Itaka rozczarowana agentami
Jedna trzecia agentów największego polskiego touroperatora prowadziła sprzedaż niezgodnie z warunkami umowy – wynika z audytu przeprowadzonego przez Itakę. Rozwiązano umowy, nałożono kary.
Jak poinformował touroperator, ostatnio pojawiło się wiele sygnałów na temat biur, które w sposób niedopuszczalny sprzedają ofertę Itaki. W związku z tym został zlecony audyt zewnętrznej firmie, przeprowadzony metodą „tajemniczy klient”. Zbadano 36 biur. W 3 z nich wykryto sprzedaż nieautoryzowaną, w 8 udzielenie rabatu.
„Warunki współpracy są przejrzyste, określone w planach i regulaminach jakie otrzymujecie Państwo od Itaki. Celem nadrzędnym jest sprzedaż oferty na tych samych zasadach. Itaka konsekwentnie stosuje taką samą cenę imprez turystycznych we wszystkich kanałach sprzedaży, niezależnie czy jest to sprzedaż online, czy sprzedaż agencyjna. To nasza fundamentalna zasada. Niestety nie wszyscy jej przestrzegają. Wyniki audytu są bardzo rozczarowujące tym bardziej, że część biur działa na rynku od kilkunastu lat i są nam dobrze znane” – komentuje Piotr Henicz, wiceprezes zarządu BP Itaka.
Touroperator przypomina: udzielanie rabatów i udostępnianie loginów biurom trzecim jest niedopuszczalne i podlega karze umownej 10 tys. zł lub rozwiązaniem umowy w trybie natychmiastowym.
„Informujemy, że osiem z badanych biur otrzymało karę finansową, z trzema rozwiązaliśmy umowy. Jesteśmy przekonani, że podjęte działania spotkają się ze zrozumieniem naszych partnerów przestrzegających warunków współpracy” – dodał Piotr Henicz.
Jednocześnie touroperator przypomina, że liczba jego agentów jest praktycznie stała i że świadczy to o „stawianiu na dobrych, sprawdzonych partnerów”.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta