakończeniu sprzątania drzwi do pokoju mają być pieczętowane, a w pokoju wyznaczono dziesięć obszarów dezynfekcji. Chodzi o najczęściej dotykane powierzchnie: włączniki światła, klamki, pilot od telewizora, termostaty, wyposażenie łazienki, itd (patrz: ilustracja). Z pokojów będą usunięte długopisy i papeteria, będą one dostarczane na życzenie klientów. Wyznaczono też nowe standardy czyszczenia centrów fitness, które będą w tym celu kilka razy dziennie zamykane. Na salach będzie mogła przebywać jednocześnie ograniczona liczba osób.

Standardy nie tylko w pokojach
Publiczne strefy w hotelach mają być częściej czyszczone, w kluczowych miejscach, takich jak drzwi wejściowe czy winda, zostaną umieszczone akcesoria do dezynfekcji i nasączane chusteczki do wycierania powierzchni, np. guzików w windzie. Do odkażania powierzchni mają być używane środki opracowane na bazie nowych technologii, na przykład spraye elektrostatyczne czy naświetlanie UV.
Jednym z elementów programu ma być bezkontaktowy check-in, możliwy dzięki zastosowaniu elektronicznego klucza. Dzięki niemu goście mogą zameldować się w hotelu przy pomocy smartfona i uniknąć kontaktu z personelem. Hilton ma zamiar rozszerzać sieć obiektów korzystających z tego rozwiązania, czyli z aplikacji mobilnej Hilton Honors. Jej możliwości mają być rozszerzane o kolejne funkcje, np. otwierania drzwi do pomieszczeń wspólnych, do których dostęp mają goście.
Zabezpieczony ma być również personel, który zostanie wyposażony w środki ochrony osobistej.

POWIĄZANE WPISY
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty
13 marca 2025
Rekordowy rok polskich turystów w Szwajcarii
Drugi rok z rzędu polscy turyści w Szwajcarii przekroczyli liczbę 200 tys. noclegów. W…
0 Komentarzy3 Minuty
12 marca 2025
Julien Mattei nowym dyrektorem ds. inwestycji w a&o Hostels
Julien Mattei objął stanowisko dyrektora ds. inwestycji w a&o Hostels. Doświadczony…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
Nowe hotele Novotel: otwarcia na Malcie i w Chorwacji w 2025 roku
Novotel zapowiedział otwarcia hoteli w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz debiuty na…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rekordowa liczba Polaków w Indonezji
Polscy turyści polubili Indonezję. W ubiegłym roku kraj 17 tys. wysp odwiedziła rekordowa…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Nowa odsłona B&B Hotel Wrocław Centrum. Zakończono modernizację obiektu
B&B Hotel Wrocław Centrum przeszedł kompleksową modernizację. Prace objęły zarówno…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Ruszył Podlaski Bon Turystyczny
Dziś wystartowała strona Podlaskiego Bonu Turystycznego, programu mającego ożywić ruch…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2025
Tribe Krakow Old Town otwiera drzwi dla nowych talentów
Wraz z nadchodzącym otwarciem Tribe Krakow Old Town rozpoczyna się rekrutacja personelu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 marca 2025
Sun & Snow: inwestowanie w apartamenty rekreacyjne w Polsce wciąż się opłaca
Wzrost kosztów budowy, zmieniające się preferencje klientów oraz procesy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty
13 marca 2025
Rekordowy rok polskich turystów w Szwajcarii
Drugi rok z rzędu polscy turyści w Szwajcarii przekroczyli liczbę 200 tys. noclegów. W…
0 Komentarzy3 Minuty
12 marca 2025
Julien Mattei nowym dyrektorem ds. inwestycji w a&o Hostels
Julien Mattei objął stanowisko dyrektora ds. inwestycji w a&o Hostels. Doświadczony…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
Nowe hotele Novotel: otwarcia na Malcie i w Chorwacji w 2025 roku
Novotel zapowiedział otwarcia hoteli w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz debiuty na…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rekordowa liczba Polaków w Indonezji
Polscy turyści polubili Indonezję. W ubiegłym roku kraj 17 tys. wysp odwiedziła rekordowa…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Nowa odsłona B&B Hotel Wrocław Centrum. Zakończono modernizację obiektu
B&B Hotel Wrocław Centrum przeszedł kompleksową modernizację. Prace objęły zarówno…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Ruszył Podlaski Bon Turystyczny
Dziś wystartowała strona Podlaskiego Bonu Turystycznego, programu mającego ożywić ruch…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2025
Tribe Krakow Old Town otwiera drzwi dla nowych talentów
Wraz z nadchodzącym otwarciem Tribe Krakow Old Town rozpoczyna się rekrutacja personelu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 marca 2025
Sun & Snow: inwestowanie w apartamenty rekreacyjne w Polsce wciąż się opłaca
Wzrost kosztów budowy, zmieniające się preferencje klientów oraz procesy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty