IGHP będzie szkolić hotelarzy z RODO
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego organizuje w 20 miastach na początku roku cykl szkoleń w ramach akcji „RODO Road Show IGHP”. Jej celem jest przedstawienie hotelarzom zmian i konsekwencji, jakie wprowadza ogólne rozporządzenie UE o ochronie danych. RODO wejdzie w życie od 25 maja 2018 roku.
Marcin Mączyński, sekretarz generalny i wiceprezes IGHP, powiedział: „RODO to dzisiaj kluczowy temat dla hotelarzy. Wprowadza wiele zmian, do których nasza branża musi się dobrze przygotować. Konsekwencje, zwłaszcza finansowe nieprzestrzegania nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, mogą być znaczne. Warto skorzystać z naszej akcji, bo w pigułce można otrzymać najważniejsze dla hotelarzy informacje.”
Program szkolenia został przygotowany we współpracy z Izbą Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, a wykłady poprowadzą prawnicy i praktycy hotelowi specjalizujący się w ochronie danych osobowych. Szkolenie jest podzielone na cztery bloki. Pierwszy dotyczy danych osobowych gości, drugi zabezpieczenia danych osobowych, a w trakcie trzeciego zostanie omówiona współpraca hoteli z organami państwa w tym zakresie. Na koniec eksperci odpowiedzą na pytania hotelarzy oraz przedstawią case studies. Szkolenie trwa ok. 6 godzin.
Ramowy program szkolenia:
Blok I “Dane osobowe gości”
1. Obsługa gości hotelowych z perspektywy ochrony danych osobowych,
2. Obowiązki recepcji w związku z pozyskiwaniem danych osobowych gości,
3. Zbieranie danych osobowych gości przez stronę internetową hotelu,
4. Serwisy rezerwacyjne a dane osobowe,
5. Uprawnienia gości związane z przetwarzaniem danych osobowych,
6. Umowy korporacyjne a dane osobowe.
Blok II “Zabezpieczenie danych osobowych”
1. Obowiązki hotelu związane z zabezpieczeniem danych osobowych,
2. Wymagania dotyczące procedur przetwarzania danych w systemach komputerowych,
3. Zabezpieczenie danych osobowych gromadzonych w archiwach i kartotekach,
4. Monitoring hotelowy,
5. Dokumentacja procedur zabezpieczenia danych osobowych.
6. Dane osobowe pracowników
7. Outsorsing usług a dane osobowe
Blok III “Współpraca hoteli z organami państwa”
1. Przekazywanie danych osobowych gości hotelowych policji, ABW i innym organom,
2. Zasady dotyczące przekazywania danych osobowych gości urzędom podatkowym.
3. Uprawnienia kontrolne GIODO.
Blok IV Pytania i case studies
Harmonogram szkoleń „RODO Road Show IGHP”:
Łódź 8.01
Wrocław 9.01
Zielona Góra 10.01
Szczecin 11.01
Kołobrzeg 12.01
Toruń 29.01
Bydgoszcz 30.01
Poznań 31.01
Kraków 01.02
Kielce 02.02
Olsztyn 08.02
Białystok 09.02
Rzeszów 19.02
Lublin 20.02
Gdańsk 21.02
Warszawa 22.02
Zakopane 26.02
Katowice 27.02
Karpacz 28.02
Opole 01.03
Koszt uczestnictwa w szkoleniu to koszt 299 zł netto (+23% VAT) dla członków IGHP, dla pozostałych uczestników koszt 499 zł netto (+23% VAT). Liczba miejsc jest ograniczona.
Na szkolenia można zapisać się, wysyłając maila na adres [email protected] lub dzwoniąc: +48 22 251 79 11.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty