Hotelarze z IGHP zapłacą o połowę mniej za reemisję kanałów TVP
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zawarła porozumienie z Telewizją Polską w zakresie specjalnych cen z tytułu reemisji sygnału telewizyjnego dla hotelarzy. Wynegocjowane przez Izbę stawki za prawa nadawcze są o połowę mniejsze od cen rynkowych. Hotele, które są członkami Izby, mogą w ramach porozumienia podpisać stosowną dla siebie, indywidualną umowę na odbiór i dystrybucję sygnału telewizyjnego. Rozmowy IGHP z TVP na temat preferencyjnych stawek za retransmisję sygnału telewizyjnego dla członków Izby zostały zakończone sukcesem. 24 października 2016 roku zawarto porozumienie, które gwarantuje członkom IGHP zdecydowanie bardziej atrakcyjne stawki opłat za prawa nadawcze, niż dostępne na otwartym rynku. Podpisanie dokumentu generuje obopólne korzyści. Izba jest największą organizacją zrzeszającą środowisko polskich hotelarzy. Należy do niej ponad 200 hoteli o łącznej liczbie pokoi 27 tysięcy. TVP SA zyska zatem największą organizację hotelowa w Polsce.
Łukasz Naczas, TVP SA, powiedział: “Zawarta przez TVP SA i IGHP umowa ramowa zdecydowanie ułatwi nam relację z hotelami będącymi członkami Izby, a dzięki wynegocjowanym przez samorząd stawkom, zapłacą one korzystną cenę za reemisję sygnału.”
Nowe pakiety cenowe, zarówno podstawowy, jak i premium, zawierają 50-procentowy rabat od cen rynkowych. Koszt pakietu podstawowego to 0,25 zł netto miesięcznie od jednego gniazdka w pierwszym roku trwania umowy, a 0,50 zł netto w kolejnych latach. Pakiet ten zawiera następujące programy: TVP 1, TVP 2, TVP 1 HD, TVP 2 HD, TVP Info, TVP Regionalna, TVP POLONIA, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Rozrywka oraz TVP ABC. Cena Pakiet premium (TVP Sport, TVP Sport HD, TVP Seriale, TVP HD) to 1,50 zł miesięcznie od jednego gniazdka przez pierwszy rok obowiązywania umowy i 3 zł miesięcznie przez kolejna lata. Trzecia opcja, czyli pakiet podstawowy i pakiet premium łącznie, to 1,60 zł w pierwszym roku trwania umowy i 3,20 zł w kolejnych latach.
Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP, skomentował: “Zawarcie tego porozumienia z korzyścią dla naszych członków jest kolejnym dowodem, że warto podejmować działania w interesie branży i że IGHP, jako największa organizacja w sektorze hotelarskim, ma siłę i możliwości, aby skutecznie lobbować na rzecz zrzeszonych hoteli.”
Porozumienie obejmuje wyłącznie reemisję programów w rozumieniu art. 97 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty