Interferie promują aktywny wypoczynek
O tym, jak INTERFERIE S.A. zamierzają wzbogacić pobyty hotelowe, łącząc je z propozycjami aktywności sportowych, lecznictwem uzdrowiskowym w miejscowościach posiadających statut uzdrowiska oraz rehabilitacją i odnową biologiczną w miejscowościach wypoczynkowych, opowiadają: Piotr Sosiński, prezes oraz Łukasz Ciołek, wiceprezes firmy.
Kilka słów o spółce Interferie. Czym się zajmuję ile lat istnieje na rynku?
Prezes Piotr Sosiński: INTERFERIE to działająca już 25 lat największa na Dolnym Śląsku sieć ośrodków wypoczynkowych i hoteli. Siedem obiektów INTERFERIE S.A. położonych w najatrakcyjniejszych polskich kurortach: Świnoujściu, Kołobrzegu, Ustroniu Morskim, Dąbkach, Świeradowie-Zdroju i Szklarskiej Porębie oraz należący do INTERFERIE Medical SPA Sp. z o. o. hotel INTERFERIE Medical SPA**** w Świnoujściu oferuje łącznie 2101 miejsc noclegowych.
INTERFERIE promują aktywny wypoczynek, połączony z profilaktyką zdrowia i ugościły już ponad 8 mln gości.
Hotele położone w Świeradowie-Zdroju i Szklarskiej Porębie specjalizują się w ofercie łączącej sport i aktywny wypoczynek z zabiegami spa i leczącymi kontuzje oraz skupiają się na turystyce rodzinnej.
Hotel i obiekty nadmorskie położone w takich miejscowościach jak: Świnoujście, Kołobrzeg, Ustronie Morskie, Dąbki to przede wszystkim bogata oferta SPA, profilaktyki zdrowotnej oraz wypoczynku sanatoryjno-rehabilitacyjnego.”
Dlaczego Państwo się zdecydowaliście na inwestycję w Dąbkach, czym będzie ten obiekt się wyróżniał na tle konkurencji?
Wiceprezes Łukasz Ciołek: „Dąbki to największe w Polsce uzdrowisko dla dzieci w wieku 3-6 lat. Motywem dominującym w nowej przestrzeni będą woda, piasek i las. Wszystkie obiekty będą w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych, a łączące je ciągi komunikacyjne pozbawione jakichkolwiek barier. Już dzisiaj możemy jednocześnie przyjąć do 450 gości, wśród których są mali pacjenci kierowani
do nas na pobyty sanatoryjne przez NFZ oraz goście komercyjni. Potrzeby są znacznie większe,
dlatego zdecydowaliśmy się na nową inwestycję.
Ze względu na duże zainteresowanie pobytami komercyjnymi w INTERFERIE Argentyt zdecydowaliśmy się na budowę nowego, komfortowego hotelu na 100 osób o standardzie 4* wraz z zapleczem zabiegowo-rehabilitacyjnym, nowoczesnym Aquaparkiem kuchnią i restauracją. Nowy Argentyt będzie wyjątkowym obiektem w którym chcemy wprowadzić strategię „leczymy, rehabilitujemy, odpoczywamy i bawimy się w jednym miejscu stworzonym specjalnie dla dzieci” a łącznie pomieścimy ponad 600 osób.”
Kto jest klientem zarówno w Dąbkach jak i pozostałych obiektach Interferie?
Piotr Sosiński: „Do Dąbek przyjeżdżają zarówno maluchy w wieku 3-6 lat jak i seniorzy, którzy chcą podleczyć swoje zdrowie na pobyty NFZ jak i komercyjne. Przyjeżdżają tutaj maluchy zmagające się z częstymi zapaleniami górnych dróg oddechowych i astmą oskrzelową. Kierunki lecznicze w INTERFERIE Argentyt w Dąbkach wiążą się obecnie z profilaktyką i leczeniem schorzeń reumatologicznych, kardiologicznych, endokrynologicznych, chorób górnych i dolnych dróg oddechowych oraz narządów ruchu. Dąbki, ze względu na swoją specyfikę uzdrowiska i związane z tym obostrzenia prawne, klimat, czystą plażę i rosnące wokół lasy sosnowe, są miejscowością preferowaną przez amatorów spokoju, pragnących podreperować swoje zdrowie oraz rodziny, które szukają możliwości spędzenia urlopu z dala od miejskiego zgiełku. Klienci chętnie wybierają INTERFERIE Argentyt w Dąbkach gdyż położony jest w unikatowym miejscu, bo zaledwie 100 m od pięknej, piaszczystej plaży i 50 m od jeziora Bukowo.
Jeżeli chodzi specyfikę pozostałych obiektów to można je podzielić na dwa filary: sportowy i aktywny w hotelach górskich oraz zdrowotny i wypoczynkowy w obiektach nad morskich.
Co do województw to są to przede wszystkim Klienci z następujących województw: Dolny Śląsk, Wielkopolska, Zachodniopomorskie, Opolskie i coraz częściej pozostałe województwa. Na pewno duży wpływ mają inwestycje drogowe, które są prowadzone np. budowa drogi S3 dzięki, której czas przejazdu znacznie się obniża. Bliskość dróg u naszych sąsiadów też sprawia, że można również wybrać alternatywną drogę nad morze np. przez Niemcy.”
Skąd pomysł na strategię „sport i zdrowie cały rok”
Łukasz Ciołek: „W 2012 roku spółka przyjęła strategię marketingową i biznesową, która łączy w sobie trzy elementy: Spa – Sport – Zdrowie wraz z hasłem przewodnim „Sport i zdrowie cały rok”. W powyższej strategii, która również będzie realizowana w 2018 roku, można rozróżnić dwa typy funkcjonowania hoteli – hotele górskie oraz hotele i obiekty nadmorskie.
Działania marketingowe prowadzone w 2017 roku, które promowały aktywny wypoczynek łączący relaks z profilaktyką zdrowia, przełożyły się na coraz lepsze wyniki finansowe spółki oraz ciągłe podnoszenie jakości i zadowolenia klientów.
Podnosząc jakość swojej bazy, rozwijając infrastrukturę i podejmując nowe inwestycje, INTERFERIE S.A. wzmacnia swoją pozycję na rynku usług hotelarskich. Aktywny wypoczynek połączony z ofertą zabiegów rehabilitacyjnych oraz oferta usług medycznych to niezwykle obiecujący rynek w najbliższym czasie, dlatego INTERFERIE S.A. zamierzają znacząco wzbogacić pobyty hotelowe, łącząc je z propozycjami aktywności sportowych, lecznictwem uzdrowiskowym w miejscowościach posiadających statut uzdrowiska oraz rehabilitacją i odnową biologiczną w miejscowościach wypoczynkowych.
Sieć hoteli i obiektów, położonych w atrakcyjnych miejscach turystycznych w górach i nad morzem, pozwala na dalsze budowanie wizerunku spółki jako miejsca przyjaznego osobom czynnie uprawiającym sport, dbającym o kondycję fizyczną, zdrowie oraz rekreacyjny wypoczynek.”
Czy wasza działalność wykracza poza obszar związany z hotelami i obiektami noclegowymi?
Piotr Sosiński: „Do spółki oprócz hoteli wypoczynkowych należy również biuro turystyczne w Lubinie, które pośredniczy w sprzedaży oferty wypoczynkowej w Polsce i za granicą, jak również jeden hotel miejski świadczący usługi hotelarskie i restauracyjne w Głogowie.
W swojej ofercie mamy także dział Interferie Biznes Travel, który zajmuje się kompleksową obsługą podróży służbowych tj. sprzedaży biletów lotniczych, drogowych i kolejowych, rezerwacji noclegów w Polsce i za granicą.
W samej Legnicy zajmujemy się także organizacją kolonii, zielonych szkół, wycieczek grupowych a także przygotowywaniem imprez eventowych i konferencyjnych.”
Czy planujecie Państwo jakieś inwestycje?
Łukasz Ciołek: „Oprócz inwestycji w Dąbkach planujemy także budowę nowego obiektu o kategorii 4 gwiazdek w Kołobrzegu dla ponad 200 osób wraz z rozbudową bazy zabiegowej, parkingu, restauracji. Natomiast w każdym z naszych obiektów cyklicznie planujemy szereg prac od rewitalizacji pokoi w Ustroniu Morskim i Świeradowie-Zdroju, po odnowienie elewacji w Szklarskiej Porębie i odnowienie części wspólnych w każdych obiektach.”
Jak wygląda współpraca firmy z instytucja takimi, jak: Polska Organizacja Turystyczna, lokalne organizację turystyczne, gminy, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego itp.?
Piotr Sosiński: „Nasza współpraca jest na bardzo dobrym poziomie co roku uczestniczymy w pogramach takich jak: „Polska za pół ceny” organizowaną przez POT czy „Dolny Śląska za pół ceny” przez DOT. Oprócz działalności bieżącej wyjeżdżamy razem na międzynarodowe targi turystyczne takie jak: Berlin, Drezno, Lipsk czy imprezy organizowane na terenie Polski.
Cieszymy się także, że nasza współpraca z gminą Darłowo układa się tak dobrze. Dzięki inwestycji INTERFERII Dąbki zyskają ogólnie dostępny Aquapark, bezpieczne zejście na plażę i odnowione chodniki, my natomiast wprowadzimy do oferty nową jakość w leczeniu dzieci, czyli leczenie poprzez zabawę. Z każdą lokalną organizacją i gminami współpracujemy bo wiemy, że poprzez wspólne siły możemy osiągnąć więcej dlatego w 2017 roku przystąpiliśmy do Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dzięki, której będziemy mogli lepiej zaplanować m.in. centralne zakupy jak i sprzedaż naszych miejsc noclegowych.”
Jak wygląda obłożenie w hotelach w poszczególnych okresach, które miesiące są bardziej i mniej popularne?
Łukasz Ciołek: „Oczywiście najbardziej popularne są okresy takie jak: wakacje, długie weekendy (majowe, czerwcowe), ferie, sylwester jak również Święta Bożego Narodzenia i Wielkiej Nocy.
Natomiast nasze całoroczne obłożenie w 2016 roku wyniosło 74 % miejsc noclegowych a ten rok zapowiada się, że również będzie obiecująco. W pozostałych okresach posiłkujemy się pakietami rehabilitacyjnymi i zdrowotnymi jak również dużymi grupami konferencyjnymi, szkoleniowymi i integracyjnymi. Cała dystrybucja odbywa się na wielu płaszczyznach zarówno poprzez naszą własną stronę internetową www.interferie.pl, biuro podróży w Lubinie, obiekty własne jak również współpracę agencyjną i touroperatorską w Polsce i za granicą.”Wywiad uzyskalismy dzięki IGHP, której członkiem są Interferie S.A.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty