Itaka inwestuje w kolejne szkolenia dla rezydentów i animatorów

fot. Ihnatsi Yfull /unsplash

Itaka po raz kolejny zorganizowała szkolenia dla rezydentów i animatorów, którzy towarzyszą klientom podczas wakacji. Przez wiele lat szkolenia stały się firmową tradycją, a ich celem jest przygotowanie kadry o wysokich kompetencjach do pracy. Szkolenia odbywają się w kraju, a uczestnicy po ich zakończeniu otrzymują certyfikaty.

Itaka szkoli swoich kandydatów na rezydentów i animatorów od 2008 roku. Co roku odbywa się kurs dla 20-40 osób, którego celem jest przygotowanie do pracy w charakterze rezydenta. W trakcie szkolenia kursanci poznają specyfikę działania firmy, schematy obiegu dokumentów, procedury i regulaminy. Szkolenia nie są prowadzone komercyjnie, a ich celem jest przygotowanie do pracy w Itace kadry o wysokich kompetencjach. W sumie przeszkolono już kilkaset osób, a część z nich pracuje w firmie do dziś.

W ramach szkolenia kandydaci poznają charakter pracy w Itace, a w tym m.in. jak przeprowadzić spotkania informacyjne. Na koniec odbywa się egzamin, a po jego zdaniu uczestnicy otrzymują certyfikat. Część rezydentów pozostaje w firmie na stanowiskach takich jak specjalista ds. turystki czy product manager. Pierwotnie kursy odbywały się za granicą, ale z czasem uznano, że szkolenia krajowe są wystarczające.

Szkolenia dla animatorów

Itaka oferuje również szkolenia dla animatorów od momentu powstania klubowych, rodzinnych wakacji, a w kursie bierze udział ok. 60 osób. Od 11 lat działają Kluby Przyjaciół Itaki (KPI), których autorski program zajęć zmienia się co sezon. Szkolenia animatorów trwają tydzień i odbywają się głównie za granicą, w krajach takich jak Madera, Wyspy Kanaryjskie i Egipt. Celem szkolenia jest merytoryczne przygotowanie uczestników do prowadzenia zajęć zgodnych z obowiązującym programem KPI oraz nauka technik wystąpień publicznych i metodyki pracy z dziećmi. Uczestnicy realizują zadania plastyczne, poznają procedury pracy z klientami oraz uczą się prowadzenia zajęć sportowych. Po ukończeniu szkolenia otrzymują certyfikat.

Itaka przyjmuje na szkolenia osoby zainteresowane zdobywaniem doświadczeń zawodowych za granicą, poznawaniem innych kultur i doskonaleniem znajomości języków obcych. Pracownicy działu obsługi destynacji oraz doświadczeni w pracy za granicą animatorzy i rezydenci szkolą uczestników, którzy są podzieleni na grupy z osobistymi trenerami-opiekunami. Wielu animatorów pracuje w Itace przez kolejne sezony, a niektórzy przechodzą na rezydenturę, by rozwijać swoją karierę w znajomych strukturach.

Itaka wystartowała ze sprzedażą sezonu zimowego, wśród nowości Salvador i Sri Lanka

Weronika Szabelewska

Zastępczyni Redaktorki Naczelnej


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center