Hotele nadmorskie – ferie zimowe lepsze o 4 proc.
Jak wynika z danych serwisu rezerwacyjnego VacationClub, hotele zanotowały czteroprocentowy wzrost obłożenia względem analogicznych miesięcy ubiegłego roku.
Noclegi, zarówno w hotelach, jak i apartamentach, są w tym roku droższe jedynie o około 5 proc., jednocześnie z wyprzedzeniem można skorzystać z promocyjnych ofert sezonowych.
Na tygodniowy pobyt w dobrym hotelu czteroosobowa rodzina przeznaczyła w tym roku średnio 3000 złotych.
Dwa razy mniej – bo ok. 1500 złotych – trzeba było zapłacić za wynajęcie apartamentu. Różnica może wydawać się spora, jednak oferty hoteli zawierają zazwyczaj pełne wyżywienie, podczas gdy w apartamencie śniadania i obiady trzeba dodatkowo dokupić lub trzeba je przygotowywać samodzielnie.
Krystyna Wróblewska z VacationClub, powiedziała: „Apartamenty na wynajem posiadają aneksy kuchenne z kompleksowym wyposażeniem i większość gości decyduje się na samodzielne przygotowanie posiłków. Jednak, jak wynika z naszych szacunków, sukcesywnie wzrasta zainteresowanie pobytami z wykupionym śniadaniem – w tym roku taką opcję wybrało 20% więcej gości niż w 2018 r. Są też tacy, którzy wykupują pełne wyżywienie w pobliskich hotelach.”
Magdalena Rybicka, dyrektor ds. sprzedaży sieci hotelowej Zdrojowa Invest & Hotels, dodała: „W nadmorskich hotelach wyraźnie widać rosnące zainteresowanie usługami spod znaku Wellness, czyli zabiegami pielęgnacyjnymi na twarz i ciało oraz masażami. Porównując z zeszłoroczną zimą, liczba korzystających z tego rodzaju relaksu wzrosła w tym roku o około 11 proc.
Generalnie w branży turystycznej ma miejscie coraz więcej spontanicznych rezerwacji, czyli dokonywanych na ostatnią chwilę. Inaczej jest jednak w przypadku ferii – tylko 10 proc. rezerwacji to tak zwane last minute, dokonywane tuż przed przyjazdem. Prawie połowa rezerwujących pokój robi to w terminie do trzech tygodni przed pobytem, a pozostałe rezerwacje wpadają z jeszcze większym wyprzedzeniem. Nic dziwnego, w końcu termin ferii jest ustalany z dużym wyprzeedzeniem i obejmuje tylko dwa tygodnie, tym samym warto wcześniej wiedzieć, gdzie i jak je spędzić.”
Jak zapowiada się wiosna?
Krystyna Wróblewska zaznaczyła: „Ciągle obserwujemy tendencję wzrostową jeśli chodzi o popularność polskiego wybrzeża. Dlatego spodziewamy się obłożenia zbliżonego do ubiegłorocznego.”
Magdalena Rybicka podkreśliła: „Oczekujemy przesunięcia większej liczby turystów z marca na przełom kwietnia i maja, co wynika to z wyjątkowo późnego terminu Świąt Wielkanocnych. Rodzinne spędzanie tego czasu poza domem jest coraz bardziej popularne, a wiosenny spokój wypoczynku nad morzem kusi wielu Polaków. Tegoroczny kalendarz podpowiada, że wystarczy wziąć 3 dni urlopu, żeby cieszyć się dziewięciodniową majówką, i potrzeba siedem dni, żeby mieć dwutygodniowy urlop. Podejrzewamy zatem, że najlepszy wiosenny okres nadejdzie w drugiej połowie kwietnia.”
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty