Hotele w Polsce droższe we wrześniu o 4 proc.
Średnia cena pokojonocy we wrześniu wyniosła 246,48 zł, co stanowi wzrost o 4,06 proc. w stosunku do tego samego miesiąca w roku 2016.
Wzrost średniej ceny miał miejsce we wszystkich kategoriach obiektów, z wyjątkiem hoteli o standardzie 3* (spadek o 0,37 proc., do wysokości 232,02 zł). W największym stopniu średnia cena wzrosła w hotelach 2* (10,27 proc., do poziomu 209,08 zł) oraz w hotelach o standardzie 4* (10,55 proc., do poziomu 332,50 zł). Podobnie jak w poprzednich miesiącach, średnia cena w obiektach o standardzie 1* była wyższa niż w hotelach 2*.
We wrześniu odnotowano wyraźny spadek udziału hoteli 3* w łącznej liczbie rezerwacji – o 1,89 p.p. do poziomu 47,78 proc.. Swój udział w rynku rezerwacji straciły również obiekty 2* (spadek o 0,67 p.p. do poziomu 10,37 proc.). W przypadku pozostałych kategorii obiektów zanotowano wzrost udziału w rynku w ujęciu r/r. W największym stopniu na popularności zyskały obiekty nieskategoryzowane, których udział wyniósł we wrześniu 17,12 proc. (wzrost o 1,74 p.p.)
We wrześniu br. najchętniej były rezerwowane hotele w Warszawie. Udział obiektów ze stolicy w łącznej liczbie rezerwacji w tym miesiącu wyniósł 33,9 proc., i był nieznacznie niższy niż w roku ubiegłym (spadek o 0,5 p.p.). Spośród najpopularniejszych celów podróży wyraźny spadek udziału w rynku zanotował Wrocław. Hotele w tym mieście były rezerwowane przez 9,5 proc. klientów, co oznacza spadek w stosunku do roku ubiegłego o o 1,66 p.p. Pomimo tego, w rankingu popularności miast Wrocław utrzymał drugą pozycję.
Trzecim najczęściej wybieranym miastem we wrześniu był Kraków, z udziałem na poziomie 7,4 proc. (spadek o 0,9 p.p. w ujęciu r/r).
Klienci Hotele.pl rezerwowali hotele średnio na 6,7 dnia przed planowaną datą przybycia do hotelu, tj. identycznie jak w analogicznym miesiącu w roku ubiegłym.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty