Hit z Bollywood ma promować Warszawę
Szesnaście dni zdjęciowych spędziła w stolicy ekipa filmowa z Indii kręcona najnowszy film „Kick” z Salmanem Khanem w roli głównej.
Jak ważna sprawa może to być dla promocji Warszawy w Indiach przekonywali na konferencji przedstawiciele producentów, Polskiej Organizacji Turystycznej i władz stolicy.
Na wstępie ambasador Indii w Polsce Monika Kapil Mohta powiedziała m.in.: „Mnie nie trzeba przekonywać do Polski. Dwa i pół roku, jakie tu już spędziłam, wystarczyło, żebym myślała o Polsce o jednym z najpiękniejszych miejsc na świecie… Jeśli Polska się otworzy bardziej na rynek Indii, jeśli dzięki temu filmowi moi rodacy zechcą odwiedzić Polskę, jeszcze będziecie prosić, żebyśmy nie przyjeżdżali tak licznie.”
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej powiedział: „Wierzę, że film jest idealnym narzędziem promocyjnym, zwłaszcza taki fil, w którym Polska gra Polskę. cztery lata temu rozpoczęliśmy starania, by filmowcy z Bollywood zainteresowali się naszym krajem, Cieszę się, że odnieśliśmy sukces, bo tak trzeba traktować dwutygodniową wizytę ekipy filmu Kick w Warszawie.”
Wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska dodała: „Film to dla Warszawy wielka szansa na promocję, na pozycjonowanie się jako miejsce plenerowe. Wierzę, że przełoży się to na wizyty dalszych ekip filmowych, ale i na zainteresowanie Warszawą widzów filmów.”
Wiceprezydent Warszawy, Michał Olszewski skomentował: „Film, który w Azji obejrzą dziesiątki, być może steki milionów widzów, to możliwość pokazania Warszawy i przyciągnięcia potencjalnych gości. Nie ponieśliśmy w związku z wizytą filmowców żadnych kosztów. Oczywiście ponieśliśmy tzw. koszty administracyjne związane z obsługą logistyczną przedsięwzięcia, ale są one niewielkie w porównaniu z przewidywanymi efektami promocyjnymi.”
Krzysztof Sołek, prezes Film Polska Productions, firmy realizującej polską część produkcji podkreślił: „Ten film to swoisty test. Test dla Warszawy, jako miejsca plenerowego, test dla naszej firmy. Chciałbym podkreślić, że pokazanie warszawy szerokiej publiczności, ale i innym filmowcom, może udowodnić, że stolica Polski i sama Polska może być atrakcyjna dla światowego przemysłu filmowego. Nasz ekipa udowodniła, że potrafimy sprostać najwyższym wymaganiom ekipy z Bollywood, która słynie z perfekcyjności i niezwykle wysokiej jakości pracy.”
Oprócz przedstawicieli firm i organizacji zaangażowanych w produkcję i promocję filmu, bohaterami konferencji byli goście z ekipy filmowej, a więc reżyser Sajid Nadiadwala, aktorzy indyjscy: Salman Khan i Randeep Hooda oraz Jacqueline Fernandez byłą Miss Sri Lanki. Wszyscy podkreślali, że Warszawa im się spodobała, nie tylko jako plan filmowy i że postarają się polecić ją swoim znajomym
.
.
.
.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że Warszawa „zagrała”, ale LONDYN!
Czy promowanie w Azji innych stolic europejskich to również zadanie Polskiej Organizacji Turystycznej?