Jacek Kowalczyk odchodzi ze stanowiska

materiały prasowe

Od piątku 1 marca Jacek Kowalczyk przestaje pełnić funkcję dyrektora Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego.

Jacek Kowalczyk napisał na facebooku: „Bardzo dziękuję wszystkim, których spotkałem na swojej dotychczasowej drodze zawodowej. Mam nadzieję, że nasze wspólne działania wzmocniły Markę Świętokrzyskie w różnych dziedzinach. Do zobaczenia na szlakach turystycznych, arenach sportowych, wydarzeniach kulturalnych czy edukacyjnych. Gdzieś w Świętokrzyskiem.
Pozostaję do dyspozycji Marszałka Województwa Świętokrzyskiego.”.

Jacek Kowalczyk urodził się w 1969 roku. To absolwent Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach – magister politologii i nauk społecznych, z wykształcenia i tradycji rodzinnych także hotelarz. Absolwent studiów Master of Business Administration prowadzonych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów oraz Uniwersytet Gdański.

Swoją karierę zawodową rozpoczął w Centrum Biznesu Exbud w Kielcach. W latach 1997-1999 pracownik Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, a od 1999 roku Urzędu Marszałkowskiego. W latach 2002-2006 członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego. Od 2007 roku Dyrektor Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego. Prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Ekspert z zakresu wdrażania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej

Współtwórca regionalnego systemu informacji turystycznej, wspierał powstanie takich atrakcji turystycznych jak: JuraPark w Bałtowie, Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny czy Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie.

Współtworzył kampanię promocyjną „Świętokrzyskie czaruje. Poleć na weekend” uznaną za najlepszą w kraju w konkursie „Złote Formaty”. Z zamiłowania turysta rowerowy, fan sportu w każdej postaci.

Na liście100 najbardziej wpływowocyh osóbw polskiej turystyce w 2018 roku zajął 34.miejsce.

Kapituła napisała o nim: „Stworzył silny i wpływowy ROT, z którym wypromował świętokrzyskie jako markę turystyczną. Jeden z nielicznych urzędników samorządowych, który rozumie konieczność współpracy z branżą. Pozostaje nadzieja, że nowe władze województwa świętokrzyskiego nie będą chciały zaprzepaścić tych dokonań.”