Ibis Styles angażuje się w ochronę środowiska

Hotel ibis Styles Kraków Centrum zdobył uznanie turystów i gości m.in. za design oraz nowoczesne i odpowiedzialne środowiskowo rozwiązania. Obiekt może pochwalić się platynowym certyfikatem LEED za zaangażowanie w ekologię oraz kreowanie współczesnego oblicza hotelarstwa.
Ibis Styles Kraków Centrum otworzył drzwi dla pierwszych gości jesienią 2021 roku. Od początku stosuje nowoczesne rozwiązania w codziennym funkcjonowaniu hotelu, które zdobyły uznanie w procesie certyfikacji LEED (Leadership in Energy and Environmental Design), najpopularniejszego na świecie i drugiego w Polsce, opartego na wielu kryteriach, systemu oceny budynków.
Już w momencie otwarcia, krakowski hotel otrzymał 82 na 110 punktów, co przełożyło się platynowy certyfikat. Certyfikację przyznaje U.S. Green Building Council – amerykański odpowiednik Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego (PLGBC).
„Jednym z celów, jakie stawialiśmy sobie przy rozpoczęciu działalności były proekologiczne rozwiązania i ochrona środowiska. Już od pierwszych dni funkcjonowania mogliśmy pochwalić się prestiżowym oraz uznanym na całym świecie certyfikatem. Pozwala wpływać nam to na tworzenie dobrych praktyk dla całej branży hotelarskiej, turystycznej czy nieruchomości” – podkreśla Anna Mida, dyrektor hotelu ibis Styles Kraków Centrum.
Wśród ekologicznych rozwiązań, zastosowanych w ibis Styles Kraków Centrum, znalazły się miejsca do ładowania i parkowania samochodów elektrycznych oraz szeroko dostępne parkingi dla rowerów, zachęcające do nieemisyjnej komunikacji. Zamontowane w całym hotelu oświetlenie LED oraz czujki w przestrzeniach wspólnych wpływają na zminimalizowanie zużycia energii.
Specjalne kamienie rozmieszczone na dachu hotelu odbijają światło słoneczne, zaś szklenie o wysokich parametrach chroni przed przenikaniem nadmiernego światła do wewnątrz, co wpływa na utrzymanie optymalnej temperatury wewnątrz hotelu i zmniejszenie poboru energii do klimatyzacji. Co więcej, hotel monitoruje na bieżąco zużycie dwutlenku węgla i wody, zmniejszając wykorzystanie wody w obiegu. Do tego warto dodać roślinność niewymagającą podlewania i współpracę z lokalnymi dostawcami i producentami.
POWIĄZANE WPISY
7 kwietnia 2025
Wizz Air inwestuje 14 mld euro w transformację. „Liczy się pasażer”
Wizz Air wprowadza nowy plan transformacji operacyjnej pod nazwą „Customer First – klient…
0 Komentarzy3 Minuty
4 kwietnia 2025
Baltona zmodernizowała przestrzeń handlowo-gastronomiczną na lotnisku Poznań-Ławica
Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Baltona S.A. zakończyło kompleksową modernizację…
0 Komentarzy3 Minuty
4 kwietnia 2025
Polska gościnność w praktyce. Gromada stawia na turystykę przyjazdową
Polska firma turystyczna Gromada nawiązała współpracę z Oddziałem Turystyki Przyjazdowej…
0 Komentarzy5 Minuty
2 kwietnia 2025
PLL LOT z pięcioma nagrodami w plebiscycie Ceesar Awards 2025
27 marca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbyła się jubileuszowa,…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Rego-Bis przeszkoliło 550 agentów turystycznych w 12 miastach
Szkolenia Rego-Bis dobiegły końca. W tegorocznym programie wzięło udział 550 agentów…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
PPL, CPK i PAA podpisały strategiczne porozumienie o kształceniu kadr
Polskie Porty Lotnicze, Centralny Port Komunikacyjny oraz Polish Airports Academy…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
Ryanair obsłużył 15 mln pasażerów w marcu 2025
2 kwietnia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za marzec 2025. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta
7 kwietnia 2025
Od Japonii po Kubę. 80 wystawców na międzynarodowym workshopie ALLinTOO
Międzynarodowy Workshop Turystyczny ALLinTOO rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Wakacje.pl z nagrodą Mobile Trends Awards
Aplikacja mobilna Wakacje.pl zadebiutowała w konkursie Mobile Trends Awards i od razu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Wizz Air inwestuje 14 mld euro w transformację. „Liczy się pasażer”
Wizz Air wprowadza nowy plan transformacji operacyjnej pod nazwą „Customer First – klient…
0 Komentarzy3 Minuty
4 kwietnia 2025
Baltona zmodernizowała przestrzeń handlowo-gastronomiczną na lotnisku Poznań-Ławica
Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Baltona S.A. zakończyło kompleksową modernizację…
0 Komentarzy3 Minuty
4 kwietnia 2025
Polska gościnność w praktyce. Gromada stawia na turystykę przyjazdową
Polska firma turystyczna Gromada nawiązała współpracę z Oddziałem Turystyki Przyjazdowej…
0 Komentarzy5 Minuty
2 kwietnia 2025
PLL LOT z pięcioma nagrodami w plebiscycie Ceesar Awards 2025
27 marca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbyła się jubileuszowa,…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Rego-Bis przeszkoliło 550 agentów turystycznych w 12 miastach
Szkolenia Rego-Bis dobiegły końca. W tegorocznym programie wzięło udział 550 agentów…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
PPL, CPK i PAA podpisały strategiczne porozumienie o kształceniu kadr
Polskie Porty Lotnicze, Centralny Port Komunikacyjny oraz Polish Airports Academy…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
Ryanair obsłużył 15 mln pasażerów w marcu 2025
2 kwietnia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za marzec 2025. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta
7 kwietnia 2025
Od Japonii po Kubę. 80 wystawców na międzynarodowym workshopie ALLinTOO
Międzynarodowy Workshop Turystyczny ALLinTOO rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Wakacje.pl z nagrodą Mobile Trends Awards
Aplikacja mobilna Wakacje.pl zadebiutowała w konkursie Mobile Trends Awards i od razu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Wizz Air inwestuje 14 mld euro w transformację. „Liczy się pasażer”
Wizz Air wprowadza nowy plan transformacji operacyjnej pod nazwą „Customer First – klient…
0 Komentarzy3 Minuty