Hotelarze stawiają na MICE
Według wydanego przez POT Raportu Przemysłu Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2016, blisko 71 proc. eventów odbyło się w hotelach, a liczba pokoi sprzedanych uczestnikom spotkań stanowiła 38,4 proc. ogółu wykupionych noclegów. W związku z tak dynamicznym rozwojem branży spotkań, konkurujące ze sobą obiekty dokładają wszelkich starań, aby sprostać wymaganiom turystów biznesowych.
Turyści biznesowi spędzają w hotelu najczęściej jedną lub dwie noce – wydając w tym czasie przeciętnie cztery razy więcej niż pozostali goście hotelowi. Dlatego kompleksowa i profesjonalna obsługa wyjazdów służbowych to jeden z ważniejszych segmentów działalności obiektów cztero i pięciogwiazdkowych w Polsce.
Dla podróżujących biznesmenów ważne jest, żeby pokoje hotelowe wyposażone były w komfortową i całkowicie wyciszoną strefę wypoczynku oraz miejsce do pracy, a więc w ergonomiczny fotel, dobrze oświetlone biurko i bezpłatny dostęp do szybkiego Wi-Fi. Oprócz szeregu udogodnień w pokojach, obiekty muszą dysponować nowocześnie wyposażonym zapleczem konferencyjno-bankietowym. Turysta biznesowy z pewnością chętnie skorzysta również z dodatkowych udogodnień, które oferuje hotel np. z centrum odnowy biologicznej, basenu, sauny lub siłowni, które pomogą mu zachować równowagę pomiędzy pracą a wypoczynkiem. Ważna jest także obsługa i odpowiednie nastawienie personelu. Goście podróżujący w celach biznesowych, to najbardziej wymagająca grupa klientów. Zazwyczaj dysponują wysokim budżetem
i bogatym doświadczeniem hotelowym, dlatego oczekują indywidualnego traktowania przez obsługę. Aby gość zatrzymujący się w obiekcie czuł się dobrze obsłużony musi mieć gwarancję bezstresowego i szybkiego załatwienia z pozoru błahych spraw, takich jak pranie i prasowanie, wynajem samochodu, rezerwację stolika w restauracji, zorganizowanie telekonferencji, czy możliwość bezprzewodowego drukowania dokumentów.
Czas to pieniądz
Dla turysty biznesowego odległość od atrakcji turystycznych ma znaczenie drugorzędne. Liczy się czas dojazdu z lotniska, bądź dworca kolejowego do hotelu oraz bliskość miejsca, w którym ma się odbyć spotkanie. Dlatego przy wyborze obiektu firmy kierują się jego położeniem, odległością od centrów konferencyjnych, dworców i głównych węzłów komunikacyjnych. W ostatnich latach, przez wzgląd na rozbudowę i modernizację lotnisk oraz stale rosnącą siatkę połączeń lotniczych, również do Polski dotarł trend budowania hoteli przylotniskowych. Obiekty typu airport cieszą się coraz większym zainteresowaniem event plannerów, zwłaszcza przy organizacji imprez o charakterze międzynarodowym. Zorganizowanie konferencji w tego typu hotelach pozwala ograniczyć wydatki na logistykę. Dodatkowo obiekty, które korzystają z infrastruktury portów lotniczych udostępniają swoim gościom wielkopowierzchniowe parkingi, mogące pomieścić nawet kilkaset samochodów jednocześnie.
Hotele lotniskowe w Polsce, dzięki nieznacznym odległościom od centrum miast, idealnie wpasowują się w trend bleisure, czyli łączenie turystyki wypoczynkowej z biznesową. Goście konferencji coraz częściej decydują się pozostać w hotelu na dodatkową noc lub dwie, aby poznać walory turystyczne miejsca.
Grzegorz Gogola, prezes spółki Kraków Airport Hotel, powiedział: “Połączenie najwyższej jakości obsługi gości z lokalizacją typu airport oraz infrastrukturą konferencyjną hotelu pozwala z sukcesem konkurować na rynku usług MICE z obiektami położonymi w centrum miasta. Goście biznesowi, uczestnicy spotkań i konferencji doceniają przede wszystkim położenie Hilton Garden Inn Kraków Airport, który znajduje się w bezpośredniej bliskości krakowskiego portu lotniczego, autostrady A4 i jedynie 12 km od historycznej części Krakowa. Przy pobytach dwudniowych obserwujemy, że nasi goście bardzo chętnie podróżują do centrum miasta wykorzystując połączenie szybką koleją, to zaledwie 20 minut – licząc od wyjścia z hotelu do stacji Kraków Główny. Dla bardziej wymagających oferujemy możliwość transportu luksusowymi limuzynami Kraków Airport Taxi, które oczekują na gości przy wyjściu z hotelu.”
Nowoczesne technologie dla biznesu
Klimatyzacja, sprzęt audiowizualny, możliwość różnej konfiguracji stołów i krzeseł, łączenie i dzielenie poszczególnych sal konferencyjnych to podstawowe elementy składające się na zorganizowanie bankietu czy konferencji. Jednak dla organizatorów i uczestników konferencji to obecnie za mało. Hotele, które korzystają z najnowocześniejszych rozwiązań IT są najbardziej atrakcyjne z punktu widzenia organizatorów wydarzeń i gości podróżujących biznesowo. Zaczynając od możliwości rezerwacji pobytu przez urządzenia mobilne, poprzez usługę self check-in, aż po wirtualnego konsjerża. W 2020 roku pokolenie Millenialsów, czyli osób urodzonych pomiędzy 1980 a 1994 rokiem stanowić będzie ponad 50% wszystkich gości hotelowych, w tym klientów konferencyjnych. To grupa bardzo mocno związana z nową technologią. Aby spełnić ich wymagania hotele będą stosować inteligentne rozwiązania, wykorzystując w głównej mierze technologie mobilne.
Marcin Ziobro, dyrektor generalny Hilton Garden Inn Kraków Airport, dodał: “Wybudowany zaledwie 2 lata temu Hilton Garden Inn Kraków Airport został zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających gościach i w oparciu o dostępność najnowocześniejszych technologii. W pokojach hotelowych tradycyjne kompendium opisujące usługi hotelowe jest teraz częścią spersonalizowanego systemu telewizji hotelowej. Inteligentny system telewizji hotelowej jest z powodzeniem wykorzystywany jako środek komunikacji oraz narzędzie wspomagające sprzedaż. Kolejnym istotnym narzędziem w komunikacji z gośćmi jest elektroniczna, responsywna ankieta, która daje nam możliwość szybkiej reakcji na ich uwagi, co jest wyjątkowo cenne z punktu widzenia ciągłego starania się o świadczenie jak najwyższej jakości usług. Dodatkowo nasz dział sprzedaży odwiedzając klientów w siedzibach ich firm może zaprosić do spaceru po wnętrzach hotelu, korzystając z okularów wirtualnej rzeczywistości i pokazując panoramy w dedykowanej aplikacji.”
W kraju nie brakuje nowoczesnych obiektów kongresowych doskonale przystosowanych pod względem wyposażenia i logistyki. Stale rozwija się też infrastruktura hotelowa z zapleczem konferencyjnym. Jak zatem w dobie rosnącej konkurencji zbudować długofalową współpracę z gościem biznesowym? Kluczem do przyciągnięcia i utrzymania turysty biznesowego jest poznanie jego indywidualnych potrzeb i zapewnienie spersonalizowanych udogodnień. Badanie przeprowadzone przez TNS Polska w listopadzie 2016 r., na zlecenie Hampton by Hilton, przy udziale 800 respondentów, wykazało, że Polacy to wyjątkowo lojalni klienci. 69 proc. badanych przyznało, że jeżeli są zadowoleni z pobytu, z chęcią ponownie wybiorą ten sam hotel. Goście zagraniczni, świadomi korzyści płynących z przystąpienia do programów lojalnościowych, chętnie wybierają hotele przynależące do danej sieci korzystają z przysługujących im dodatkowych świadczeń. Sieć Hilton Worldwide przygotowała nawet specjalny program nagradzający lojalnych organizatorów konferencji i eventów – Hilton HHonors® Event Planner Bonus Program.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty