Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie

Thorleifur Thor Jansen przedstawia atrakcje Islandii. /fot. Mieczysław Pawłowicz
Thorleifur Thor Jansen przedstawia atrakcje Islandii. /fot. Mieczysław Pawłowicz

W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy zaprezentowali atrakcje wulkanicznej wyspy oraz dyskutowali o możliwościach współpracy z polskimi biurami podróży.

Podczas spotkania z polskimi biurami podróży w Warszawie o możliwościach współpracy dyskutowały linie lotnicze Fly Play, touroperatorzy Elding Whale Watching, Gudmundur Jonasson, Snaeland Jonasson, Terra Nova i Go North. O wulkanicznych atrakcjach wyspy opowiadał Thorleifur Thor Jansen, Senior Manager w Business Iceland, odpowiedzialny za promocję wyspy.

To właśnie aktywność wulkaniczna i gorące źródła są jedną z największych atrakcji wyspy. Zimą popularna jest turystyka astrofizyczna, jak fachowo nazywane jest podróżowanie w poszukiwaniu zorzy polarnej. W sierpniu 2026 roku wydarzy się pełne zaćmienie słońca, a hotele już teraz notują wzrost rezerwacji.

Islandzka turystyka całkowicie odbudowała się po pandemii. W 2022 roku turystom udzielono 5,85 mln noclegów. W roku ubiegłym było to już 6,56 mln. Statystyki do października tego roku mówią o już udzielonych 5,6 mln noclegach.

„Naszymi głównymi rynkami są turyści z USA i Wielkiej Brytanii, ale oczywiście jesteśmy otwarci na wszelkie inne nacje. Polska jest dość obiecującym wschodzącym rynkiem. Szacujemy przyjazdy z waszego kraju na poziomie 5 proc. Niestety dokładne statystyki nie są dostępne, bo wielu Polaków odwiedza swoją rodzinę i znajomych, którzy pracują na wyspie” – mówi Thorleifur Thor Jansen.

Więcej informacji na oficjalnych stronach Visit Iceland