Hotelarze stawiają na social media
Według badań Barometru Finansowego ING aż 68 proc. respondentów wskazało, że social media wpłynęły na wybór destynacji turystycznej.
Coraz więcej decyzji związanych z rezerwacją pobytu w danym obiekcie zapada w trakcie podróży. Badania Profitroom przeprowadzone w 2016 roku wykazały, że wizyty z urządzeń przenośnych stanowiły aż 40 proc. ruchu na stronach internetowych. Facebook daje olbrzymie możliwości reklamowe dla firm oraz pozwala na bieżąco budować wiarygodność przedsiębiorstwa. W styczniu 2017 liczba jego użytkowników przekroczyła 1 miliard 79 milionów, z czego blisko 1 miliard 66 milionów osób do przeglądania medium korzysta z aplikacji mobilnych.
Facebook stał się także pierwszym kanałem komunikacji pomiędzy klientem a hotelem oraz najważniejszym źródłem wiedzy o promocjach i aktualnych ofertach. Zamiast dzwonić na infolinię, korzystać z formularza kontaktowego czy szukać na stronie adresu mailowego, gość kieruje się na fanpage – licząc na szybką odpowiedź administratora. Według badań Echo Research, w 2016 roku 66 proc. respondentów wolało kontakt z firmą poprzez media społecznościowe niż rozmowę telefoniczną z recepcją.
Monika Wilk, specjalista ds. marketingu w Hilton Garden Inn Kraków Airport, powiedziała: “Użytkownicy Facebooka, jak i innych mediów społecznościach, wymagają szybkiego reagowania na ich zapytania. Dlatego koniecznością jest stałe monitorowanie profili hotelu w mediach społecznościowych i szybkie odpowiadanie na wiadomości, komentarze oraz recenzje użytkowników. Bardzo ważna dla działających w branży hotelarskiej specjalistów ds. mediów społecznościowych jest dobra znajomość obiektu i bieżącej oferty, a także sprawna komunikacja z recepcją i działem rezerwacji oraz stałe monitorowanie strony.”
Według danych z grudnia ubiegłego roku Instagram jest odwiedzany przez ponad 600 milionów użytkowników miesięcznie. Obecnie możemy powiązać konto na Instagramie ze stroną na Facebooku i mieć wgląd do statystyk, realizować płatne kampanie reklamowe, tworzyć 24 godzinne Instagram Stories. Dodatkowo aktualnie Instagram testuje Shoppable Posts – z przyciskiem call to action, który da użytkownikom możliwość zakupów bezpośrednio z aplikacji. Jednak dla firm, także tych z branży hotelarskiej, istotniejsza od sponsorowanych postów, jest możliwość oznaczania się gości w hotelu oraz współpraca z influencerami. Jak przewidują twórcy raportu Hotel Marketing & Technology Trends 2017 wydawanego przez Profitroom, aby wypromować hotel zamiast w kolejny billboard czy reklamę w prasie hotelarze będą inwestować we współpracę z influencerami. Aż 53 proc. osób subskrybujących i obserwujących kanały vlogerów, blogerów lub popularnych #Instapeople deklaruje, iż podjęło decyzję o zakupie na podstawie ich opinii.
Mówiąc o influencerach, nie można nie wspomnieć o Snapchacie, który odwiedzany jest przez 300 milionów użytkowników miesięcznie. Mobilna aplikacja jest najchętniej wybierana przez osoby pomiędzy 15 a 24 rokiem życia, dla których przesycony reklamami Facebook nie jest już atrakcyjny. Snapchat jest narzędziem, które daje dużo swobody i nie wymusza profesjonalnego podejścia do tworzenia wizerunku. Dzięki niemu firma może pokazać swoje luźniejsze, bardziej ludzkie oblicze. W Polsce wciąż stosunkowo mało hoteli decyduje się na aktywną obecność na Snapchacie, tymczasem międzynarodowe sieci z powodzeniem wykorzystują jego potencjał reklamowy. Jako pierwsze swoją przygodę z popularnym mediów rozpoczęły od współpracy z influencerami obiekty należące do sieci Marriott International, natomiast sieć Starwood Hotels & Resorts Worldwide stworzyła kampanię z użyciem geotagów, czyli filtrów do zdjęć, które są dostępne jedynie dla określonego obszaru.
Materiały video należą do najbardziej popularnych treści w Internecie. Średnia długość jednej sesji w serwisie YouTube na urządzeniach mobilnych wynosi obecnie ponad 40 minut. Według HighQ aż 96 proc. firm działających w sektorze B2B chce w 2017 roku wprowadzić video do swoich działań z zakresu content marketingu. Warto zauważyć, że publikowane filmy mają duże znaczenie przy pozycjonowaniu w Google, gdyż są atrakcyjne dla użytkowników, dodatkowo treści filmowe idealnie sprawdzają się w mediach społecznościowych i generują wysokie zasięgi organiczne.
Marek Kaczmarek, marketing manager w Profitroom, podkreślił: “Reklama video staje się doskonałym źródłem inspiracji i pozwala, aby widz zanurzył się w innym świecie. Video to wyjątkowa szansa, aby w kilkadziesiąt sekund sprawić, że widz będzie chciał na własnej skórze przeżyć wszystko, co właśnie zobaczył. Pamiętajmy, że dzisiejszy odbiorca jest niecierpliwy. Klip reklamowy powinien, więc być krótki i skutecznie przekazywać emocje, które odbiorca doświadczy podczas pobytu w hotelu.”
Komunikacja hotelu w mediach społecznościowych powinna być angażująca i dostosowana zarówno do kanału, jak i potencjalnej grupy odbiorców. W przypadku zdecydowanej większości hoteli sytuacja jest o tyle skomplikowana, że klienci reprezentują przynajmniej kilka grup. Media społecznościowe pozwalają na znaczną personalizację przekazu i pozwalają budować bliskie relacje z gośćmi obiektu oraz na bieżąco reagować na ich potrzeby i zapytania. Dlatego im lepiej poznamy naszych klientów, tym sprawniej będziemy poruszać się w świecie social mediów i wzbudzać zaangażowanie naszych fanów, co w czasie, przełoży się na wzrost sprzedaży usług.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty