Hilton wprowadza nowe standardy sanitarne
Pieczętowanie pokoju po jego sprzątnięciu, dezynfekowanie dziesięciu kluczowych obszarów w pokojach, bezkontaktowy check-in i częstsze zamykanie centrów fitness w celu dezynfekcji – to nowy program sanitarny wprowadzany przez sieć Hilton.
O tym, jak hotele sieci będą dbały o czystość obiektów, poinformowało biuro prasowe Hilton. Nowe standardy mają obowiązywały w Ameryce Północnej. Marka Hilton nawiązała współpracę z firmą RB, produkującą środki czystości i skonsultowała nowe standardy czystości z amerykańską siecią szpitali Mayo Clinic. Wdroży też szkolenia dla personelu.
Przełamać opór klientów
„Hilton CleanStay” ma być rygorystycznym systemem czyszczenia powierzchni. Protokoły pilnowania skuteczności opracowali eksperci ds. zapobiegania infekcjom. Nowe standardy mają obowiązywać przy sprzątaniu pokojów, restauracji, sali gimnastycznych i innych publicznie dostępnych powierzchni. Hilton zapowiada, że partnerstwo z RB będzie miało zasięg globalny, a co za tym idzie, program będzie rozszerzony na wszystkie kraje.
Jak podkreśla prezes Hiltona Christopher J. Nassetta, nowe standardy mają przede wszystkim wzbudzić zaufanie klientów i zwiększyć ich poczucie bezpieczeństwa. Uporanie się z obawami dotyczącymi kwestii sanitarnych to kluczowe zadanie dla branży. Ich przełamanie będzie miało największe znaczenie dla wznowienia ruchu turystycznego.
Na standardy czystości ma składać się kilka elementów. Po zakończeniu sprzątania drzwi do pokoju mają być pieczętowane, a w pokoju wyznaczono dziesięć obszarów dezynfekcji. Chodzi o najczęściej dotykane powierzchnie: włączniki światła, klamki, pilot od telewizora, termostaty, wyposażenie łazienki, itd (patrz: ilustracja). Z pokojów będą usunięte długopisy i papeteria, będą one dostarczane na życzenie klientów. Wyznaczono też nowe standardy czyszczenia centrów fitness, które będą w tym celu kilka razy dziennie zamykane. Na salach będzie mogła przebywać jednocześnie ograniczona liczba osób.
Standardy nie tylko w pokojach
Publiczne strefy w hotelach mają być częściej czyszczone, w kluczowych miejscach, takich jak drzwi wejściowe czy winda, zostaną umieszczone akcesoria do dezynfekcji i nasączane chusteczki do wycierania powierzchni, np. guzików w windzie. Do odkażania powierzchni mają być używane środki opracowane na bazie nowych technologii, na przykład spraye elektrostatyczne czy naświetlanie UV.
Jednym z elementów programu ma być bezkontaktowy check-in, możliwy dzięki zastosowaniu elektronicznego klucza. Dzięki niemu goście mogą zameldować się w hotelu przy pomocy smartfona i uniknąć kontaktu z personelem. Hilton ma zamiar rozszerzać sieć obiektów korzystających z tego rozwiązania, czyli z aplikacji mobilnej Hilton Honors. Jej możliwości mają być rozszerzane o kolejne funkcje, np. otwierania drzwi do pomieszczeń wspólnych, do których dostęp mają goście.
Zabezpieczony ma być również personel, który zostanie wyposażony w środki ochrony osobistej.
POWIĄZANE WPISY
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty
21 października 2024
IGHP: wrześniowe wyniki hoteli poniżej oczekiwań
Wyniki września były na dobrym poziomie, choć hotele biznesowe wypadły poniżej oczekiwań,…
0 Komentarzy5 Minuty