IGHP: nie wszystkie inwestycje w condo i aparthotele są ryzykowne
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zwraca uwagę, że kampania medialna „Oczarowani” sugeruje, że system condo w hotelarstwie jest z założenia nieuczciwy oraz podważa zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej.
Zarząd Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego opublikował stanowisko Izby w sprawie komunikatu oraz kampanii społecznej UOKiK i KNF dotyczącej inwestowania w condohotele.
Czytamy w nim:
IGHP, reprezentant branży hotelarskiej w Polsce, pozytywnie ocenia zainteresowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Nadzoru Finansowego nieprawidłowościami występującymi na rynku inwestycyjnym, związanymi z finansowaniem projektów hotelowych w systemie condo. Jednakże Izba wyraża zastrzeżenia co do opinii zawartej w kampanii medialnej pt. „Oczarowani”, jakoby wszystkie projekty aparthotelowe i condo na rynku hotelowym były bardziej ryzykowne, niż projekty inwestycyjne w innych branżach.
Nie odstraszać od inwestowania w hotele
IGHP podkreśla, że sprzeciw budzą użyte w kampanii sformułowania, które jednoznacznie odstraszają od inwestowania w projekty hotelarskie, finansowane w systemie condo. Takie opinie sugerują, że system condo w hotelarstwie jest z założenia nieuczciwy oraz podważają zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej, podczas gdy jest ona tradycyjnie stabilną częścią szerszego rynku nieruchomości komercyjnych.
Nieuczciwe praktyki niektórych podmiotów obiecujących nierealne zyski nie powinny stawiać w negatywnym świetle rzetelnych przedsiębiorców, realizujących projekty hotelowe, w tym w systemie condo.
Condo nie znaczy złe
Zarząd Izby zauważa w stanowisku, że condohotele, zgodnie z prawem, powinny działać wyłącznie jako skategoryzowane obiekty hotelowe. Niektóre z nich działają w ramach międzynarodowych sieci, pod globalnymi markami hotelowymi.
Zarząd IGHP
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty