Hotele polskie – w 2016 będzie ponad 20 proc. gości zagranicznych
W 2016 roku goście zagraniczni stanowić będą znacznie ponad 20 proc. wszystkich gości hotelowych w Polsce. Wzrośnie zainteresowanie Polską w zakresie turystki medycznej, wzrośnie także znaczenie działań z zakresu CSR, na które coraz częściej zwracają uwagę klienci – to główne wnioski z czwartej edycji raportu “Hotel Sales & Marketing Trends 2016” przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy firmy doradczej Deloitte.
W tegorocznym opracowaniu zostało ujętych łącznie 21 trendów.
Z raportu można dowiedzieć się o wzroście popularności Polski jako celu podróży dla gości z zagranicy oraz uzyskać wskazówki, w jaki sposób przygotować się na ich przyjęcie w hotelach.
Według danych GUS tylko w roku 2015 udzielono ponad 13 mln noclegów gościom z zagranicy, a liczba ta z roku na rok wzrasta. Szacuje się, że w 2016 roku obcokrajowcy znacznie przekroczą próg 20 proc. wszystkich gości hoteli. Według autoró raportu trend taki rysuje się z powodu zawirowań geopolitycznych i innych nieoczekiwanych zmian, które obniżyły bezpieczeństwo turystów w lokalizacjach dotąd bezpiecznych.
Warto także zwrócić uwagę na fakt, iż duże zainteresowanie Polską występuje również w zakresie turystyki medycznej, która stała się skutecznym pomysłem na wyróżnik biznesowy wielu obiektów w Polsce. Dzięki rozwojowi usług związanych z szeroko pojętą ochroną zdrowia, i ich promocją zagranicą, do Polski przyjeżdża nawet 350 tysięcy osób (głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji), które korzystają z zabiegów czy leczenia właśnie w naszym kraju.
W Hotel Sales & Marketing Trends 2016″ opublikowano także prognozy związane ze zmianą postaw w trakcie procesu rezerwacji w hotelach. Między innymi zaprezentowany został trend, który dotyczy wzrostu znaczenia opinii innych gości hotelu w procesie zakupowym. Według danych Profitroom użytkownik internetu przed zarezerwowaniem pobytu w danym hotelu przegląda średnio aż 18 stron internetowych, a wśród nich portale z opiniami czy też profile w mediach społecznościowych. Celem tych działań jest zweryfikowanie swoich informacji o marce, którą są zainteresowani i podjęcie decyzji zakupowej m.in. na podstawie recenzji innych osób. Dostrzega to coraz więcej osób odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż w hotelach, w związku z czym prognozuje się wzrost znaczenia informacji o gościu jako zasobu, którego posiadanie pozwala lepiej zarządzać wizerunkiem marki, a w rezultacie konkurować z innymi obiektami w tej wymagającej branży.
Czy komunikaty dopasowane do odbiorców będą w 2016 roku jeszcze popularniejsze? Według ekspertów Profitroom staną się wręcz koniecznością.
Karolina Antonowicz, Customer Success Director w Profitroom, podkreśliła: “70 proc. gości hotelowych oczekuje bardziej spersonalizowanych doświadczeń w myśl hasła “less ideas more experience”. W 2016 roku nie będziemy mówili już o segmentach gości, ale o ich profilach. O profilach, które mogą być zmienne w czasie, zależnie od sytuacji w jakich gość się znajduje. Planuje podróż służbową? A może wybiera wymarzone wakacje? Cała sztuka polegała będzie na rozpoznaniu potrzeb klienta na poszczególnych etapach i zapewnieniu mu spersonalizowanych doświadczeń. Targetowanie w 2016 roku to już nie tylko dopasowywanie przekazu pod gościa, ale do etapu podróży, na którym się znajduje.”
Paulina Kaczmarek, menedżer Sustainability Consulting w Deloitte, dodała: “Nieodzownym elementem każdego dobrego hotelu staje się podejmowanie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Między innymi poprzez wdrażanie rozwiązań oszczędzających prąd, wodę, efektywne zarządzanie odpadami.
Obserwując rynek hotelarski, zwracamy uwagę na rosnące znaczenie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności hoteli. W dobrych hotelach standardem staje się dbanie o ochronę środowiska, wspieranie społeczności lokalnych, tworzenie dobrych warunków dla pracowników a w konsekwencji tworzenie unikalnego doświadczenia dla klientów z Polski, i coraz częściej z zagranicy. Nasze doświadczenia pokazują, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na tego typu działania, już na etapie wyboru hotelu, nie tylko w czasie pobytu w nim.”
Te i wiele innych informacji na temat trendów w branży hotelarskiej na 2016 rok znajdują się na stronie http://www.profitroom.pl/trendy-2016, z której można pobrać kompletny raport z 19 trendami przygotowanymi przez firmę Profitroom i dwoma, których autorami byli współtworzący wydanie pracownicy firmy doradczej Deloitte. Raport Hotel Sales & Marketing Trends 2016″, to najpopularniejsze w polskiej branży hotelarskiej opracowanie trendów, które będą kształtowały marketing i sprzedaż hoteli w 2016 roku. Jest to już czwarta edycja przygotowana przez ekspertów z firmy Profitroom, w tym roku wzbogacona o prognozy opracowane przez Deloitte. Trendy zawarte w poprzednich latach sprawdziły się niemal w 100 proc.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty