Hotelarze szukają ludzi do pracy
Długie miesiące całkowitego lockdownu lub funkcjonowania w cieniu obostrzeń doprowadziły do dramatycznego spadku zatrudnienia w całym sektorze HoReCa i nawet po złagodzeniu restrykcji na rynku pracy utrzymywała się niepewność, a ofert zatrudnienia w hotelach pojawiało się stosunkowo niewiele. Czy sektor HoReCa czeka przemiana z rynku pracodawcy w rynek pracownika?
Okrojone załogi wystarczyły na start sezonu, ale wraz z powrotem gości w branży hotelarskiej zapanował głód pracownika. Miejsc pracy jest więcej niż chętnych, ponieważ wiele osób dotychczas związanych z branżą znalazło zatrudnienie w innych sektorach. Stwarza to okazję dla nowych osób do rozpoczęcia przygody zawodowej w hotelarstwie.
François Delattre, Director of Operations – Europe w Louvre Hotels Group, powiedział: „Obecnie mamy wiele wakatów w całej Polsce i wciąż rekrutujemy pracowników do hoteli naszej sieci we wszystkich kategoriach: ekonomicznych Première Classe, dwu- i trzygwiazdkowych Campanile oraz czterogwiazdkowych Golden Tulip. Liczymy na to, że wkrótce uda nam się zasilić załogi hotelowe naszych obiektów ambitnymi osobami, które poszukują nowych wyzwań i uwielbiają pracować z ludźmi i dla ludzi. Na rynku trwa prawdziwa walka o pracownika, dlatego staramy się być konkurencyjni i jako duża, międzynarodowa sieć mamy w tym względzie niemałe możliwości. Oferujemy chociażby liczne benefity, od pakietów medycznych i rekreacyjnych, przez dodatki na transport do pracy aż po dofinansowania do urlopów i zniżki na noclegi oraz inne usługi w hotelach należących do naszej sieci.”
Praca w hotelu ma swoje zalety, zwłaszcza jeśli uda się znaleźć zatrudnienie w obiekcie należącym do globalnej sieci – a takich ofert obecnie nie brakuje.
Przy aplikacji na podstawowe stanowiska wymagania formalne nie są wielkie, liczą się przede wszystkim zaangażowanie, pracowitość i umiejętności interpersonalne (w hotelarstwie trzeba mieć serce do ludzi), a możliwości rozwoju osobistego – całkiem spore. Praca w dużej sieci to dostęp do szkoleń, w tym do udziału w wymianach międzynarodowych, a także liczne ścieżki awansu w strukturach korporacji.
François Delattre dodał: „Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju naszych pracowników. Kształcimy nie tylko twarde umiejętności związane z realizacją obowiązków na danym stanowisku, ale także kompetencje miękkie, dzięki którym każdy z naszych pracowników staje się ambasadorem kultury jednej z naszych marek i odpowiada za kreowanie jej wizerunku w oczach gościa. Chodzi o formowanie postaw i zachowań, które sprawiają, że nasze hotele zyskują indywidualną osobowość, na przykład hotele Golden Tulip są skore do zabawy i spontaniczne, a Campanile towarzyskie i rozsmakowane w dobrych chwilach. Programy i szkolenia, które oferujemy naszym pracownikom, pozwalają nie tylko na podnoszenie kompetencji zawodowych; bywa, że dają też szansę na przeżycie prawdziwej przygody, jak w przypadku kelnerki z naszego hotelu Campanile w Bydgoszczy, która w ramach wymiany talentów wyruszyła niedawno na trzymiesięczny staż w luksusowym hotelu w Szanghaju w Chinach.”
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Ferie 2025: coraz mniej wolnych miejsc, a ceny rosną
Do rozpoczęcia ferii zimowych w Polsce pozostało kilka dni. Jako pierwsi, swój zimowy…
0 Komentarzy4 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
14 stycznia 2025
IGHP: udany rok 2024 w hotelach
Rok 2024 hotelarze oceniają pozytywnie – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej…
0 Komentarzy9 Minuty