Hotelarze z IGHP: zyski przyjdą może za rok, może za dwa
Na początku lipca co drugi hotel w Polsce odnotował frekwencję poniżej 30 proc. – wynika z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego przeprowadzonej w dniach 8-12 lipca wśród członków Izby. Według badania, 60 proc. hoteli ma niższe ceny za pokój niż w zeszłorocznym sezonie.
W ankiecie IGHP wzięło udział 227 hoteli zlokalizowanych we wszystkich województwach. 33 proc. to obiekty sieciowe. 70 proc. hoteli położonych jest w miastach. Większość ankietowanych (80 proc.) to hotele liczące do 150 pokoi, a średnia wielkość obiektu wynosi 103 pokoje.
Prawie wszystkie hotel działają
Jak wynika z ankiety IGHP, działalność wznowiła już zdecydowana większość hoteli (93 proc.). Frekwencja wciąż jednak jest niska – 60 proc. hoteli odnotowało średnią frekwencję poniżej 30 proc. W pierwszym tygodniu wakacji (29 czerwca – 5 lipca) wskaźniki wzrosły, ale nadal połowa hoteli nie przekroczyła frekwencji 30 proc.
Ceny niższe, gości brak
Zdecydowana większość otwartych hoteli realizuje niższe ceny niż w roku ubiegłym. W czerwcu było to 60 proc. obiektów, z czego 40 proc. zanotowało spadki wyższe niż o 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie 1/5 hoteli utrzymała ceny na zeszłorocznym poziomie.
Na bardzo niskim poziomie utrzymuje się ruch gości zagranicznych – udział poniżej 10 proc. odnotowało aż 93 proc. hoteli. Podobnie wygląda sytuacja z gośćmi konferencyjnymi, których udział nie przekracza 10 proc. w 90 proc. ankietowanych obiektów.
Przyszłość wciąż niepewna
70 proc. hoteli deklaruje stan rezerwacji na lipiec nieprzekraczający 40 proc. posiadanych pokoi. Odpowiednio dla sierpnia jest to już 84 proc. hoteli, a dla września 93 proc.
Z danych ankietowych wynika, że zdecydowana większość hoteli przeprowadziła restrukturyzację zatrudnienia w początkowych miesiącach epidemii. Tylko 12 proc. hoteli dokonało wypowiedzeń umów o pracę w czerwcu, a 9 proc. planuje takie działania w lipcu.
Zyski za rok, może dwa
Ponad połowa ankietowanych hoteli (56 proc.) ma trudności związane z utrzymaniem płynności finansowej. 95 proc. hoteli nie przewiduje osiągnięcia zysku z działalności operacyjnej wcześniej niż na koniec przyszłego roku, a 52 proc. nie wcześniej niż w 2022 roku. Podobnie hotele prognozują powrót do poziomu obrotów z lat 2018-19: 90 proc. hoteli nie wcześniej niż w roku 2022 r., 42 proc. nie wcześniej niż w 2023 r.
Dominującymi formami biznesu hotelowego są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (90 proc.). Wśród ankietowanych podobną liczbę stanowią hotele obsługujące ruch biznesowy 40 proc. oraz łączące segment biznesowy z turystycznym 37 proc. Hotele specjalizujące się w turystyce wypoczynkowej stanowią 23 proc.
Ankieta została przeprowadzona online w dniach 8-12 lipca 2020 roku.
POWIĄZANE WPISY
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Rezerwacje Ryanair dla firm dostępne na platformie Concur Travel
Ryanair ogłosił dostępność swoich połączeń w systemie Concur Travel, umożliwiając firmom…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
28 października 2024
Polskie miasta łączą siły na rzecz rozwoju turystyki miejskiej
Siedem organizacji turystycznych z największych polskich metropolii – Gdańska, Krakowa,…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Hotelarze z IGHP: zyski przyjdą może za rok, może za dwa […]