Itaka strategicznym partnerem MTA. Wspólnie zwiększą liczbę turystów z Polski
Przełom 2023 i 2024 to dla regionalnego biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie okres podejmowania strategicznych decyzji w Europie Środkowo-Wschodniej. Przykładem tego jest zacieśnienie współpracy Malty z największym biurem turystycznym w Polsce, firmą Itaka.
Malta i Itaka łączą siły, aby przyciągnąć więcej turystów z Polski, w szczególności w okresie zimowym. Współpraca z największym polskim biurem podróży to szansa dla tego śródziemnomorskiego kraju na dalszy wzrost popularności wśród Polaków.
148 tys. turystów z Polski na Malcie
Według najnowszych danych, które obejmują okres od stycznia do listopada ubiegłego roku, Maltę odwiedziło ponad 148 tysięcy turystów z Polski. Już teraz można stwierdzić, że zostanie ustanowiony kolejny rekord – jeszcze zanim ujawniono wyniki za cały rok. Szacuje się, iż w 2023 roku Wyspy Maltańskie odwiedziło około 169 tys. gości z Polski.
Dla porównania w 2022 roku do tego śródziemnomorskiego kraju przyjechało 143 tysiące polskich turystów, co dało piąte miejsce wśród nacji najczęściej odwiedzających ten kraj.
„Polska jest przykładem sukcesu naszej obecności na wschodnioeuropejskim rynku turystycznym. Pozytywne wyniki osiągnięte na nim pomogły nam w dalszych wysiłkach na rzecz zwiększenia dywersyfikacji oraz rozwiązania kwestii sezonowości. W szczególności, że na tych rynkach zawsze jest miejsce na wzrost, szczególnie w miesiącach zimowych. Wierzymy, że dzięki temu porozumieniu uda się zwiększyć naszą rozpoznawalność, co z kolei przełoży się na ilość odwiedzających z Polski, która będzie nadal rosła w najbliższych latach” – wyjaśnia John Mary Attard, regionalny dyrektor biura MTA w Warszawie.
„Polska jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem dla turystyki przyjazdowej na Maltę. Umowa z największym biurem turystycznym w Polsce pozwoli nam na jeszcze lepsze wykorzystanie jej potencjału. Polacy odwiedzają nas przez cały rok, zazwyczaj w celu spędzenia krótkiego urlopu, rodzinnych wakacji, nauki języka angielskiego lub też aktywnego wypoczynku. Osoby podróżujące z Polski szukają ciepłych i gościnnych miejsc, takich jak Wyspy Maltańskie. Malta zyskuje na popularności w Polsce nie tylko ze względu na klimat i atrakcyjne ceny, ale także stale rosnącą liczbę połączeń między tymi krajami. Nadchodząca zima przyniesie duży wzrost liczby miejsc w samolotach dwóch linii lotniczych latających na Maltę z Polski. Zwiększy to wartość Malty jako miejsca przyjaznego rodzinom i atrakcyjnego cenowo, zwieńczonego wspaniałą śródziemnomorską gościnnością” – dodaje Carlo Micallef, dyrektor zarządzający Maltańskiej Organizacji Turystycznej.
Całoroczne miejsce wypoczynku
Kooperacja Itaki i Malty ma skupić się na współpracy marketingowej w postaci inicjatyw promujących Wyspy Maltańskie. Ponadto zbiega się ona z nową siatką połączeń lotniczych. Do końca marca można korzystać ze zwiększonej częstotliwości lotów między największymi lotniskami w Polsce (Warszawa, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk, Wrocław), a tym śródziemnomorskim krajem.
„Poza oczywistą atrakcyjnością Malty należy dodać, że dla polskiego turysty jest to ciągle kierunek wschodzący, tzn. kierunek, który do tej pory nie był zanadto oblegany przez naszych turystów. Dlatego dostrzegamy rosnący potencjał Malty i z niekłamaną satysfakcją odnotowujemy zdecydowany wzrost dynamiki sprzedaży do tego przepięknego i kulturowo zróżnicowanego kraju. Dodatkową zachętą dla rozwoju tego kierunku w naszej firmie jest całoroczny charakter tej oferty. Warto też dodać, że propozycja naszej firmy dotyczy zarówno pobytów wypoczynkowych, krótkich pobytów typu city break jak i pełnowymiarowych wycieczek z pilotem-przewodnikiem. Nasze plany dotyczące Malty na pewno nie kończą się na następnym sezonie. Chcemy, aby nasza firma na stałe zajęła pozycję lidera sprzedaży tej destynacji w naszym kraju na dekady” – podkreśla Marcin Kołodziejczyk, dyrektor Itaka Smart.
O szczególnym znaczeniu Polski dla Malty w Europie świadczy uruchomienie w listopadzie 2022 roku regionalnego biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie. To ze stolicy Polski Malta prowadzi swoją działalność operacyjno-biznesową w obszarze Europy Środkowo-Centralnej oraz w krajach nadbałtyckich w zakresie turystyki.
POWIĄZANE WPISY
27 listopada 2024
Costa Cruises rozszerza ofertę o usługi dla branży MICE
Costa Cruises wprowadza rozwiązania zaprojektowane z myślą o organizacji wydarzeń MICE,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 listopada 2024
Zamek, ścieżki rowerowe i teatr. Południowe Czechy zapraszają turystów
Południowe Czechy, region słynący z bogatej historii, malowniczej przyrody i unikalnej…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Malta stawia na turystykę militarną
Maltańska Organizacja Turystyczna, we współpracy z Heritage Malta oraz Commonwealth War…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty