Izrael– ponad 4 miliony turystów w 2018 roku
30 grudnia 2018 roku do Izraela przyleciał 4-milionowy turysta. Do końca roku odnotowano ich 4 120 800, o 14 proc. więcej niż w roku 2017. Przychody z turystyki wyniosły ponad 24 miliardy szekli (ponad 24 mld PLN).
Minister turystyki Izraela Yariv Levin podkreślił: “Osiągnięcie liczby 4 milionów turystów w 2018 roku jest realizacją długoletnich marzeń wielu osób zaangażowanych w izraelską turystykę. W ciągu dwóch lat zwiększyliśmy turystykę przyjazdową o 1,1 miliona, co stanowi wzrost o 38 proc. Jest to rzadkością, nawet w wymiarze międzynarodowym. To wynik zmiany strategii marketingowej, otwarcia nowych połączeń lotniczych przy wsparciu Ministerstwa Turystyki i stworzenia bezprecedensowej współpracy z największymi biurami podróży na świecie”.
Ministerstwo Turystyki zainwestowało 350 milionów szekli w marketing i promocję Izraela w świecie jako miejsca atrakcyjnego turystycznie, w tym m.in. w Polsce, USA, Niemczech, Rosji, Włoszech, Anglii, Chinach, na Ukrainie, w Brazylii, na Filipinach.
Podobnie jak w latach ubiegłych, przyznano przedsiębiorcom dotacje na zakładanie i rozbudowę hoteli w różnych miastach. W tym roku była to kwota 145 mln szekli, które mają pomóc w budowie 3 829 nowych pokoi, co stanowi wzrost o ok. 49 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Dyrektor generalny Ministerstwa Turystyki Amir Halevi, dodał: “Jest to drugi z rzędu rekordowy rok w turystyce przyjazdowej do Izraela. Optymistycznie patrzymy na rok 2019, który rozpoczyna się od otwarcia nowego międzynarodowego lotniska w Timna, umożliwi nam to kontynuację nowych lotów do Ejlatu. To, co kilka lat temu było marzeniem, dziś jest rzeczywistością: Izrael jest preferowanym kierunkiem turystycznym wśród celów podróży na całym świecie”.
W ostatnich latach Ministerstwo Turystyki Izraela intensywnie pracuje nad pozycjonowaniem kraju jako jednego z najbardziej atrakcyjnych miejsc turystycznych na świecie.
Działania te obejmują m.in. postrzeganie Izraela jako wymarzonego miejsca na wypoczynek, z dobrą pogodą przez cały rok; zmianę marki produktu turystycznego – w tym rozwój turystyki na południu Izraela i rozbudowę infrastruktury turystycznej na pustyni; współpracę z wiodącymi na świecie biurami podróży online, nowe porozumienia lotnicze i wykorzystanie możliwości marketingowych wielkich imprez, takich jak Giro d’Italia i Eurowizja, która odbędzie się w maju 2019 w Tel Awiwie.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty