IGHP: rusza program lojalnościowy hoteli w Polsce. Ma wspomóc sprzedaż bezpośrednią
Jeśli wszystko dobrze pójdzie, na początku września ruszy program lojalnościowy HotelYou. Na razie rozpoczął się etap budowy portfolio hoteli uczestniczących w HotelYou.
Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP, powiedział: „Podczas wielu spotkań online z hotelarzami, nie tylko zrzeszonymi w Izbie, podnoszony był temat wsparcia hoteli w czasie pocovidowym. Zwłaszcza wsparcia hoteli nie sieciowych. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego postanowiła wyjść naprzeciw tym potrzebom. Przede wszystkim chodzi nam o wsparcie direct booking. Z punktu widzenia hoteli, najważniejszą rolą programu lojalnościowego HotelYou jest odbudowa zainteresowania gości usługami noclegowymi oraz aktywny udział w zwiększaniu liczby zamówień usług dokonanych bezpośrednio poprzez hotelowe kanały rezerwacji, tj. stronę internetową, mail czy telefon. W praktyce oznacza to realne, nawet sześciokrotne oszczędności finansowe w stosunku do prowizji platform rezerwacyjnych.”
Tomasz Pieniążęk, wiceprezes IGHP, dodał: “HotelYou będący programem pro bono, jest nie tylko programem lojalnościowym i aplikacją mobilną dla gości korzystających z różnorodnych hoteli w całym kraju, ale narzędzie służące popularyzacji rezerwacji bezpośrednich w hotelach i zwiększające sprzedaż noclegów oraz dodatkowych usług w obiektach.”
Program pomocny wszystkim hotelom
Pomysłodawcom zależy, by wśród obiektów uczestniczących w programie, znalazły się zarówno hotele typowo wypoczynkowe, jak i obiekty miejskie, konferencyjne i biznesowe. W HotelYou znajdzie się miejsce zarówno dla hoteli sieciowych, jak i mniejszych obiektów. Dołączyć do programu mogą wszystkie hotele, nie tylko członkowie IGHP.
Marcin Mączyński podkreślił: „Konkurencja na rynku usług turystycznych jest ogromna. Polska branża hotelarska musi się zjednoczyć i ciężko pracować, by wygrać rywalizację z zagranicznymi destynacjami. Wykorzystajmy efekt skali, potężne zasięgi hoteli w Polsce, by zdynamizować odbudowę branży i jak najszybciej powrócić do normalności. Wakacje to czas, kiedy chcemy zbudować portfolio hoteli biorących udział w programie tak, by od września oficjalnie uruchomić program i aplikację mobilną HotelYou dla gości. Im wcześniej hotele się zaangażują w projekt, tym szybciej wszyscy odczują efekt w postaci zwiększonej liczby bezpośrednich rezerwacji. Program pozwoli im również poczuć siłę dużej społeczności. Aplikacja będzie również miejscem na niskobudżetową reklamę obiektów, a także na promocję regionów, miast i atrakcji turystycznych.”
IGHP zależy na zbudowaniu lojalnej grupy gości korzystających z usług hoteli w Polsce. Jednocześnie aplikacja to szansa na udostępnienie miejsca na niskobudżetową promocję. W programie przewidziano aż pięć statusów Gościa. Oczywiście im większa liczba noclegó∑ wykupionych w roku kalendarzowym, tym wyższy status.
Status Blue otrzymuje się „na dzień dobry” i otrzymuje się 5 proc. zniżki na noclegi. By otrzymać status Sliver trzeba wykupić 10 noclegów – daje to 10 proc. zniżki na noclegi i 5 proc. na gastronomię.
Status Gold (20 noclegów), to 15 proc. zniżki na noclegi, 15 proc. na gastronomię i 10 proc na inne usługi w hotelu. Status Platinium (50 noclegów) – 20 proc. na noclegi i po 15 proc. na gastronomię i inne usługi. Status Diamond (100 noclegów) – 20 proc. na noclegi i po 15 proc. na gastronomię i inne usługi.
HotelYou jest aplikacją mobilną sfinansowaną ze środków własnych IGHP. IGHP zajmie się także obsługą Programu HotelYou.
Koszty dla hoteli
Hotel przystępujące do programu będą ponosić jednorazową opłatę wpisową.
Wynosi ona: do końca sierpnia 10 zł za pokój dla członka IGHP, 20 zł dla obiektów niezrzeszonych w Izbie; od września – 15 zł za pokój dla członków IGHP, 30 zł – dla pozostałych.
Drugą opłatą ponoszoną przez hotelarzy będzie prowizja od noclegu
Została ona wyliczona w następujący sposób:
Dla obiektów 1*, 2** i 3*** – 10 zł od pokoju dla członków IGHP, 20 zł dla pozostałych
Dla obiektów 4**** – 15 zł od pokoju dla członków IGHP, 30 zł dla pozostałych
Dla obiektów 5***** – 20 zł od pokoju dla członków IGHP, 40 zł dla pozostałych.
Jak podkreślił Marcin Mączyński, celem jest zebranie w portfolio Programu, 250 obiektów do końca sierpnia. Do końca roku liczba obiektów ma wzrosnąć do 500 a liczba gości hotelowych uczestniczących w HotelYou ma wynosić 500 tysięcy.
Zysk dla hotel
Hotele uczestniczące w HotelYou zyskają:
Oszczędności finansowe (prowizje mniejsze niż w OTA, w przypadku członków IGHP – sześciokrotnie niższe).
Dostęp do rosnącej grupy konsumentów.
Dodatkowy kanał dystrybucji i promocji
Udział w projekcie perspektywicznym, realizowanym przez największą organizację biznesową w Polsce.
Hotele będą miały za zadanie pozyskiwanie gości do programu. W przypadku zaangażowaniu hoteli i niepozyskaniu gości w miesiącu, hotel zapłaci opłatę promocyjną w wysokości 5 zł za każdy pokój. Jednak w przypadku pozyskania 50 gości przez hotel 50 pokojowy, opłata promocyjna wyniesie zero zł. Celem miesięcznym jest więc, by liczba pozyskanych gości w miesiącu równała się liczbie pokoi w hotelu.
Opłata promocyjna pokryje obsługę aplikacji, utrzymanie kontaktu z klientami. Dodatkowym wsparciem ze strony IGHP będą szkolenia dla pracowników recepcji oraz konkursy dla nich – najlepsi w pozyskiwaniu gości do aplikacji HotelYou otrzymają cenne nagrody.
Tomasz Pieniążek skomentował: “Uważaliśmy od początku, że program ma być korzystny przede wszystkim dla hoteli aktywnych.”
Hotel będą wspierały Program przez elementy promujące aplikację – naklejki, standy na recepcji, zawieszki do pokoi, kolorowanki dla dzieci.
Goście uczestniczący w aplikacji zyskają oprócz wspomnianych rabatów na noclegi, usługi gastronomiczne i inne usługi w hotelu, otrzymają łatwy i czytelny dostęp do katalogu hoteli uczestniczących w Programie. W każdej chwili będą też mogli sprawdzić swój status. Dostęp jest dziecinnie łatwy – wystarczy pobrać aplikację i zarejestrować się. Dla hotelarzy najważniejszy jest fakt, że by noclegi mogły zostać naliczone w programie, rezerwacja pobytu w hotelu musi być dokonana bezpośrednio, czyli na stronie internetowej hotelu, telefonicznie lub mailowo.
Marcin Mączyński, podkreślił: “Nowy polski program lojalnościowy hotelowy otwarty jest na wszystkie hotele, również te działające sieciach. Sekretarz generalny IGHP, liczy że program pomoże również w częściowym rozwiązaniu najważniejszych problemów hotelarzy. Jako największe cztery wymienił: brak płynności finansowej, brak pracowników (z hotelarstwa odeszło 50 proc. pracujących czyli ponad 100 tys. osób), brak popytu oraz podwyżki kosztów stałych i produktów spożywczych.”
Start we wrześniu
HotelYou w sklepach z aplikacjami mobilnymi pojawi się jeszcze w wakacje. Aplikacja będzie dostępna dla dwóch systemów operacyjnych: iOS i Android. Oficjalnemu uruchomieniu HotelYou we wrześniu będzie towarzyszyła szeroka akcja promocyjna skierowana do turystów i gości hotelowych. Operatorem programu jest IGHP, która odpowiada również za kampanię promocyjną projektu.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
[…] IGHP: rusza program lojalnościowy hoteli w Polsce. Ma wspomóc sprzedaż bezpośrednią […]
[…] IGHP: rusza program lojalnościowy hoteli w Polsce. Ma wspomóc sprzedaż bezpośrednią […]