Indie z nową kampanią i e-wizami

MZ

Indyjskie Ministerstwo Turystyki ruszy niedługo z nową kampanią PR. Jej zadaniem będzie poprawa wizerunku turystycznego kraju.

Jak donosi portal Hospitality Biz India, nowa kampania marketingowa ma naprawić wizerunek Indii jako destynacji turystycznej. Na arenie międzynarodowej został on mocno nadszarpnięty po tym, jak świat obiegły informacje o serii gwałtów na zagranicznych turystkach przebywających w Indiach. Podczas konferencji w Dehli, zorganizowanej przez stowarzyszenie branżowe zrzeszające indyjskich touroperatorów (Indian Association of Tour Operators), minister turystyki i kultury Shripad Yesso Naik zapowiadał, że nowa kampania będzie promowała pozytywny wizerunek Indii i jej mieszkańców. „Nadszedł czas, by rozszerzyć nasze działania na arenie międzynarodowej” – mówił. Minister podkreślał, że jest świadom problemów związanych z bezpieczeństwem, wielokrotnie podnoszonych przez indyjską branżę turystyczną. Receptą ma być właśnie nowa kampania marketingowa skierowana na rynki zagraniczne. Ministerstwo zapowiada, że popiera jednocześnie wszystkie działania mające za zadanie podniesienie poziomu bezpieczeństwa w Indiach. Kampania marketingowa będzie prowadzona we współpracy ze stowarzyszeniem Experience India Society i obejmie cztery miasta: Berlin, Londyn, Nowy Jork i Tokio.

Wśród priorytetów, które wymienił minister Naik znalazły się również kwestie związane z utrudnieniami dla podróżnych. Wyraził nadzieję, że już wkrótce funkcjonował będzie nowy elektroniczny system wizowy, który ułatwi wyjazdy last minute. Zapowiedział również współpracę z Ministerstwem Transportu w celu wyeliminowania problemów, które napotykają podróżni przemieszczający się pomiędzy regionami Indii.

Prezes IATO Subhash Goyal wywiera nacisk na indyjski rząd, aby nowy system o nazwie Electronic Travel Authorisation zaczął działać jeszcze w tym sezonie turystycznym. Stwierdził, że dzięki wprowadzeniu wiz elektronicznych, turystyka do Indii może wzrosnąć o 50 proc.