Hotelarze spodziewają się najlepszej Wielkanocy od 2019 roku
Nadchodząca Wielkanoc zapowiada się rekordowo nad polskim morzem. Turystów przyciągają ciepłe temperatury. Część z nich planuje rodzinne wypady. Inni decydują się na spontaniczne city-breaki. Obniżone ceny noclegów dodatkowo zachęcają do podróży.
Prognozy pogody wskazują, że najbliższe święta Wielkanocne będą sprzyjały spędzaniu czasu w plenerze. Temperatury będą wysokie, słońca na Pomorzu Zachodnim nie zabraknie i nie zabraknie także turystów.
„Z informacji jakie mamy od hotelarzy z Koszalina, Świnoujścia i Międzyzdrojów wynika, że będą to najlepsze święta od 2019 roku. Obłożenie oceniane jest na 70-80 proc., a w niektórych hotelach nawet na 100 proc. Przedstawiciele sektora HoReCa w Północnej Izbie Gospodarczej mówią także o spodziewanym ożywieniu gastronomii, dlatego wiele restauracji nad morzem będzie standardowo czynnych. Tutaj generatorem determinującym zainteresowanie klientów i turystów jest przede wszystkim pogoda, a także chęć odpoczynku, choćby krótkiego” – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
„Hotelarze informują nas o klientach, którzy marzyli o Wielkanocy nad Bałtykiem”
Duży ruch turystyczny nad polskim morzem sektor hotelarski i gastronomiczny odnotowywał także zimą. Z informacji Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie wynika, że tej zimy pozostała otwarta rekordowa ilość lokali gastronomicznych i hoteli, co można uznać za odwrócenie trendu „usypiania” na zimę sektora turystycznego nad polskim morzem.
„Zainteresowanie turystów jest bardzo duże i na Wielkanoc spodziewamy się nad Bałtykiem tłumów. Część turystów przyjeżdża tutaj na weekend. Hotelarze informują nas o klientach, którzy marzyli o Wielkanocy nad Bałtykiem i przyjeżdżają całymi rodzinami, ale wiemy, że będzie mnóstwo klientów jednodniowych. City break nad morzem, przyjeżdżamy rano, idziemy na spacer, jemy obiad, wracamy wieczorem. Takich klientów też będzie wielu” – mówi Hanna Mojsiuk.
„Mówimy na pewno o bardzo dużym zaintersowaniu spędzaniem świąt nad morzem, ale jest tak, że turyści szukają miejsca na ostatnią chwilę lub przyjeżdżają spontanicznie. Widzą, że jest ładna pogoda, mają wolny czas i przyjeżdżają. Cieszy nas to, że sezon zaczyna się wcześnie. W Świnoujściu niektóre hotele na ten weekend mają 70 proc. obłożenia, a niektóre nawet 100 proc.” – dodaje Piotr Kośmider, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Świnoujściu.
Co interesujące, wiele hoteli wiosną obniżyło swoje ceny.
„Jest korekta w dół w niektórych lokalizacjach. To kwestia przygotowań do sezonu, ale także poczucia, że skoro jest niższa inflacja, to ceny również powinny zostać urealnione pod potrzeby polskiego turysty” – mówi Piotr Kośmider, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Świnoujściu.
Turyści zostają nad morzem na noc, ale decyzje podejmują raczej spontanicznie
Nie tylko hotele cieszą się dużym zainteresowaniem turystów nad morzem. Również eksperci rynku nieruchomości przyznają, że ilość kwater na wynajem i apartamentów na wynajem jest duża i widać zainteresowanie ze strony turystów szczególnie w Świnoujściu oraz innych, największych kurortach.
„Tutaj zainteresowanie apartamentami jest bardzo duże, ale inny jest sposób ich rezerwowania. Widzimy, że mało turystów planuje pobyt świąteczny nad morzem z wyprzedzeniem. Raczej to jest planowanie z dnia na dzień albo nawet czasem spontanicznie. Tacy klienci jako priorytet uznają standard obiektu, ale coraz częściej widzimy, że wolą nocować w lepszych warunkach niż w tańszym obiekcie” – mówi Mirosław Król, ekspert rynku nieruchomości.
„Sektor najmu krótkoterminowego jeszcze na wakacje się nie przygotowuje. Tutaj szturm zaczyna się zwykle od majówki – mówi Król. – Na pewno jednak jest wiele wolnych apartamentów na wynajem. To wynika z faktu, że nad morzem jest coraz więcej kwater i apartamentów i zwykle są one oferowane turystom i gościom całorocznie” – mówi ekspert Północnej Izby Gospodarczej.
Sezon turystyczny nad morzem zaczyna się zwykle w majówkę, ale sektor HoReCa nie ma wątpliwości, że pierwsze ożywienie po zimie to jest zawsze czas Wielkanocy.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty