Hotele: w 2017 wzrośnie sprzedaż usług online
Branżę hotelarską w Polsce czekają kolejne wzrosty w sprzedaży online, gdzie przewidywany jest przyrost mogący przekroczyć nawet 20 proc.
W przyszłym roku hotelarze zwrócą większą uwagę na niezwykle ważną w kontekście budowania silnej marki sprzedaż bezpośrednią, a także na kwestię zrównoważonego rozwoju i wykorzystanie nowoczesnych technologii do optymalizacji zysku. Powyższe prognozy znajdują się w IV edycji raportu “Hotel Marketing & Technology Trends”, przygotowywanej przez ekspertów Profitroom przy współpracy z partnerem – firmą doradczą Deloitte.
Tegoroczny raport wskazuje na 13 trendów z zakresu technologii, marketingu i sprzedaży, które będą miały bezpośredni wpływ na funkcjonowanie obiektów hotelarskich w 2017 roku. Wśród nich znajdziemy między innymi technologię VR, coraz bardziej popularny livestreaming czy istotne dla komunikacji marketingowej zastosowanie emocji w przekazach do konsumentów. Wykorzystanie tych trendów pomoże hotelarzom w atrakcyjny sposób zaprezentować swój obiekt na tle konkurencji i zachęcić potencjalnych gości do wizyty właśnie w nim.
Podobnie jak w ostatnich 12 miesiącach, w 2017 roku wzrośnie sprzedaż usług hotelarskich przez internetowe kanały sprzedaży. Hotelarze w Polsce będą podejmować działania zmierzające do zwiększenia udziału w sprzedaży tzw. “direct bookingu”, czyli bezpośrednich rezerwacji przez stronę internetową obiektu. Są one korzystne nie tylko z ekonomicznego punktu widzenia, ale także ze względu na wizerunek marki, której siła stanowi swoistą polisę ubezpieczeniową dla hotelu.
Czego jeszcze powinni spodziewać się hotelarze w najbliższej przyszłości?
Marcin Dragan, dyrektor zarządzający w Profitroom, powiedział: “Po kolejnym rekordowym roku każdy przedsiębiorca naturalnie zastanawia się nad tym, czy jest to już szczyt koniunktury i czy przypadkiem nie czekają go spadki. W Profitroom jesteśmy w tym zakresie optymistami. Silny popyt powinien utrzymać się jeszcze przez dłuższy czas. Natomiast w tak niepewnych czasach warto zabezpieczać swój biznes. Inwestycja we własną markę może być swoistą polisą ubezpieczeniową hoteli, zapewniającą przychody, gdy popyt globalny okaże się niewystarczający, by obłożyć wszystkie obiekty.”
Planując działania marketingowe w 2017 roku warto także pamiętać o zmianach technologicznych. Rynek jest dziś zdominowany przez urządzenia mobilne. Jak czytamy w Hotel Marketing & Technology Trends, aż 51 proc. stron internetowych w 2016 roku zostało wyświetlonych na tabletach i smartfonach.
Magdalena Majchrzak, Project Manager w Profitroom, dodała: “Wyniki te potwierdzają, że posiadanie strony internetowej dostosowanej do urządzeń mobilnych jest w dzisiejszych czasach niezbędne. Dla internautów bardzo ważne jest, by strona WWW szybko się ładowała, była czytelna, przyjazna oraz wygodna w przeglądaniu na małych ekranach. Są to bardzo istotne kwestie potwierdzone badaniami Profitroom, które wykazały, że jeśli mobilna witryna internetowa nie działa prawidłowo na urządzeniach o mniejszych rozdzielczościach to aż 40 proc. użytkowników jest w stanie przerwać jej oglądanie i przejść do innego serwisu.”
Eksperci Deloitte zwracają z kolei uwagę na rosnące znaczenie modelu działania opartego o tzw. gospodarkę o obiegu zamkniętym na branżę hotelarską. Jej idea w głównej mierze kojarzy się z łańcuchem produkcyjnym, ale może się ona odnosić również do sektora usług, w tym hotelarstwa. Model gospodarki o obiegu zamkniętym obejmuje szereg działań, które pozwalają zwiększyć efektywność wykorzystania zasobów, wydłużyć czas użytkowania produktów, uniknąć tworzenia zbędnych odpadów oraz wpłynąć na rozwój innowacji.
Przykładem takich działań w branży hotelarskiej mogłoby być korzystanie ze źródeł energii odnawialnej czy implementacja efektywnej strategii zarządzania odpadami, ze szczególnym naciskiem na minimalizację odpadów spożywczych oraz ich wtórne wykorzystanie do produkcji energii. W Polsce funkcjonuje już kilka hoteli działających zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Julia Patorska, Senior Manager w zespole Sustainability Consulting Central Europe, Deloitte, podkreśliła: „Gospodarka o obiegu zamkniętym jest wyzwaniem, ale i ogromną szansą dla biznesu hotelarskiego. Poprzez zastosowanie takiej strategii hotele mogą wyróżnić się na tle konkurencji oraz wykazać swoje zaangażowanie w kwestie zrównoważonego rozwoju, na które współcześni konsumenci są coraz bardziej wrażliwi i które, coraz częściej uwzględniają w swoich wyborach.”
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Ferie 2025: coraz mniej wolnych miejsc, a ceny rosną
Do rozpoczęcia ferii zimowych w Polsce pozostało kilka dni. Jako pierwsi, swój zimowy…
0 Komentarzy4 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
14 stycznia 2025
IGHP: udany rok 2024 w hotelach
Rok 2024 hotelarze oceniają pozytywnie – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej…
0 Komentarzy9 Minuty
9 stycznia 2025
PHH: Courtyard, Renaissance i Hampton liderami w swoich segmentach
Wszystkie trzy warszawskie hotele przylotniskowe należące do Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
Władysław Grochowski przedstawia plany Arche na 2025. Pięć nowych hoteli rocznie i rozwój EkoFarmy
Notowane na Catalyst Arche S.A. to deweloper hotelowo-mieszkaniowy oraz największy w…
0 Komentarzy7 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty