Hydropolis nagrodzone Złotym Certyfikatem POT
Kapituła XVIII edycji konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT 2021 zdecydowała, że Złoty Certyfikat otrzyma wrocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis.
Nagrody wręczono podczas gali w warszawskim hotelu Sofitel. Kapituła kierowała się ideą, że produkty certyfikowane mają być swoistym drogowskazem dla turystów. Dokonując wyboru oferty turystycznej chcemy być pewni, że dobrze inwestujemy nasz czas i pieniądze.
Przypomnijmy, że od 2008 roku przyznawany jest również przez Polską Organizację Turystyczną Złoty Certyfikat – specjalna nagroda stworzona dla już certyfikowanych produktów turystycznych, które rozwijają się w unikalny i wyjątkowy sposób.
Certyfikaty POT są przyznawane przez Kapitułę powołaną przez Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej skład wchodzą wybitni eksperci z zakresu turystyki, marketingu, budowy i promocji produktów turystycznych, a także przedstawiciele środowisk akademickich oraz mediów.
Do konkursu zgłoszono zgodnie z regulaminem 49 produktów turystycznych, dziewięć do Złotego Certyfikatu i 14 do Certyfikatu Specjalnego. Łącznie odnotowano 72 zgłoszenia do etapu ogólnopolskiego.
Kapituła przyznała dziesięć Certyfikatów POT, a także jedno Wyróżnienie oraz Certyfikat Specjalny.
Prezes POT postanowił także uhonorować Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną za wyjątkowe zaangażowanie i aktywność w realizacji regionalnego etapu Konkursu.
W głosowaniu internautów, które odbyło się za pośrednictwem Narodowego Portalu Turystycznego, wygrała Juromania – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2021 roku otrzymały następujące produkty turystyczne:
1. Bajka Pana Kleksa w Katowicach
2. Geopark Świętokrzyski
3. Juromania – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej
4. Kolejkowo
5. Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju
6. Rogalowe Muzeum Poznania
7. Twierdza Modlin
8. Tykocin – Pomnik Historii
9. ZielonyPonton.pl – Przygoda na Sanie
10. Żywe Muzeum Obwarzanka
Wyróżnienie otrzymały:
• Anielskie Ogrody – ekologiczna akademia ogrodowa
Certyfikat Specjalny otrzymała:
• Ekspozycja „Podziemny Olkusz”
Do finału zmagań o Złoty Certyfikat w tym roku zakwalifikowały się: Zamek w Mosznej (Zamek jak z bajki), Bałtowski Kompleks Turystyczny oraz Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis.
Złoty Certyfikat został przyznany Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis
Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK we Wrocławiu, które jest właścicielem Hydropolis, powiedział ze sceny: „Czuję się zaszczycony stoją tutaj przed tak zacnym gronem i odbierając Turystycznego Oscara. Złoty Certyfikat to nagroda dla Hydropolis, dla Wrocławia. A zawdzięczamy jej całemu naszemu zespołowi.”
Adam Gąsior, redaktor naczelny portalu WaszaTurystyka.pl, członek Kapituły konkursu, podkreślił: „Obrady trwały kilka godzin, ale za każdym razem – po dyskusji, często burzliwej – decyzję podejmowaliśmy jednomyślnie. Najdłużej debatowaliśmy po prezentacjach finałowej trójki kandydatów do Złotego Certyfikatu. Przypominam, że o zwycięstwie decyduje zarówno punktacja członków jury, jak i prezentacja atrakcji przed Kapitułą. Tegoroczny zwycięzca, znane mi doskonale Hydropolis w pełni zasłużyło na Złoty Certyfikat. Co roku Hydropolis jest gospodarzem i współorganizatorem Forum Promocji Turystycznej, organizowanego przez nasza redakcję. Mam nadzieję, że tak będzie dopóki będziemy Forum organizować”.
Rafał Szlachta, prezes POT, powiedział: „Nie ulega żadnej wątpliwości, że miejsca uhonorowane Certyfikatami Polskiej Organizacji Turystycznej to najbardziej wyróżniające się atrakcje turystyczne na mapie Polski. Chcemy, by odwiedzali je turyści krajowi, polskie rodziny oraz goście zagraniczni. Zachęcam do odwiedzenia strony polska.travel i poznania wszystkich laureatów. Regiony, w których znajdują się certyfikowane obiekty mogą być idealną destynacją wakacyjnych lub krótszych wyjazdów. Posiadanie Certyfikatu POT to ogromny prestiż i potwierdzenie jakości turystycznych doznań. Podnosi on rangę produktu turystycznego, wzmacnia pozycję w oczach klientów. Jego wpływ na prowadzone kampanie promocyjne jest z marketingowego punktu widzenia nieoceniony.”
Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodatkowo nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu będzie dedykowana kampania promocyjna o wartości 150 tys. złotych.
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Zarząd TOO w nowym składzie
9 stycznia 2025 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie członków Turystycznej…
0 Komentarzy1 Minuty
10 stycznia 2025
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki wylicytujemy 16 przedmiotów
Skok ze spadochronem, koszulka z autografem Roberta Lewandowskiego i innych zawodników…
0 Komentarzy2 Minuty
10 stycznia 2025
Trzy noclegi w wiosce Hobbitów – Olympos Village w Turcji będą do wylicytowania w trakcie IV Gali Waszej Turystyki
10 stycznia odbędzie się czwarta edycja Gali Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
9 stycznia 2025
MerlinX Partnerem IV Gali Waszej Turystyki
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki, podczas której zostaną wręczone nagrody dla 100…
0 Komentarzy1 Minuty