Hotele zachęcają do bezpośrednich rezerwacji. Korzyść: uwzględnienie indywidualnych potrzeb
Wzrastająca liczba rezerwacji w polskich hotelach oraz rosnące zainteresowanie wypoczynkiem w kraju skłaniają hotele do promowania bezpośrednich rezerwacji w ramach akcji firmy Profitroom „Rezerwuj sprytnie”. Według hotelarzy, goście mogą dzięki temu uzyskać spersonalizowaną ofertę, atrakcyjne ceny oraz dodatkowe bonusy, takie jak dostępność animacji dla dzieci, usługi SPA czy możliwość podróżowania z pupilem.
Polacy coraz chętniej stawiają na wypoczynek w Polsce, a liczba rezerwacji, pomimo wysokiej inflacji, stale rośnie. Z danych raportu „Rezerwuj Sprytnie” wynika, że od 1 czerwca 2020 do 31 maja 2023 w polskich hotelach trzy, cztero i pięciogwiazdkowych dokonano ponad 1,2 mln rezerwacji bezpośrednich. Liczba rezerwacji w okresie wakacyjnym, dokonanych przez strony www hoteli w porównaniu do 2022 roku wzrosła o 18,32 proc.
Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna (POT), wakacyjny wypoczynek poza domem planuje 65 proc. Polaków, z czego dwie trzecie planuje wakacje w kraju. Polacy cenią sobie wygodę oraz elastyczną ofertę dopasowaną do swoich potrzeb. Dlatego podczas rezerwacji bezpośrednio na stronach hoteli zwracają dużą uwagę na gwarantowane dodatkowe usługi, takie jak: dostępność animacji dla dzieci, nocleg razem ze swoim pupilem, masaże czy zabiegi pielęgnacyjne. Na podstawie danych, zebranych od regularnie wypoczywających Polaków, zawartych w raporcie „Rezerwuj Sprytnie”, przygotowano listę top 5 istotnych dodatków oferowanych przez polskie hotele. Najbardziej popularnymi są: dostępność parkingu (159 tys. osób), oferta śniadaniowa (95 tys. osób) i obiadokolacji (56 tys. osób), SPA (35 tys. osób) oraz możliwość noclegu razem ze swoim zwierzakiem (28 tys. osób).
Bezpośredni kontakt z hotelem – zawsze na plus
Hotelarze zachęcają: przy bezpośrednim kontakcie z hotelem można te usługi dowolnie łączyć w personalizowane pakiety. W ofertach noclegowych można znaleźć pakiety, w których za psa nic nie zapłacimy i będzie on mile widziany. A w zestawach powitalnych czekają niespodzianki dla pupila, jak np.: miska dla psa lub kota, czy różne przysmaki.
„Wakacje to czas na reset, odskocznia od codziennych obowiązków, czas dla siebie w komfortowych warunkach. Ważne jest więc, by odpoczynek w wymarzonym miejscu skrojony był na miarę naszych indywidualnych potrzeb. Właśnie dlatego warto wiedzieć, że rezerwacja dokonana bezpośrednio na stronie internetowej hotelu gwarantuje nam najlepsze dopasowanie oferty do naszych wymagań. Jeśli na stronie hotelu nie udało się odnaleźć idealnej oferty wówczas warto skontaktować się z hotelem telefonicznie lub mailowo. Nie bójmy się negocjować i pytać o rzeczy, które dadzą nam pełnię relaksu i wytchnienia. Taka rozmowa i dopasowanie oferty do swoich wymagań gwarantuje nam udany i opłacalny wypoczynek” – Elżbieta Lendo, prezes sieci Polskie Hotele Niezależne.
„Hotele, oprócz pobytowych bonusów, często oferują też dodatkowe atrakcje, takie jak animacje dla dzieci, warsztaty plastyczne, wizyty w spa i wiele innych. Dla wielu rodziców ważne jest, by odpoczywając w wymarzonym miejscu nie musieć martwić się organizacją dodatkowych zajęć dla swoich pociech. W wielu miejscach pracownik hotelu zawsze doradzi z jakich atrakcji warto skorzystać na miejscu i gdzie szukać dodatkowych rozrywek turystycznych. Wszystkiego tego możemy się jednak dowiedzieć wyłącznie na stronie www hotelu lub rozmawiając bezpośrednio z recepcją hotelu” – dodaje Elżbieta Lendo.
Profitroom podkreśla, że na stronach internetowych hoteli znajduje się dokładny opis wszystkich dostępnych usług, a także wolnych terminów i cen pobytów. Takie rozwiązanie daje szereg obustronnych korzyści. Przede wszystkim cena podczas bezpośredniej rezerwacji w hotelu często jest niższa, zwłaszcza jeśli planujemy rodzinne wakacje. Na stronie hotelu można znaleźć o wiele więcej niż tylko nocleg ze śniadaniem. To często darmowy parking, dostęp do strefy wellness, dodatkowe posiłki i wiele innych zniżek. Coraz bardziej popularne są też pakiety pobytowe, czyli oferty dopasowane do potrzeb odwiedzających dany hotel gości.
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
OLX: Zakopane liderem wśród ulubionych kierunków Polaków
Podczas ferii zimowych 2025 większość Polaków wybierze wypoczynek w górach. Tak wynika z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Chorwacja: Polacy na czwartym miejscu wśród turystów w 2024 roku
Według danych systemu eVisitor od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku, do Chorwacji…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Kiwi.com: wzrost cen nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem
Z raportu Kiwi.com wynika, że Polacy nie rezygnują z podróży, mimo rosnących cen. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty