ITB pierwszy raz w wersji on-line – startują z dużymi problemami technicznymi

Jak poszedł start najbardziej rozpoznawalnych targów turystycznych? co z technicznymi problemami? Jakie kraje/regiony partnerskie się wyróżniają?

Dziś pierwszy dzień kultowych targów turystycznych ITB. Nie obyło się bez problemów, przed godziną dziesiątą system obsługi targów padł. Czekamy na interwencję,  choć biorąc pod uwagę potencjalną skalę zainteresowania liczoną w dziesiątkach tysięcy ludzi usunąć problemy może nie być łatwo.

Duże zainteresowanie – kraje/regiony partnerskie Saksonia Gruzja Emiraty (Expo)

Analizując planowane aktywności nie dało się nie zauważyć krajów/regionów partnerskich. Przede wszystkim Saksonii. Zaplanowano szereg prezentacji, w tym te, skierowane wprost do partnerów z danych krajów. Nie zabrakło więc w planach prezentacji w języku rosyjskim i polskim. Polska prezentacja zaplanowana jest na 16.00.

Saksonia zaprasza na ITB Now 2021 w wersji cyfrowej

W promocję zainwestowała też Gruzja, to chyba pierwszy przypadek, gdy kraj tej wielkości jest partnerem tak wielkiego wydarzenia. Destynacja, która zdobyła już serca Polaków, chce teraz powtórzyć ten sukces globalnie. Z pewnością pomoże tu większa liczba tanich połączeń lotniczych.

Nie zabrakło też wydarzeń, w których główną rolę grają Emiraty. O 10.00 zaplanowano prezentację Abu Dhabi, niestety zbiegła się ze wspomnianym wyżej problemem technicznym. Reprezentant Emiratu podkreślił mocny nacisk na pozyskiwanie turystów z Europy, jak i z Izraela. Potwierdza to już zaobserwowane zainteresowanie marketingowe także polskim rynkiem.

W trakcie dnia będą też kolejne sesje z Ras Al Khaimach i Expo 2021 w roli głównej.

Przyszłość lotnictwa/ turystyka kolejowa – nowości od Eurowings, a także turystyka kolejowa

Sporo miejsca poświecono tez przyszłości lotnictwa na świecie. Zaplanowano rozmowy z kluczowymi graczami na rynku, jak Lufthansa, Ryanair, Emirates czy Delta i AF/KL.

Niemiecki przewoźnik zaplanował też prezencje nowego konceptu wakacyjnego, tj nowej odsłony linii Eurowings Discovery. Nowa baza tego przewoźnika w Berlinie z pewnością zainteresuje także polskich klientów. Jest to też dobra informacja dla biur oferujących dynamiczne pakietowanie, zyskają Exim, Nekera i Top Touristic.

Nie zabrakło aktywnej obecności Deutche Bhan, kilka prezentacji ma traktować m.in. o best practise w obszarze współpracy kolei i biur turystycznych. Będzie też o kooperacji na linii przewoźnik – regiony. Ciekawy materiał dla naszego Intercity. Biura takie, jak Nekera zagaszają mocną chęć wejścia w kooperacje z koleją przy produkcie Polska. Ale wola i techniczne przygotowanie musi być też po drugiej stronie.

Polska – next door – zróżnicowana turystyka

Polska promuje się hasłem zróżnicowanej oferty dostępnej tuż za rogiem (za drzwiami). Choć nie widać nas na planie prezentacji on-line pierwszego dnia, to jednak widać periodycznie pojawiające się reklamy naszego kraju.

Z regionów które zdecydowały się promować w on-linowej formule warto wymienić m.in. Łódź, której turystyczna oferta stale rośnie.

Z programem incentivów w Polsce promuje się też nowy projekt WOWLAND Majki Szury i Grażyny Woźniczki stworzony przez nastawione do tej pory na zagranicę biuro Polka Travel z Kielc.

Start-upy – Grecki klaster CapsuleT

Ciekawym obszarem jest ten związany ze start-upami. Zarówno w obszarze smart city/przewodniki, jak i oferty dla branży hotelarskiej znajdziemy sporo ciekawych rozwiązań. Nie sposób nie zauważyć trendu do wsparcia branży w jej próbach zbudowania nowych niezależnych systemów dystrybucji, a tym samym poprawy marży samych hoteli.

Ciekawym rozwiązaniem jest też prezentowany grecki koncept, hubu/akcelatora dla start-upów z branży turystycznej CapsuleT. Na profilu tej organizacji znajdziemy sporo ciekawych podpowiedzi dla początkujących (i nie tylko hotelarzy). Ciekawy projekt, o którego replikacji mógłby pomyśleć POT.

Turystykę “kampingową” w otoczeniu natury ma też promować start-up MyCabin, widać, że trend powrotu do natury jest obecny nie tylko w Polsce.

Otworzą bardziej lasy – szansa dla wyspecjalizowanych lokalnych touroperatorów ?

Miejmy nadzieję, że organizatorzy ograną problemy techniczne, które istotnie zaburzyły start targów. Szkoda ciekawych prezentacji początku dnia pierwszego, trzymamy jednak kciuki za kolejne dni. Jest w czym wybierać.

Organizatorzy zapewniają też, iż wszystkie sesje/prezentacje on-line będą nagrywane. Dostęp do nich ma być zapewniony od połowy przyszłego tygodnia aż do połowy maja. Będzie więc można zapoznać się z wieloma ciekawymi treściami.