Jak działa assistance w ubezpieczeniu turystycznym?
Assistance zapewnia przede wszystkim dostęp do całodobowego centrum alarmowego oraz takich usług jak pomoc w organizacji transportu medycznego lub ratownictwa.
Ubezpieczenie turystyczne to produkt adresowany do osób wybierających się w podróż zagraniczną. Jeżeli podczas pobytu poza Polską spotka nas jakieś nieplanowane zdarzenie, np. nagłe zachorowanie, choroba, wypadek czy zgubiony bagaż, wówczas można skorzystać z pomocy ubezpieczyciela, który m.in. zorganizuje lub pokryje koszty opieki medycznej, wypłaci świadczenie za uszczerbek na zdrowiu, a także przejmie na siebie odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim.
Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group, powiedział: „Obserwujemy, że klienci wiedzą coraz więcej na temat ubezpieczeń turystycznych i sytuacji, w których się one przydają. Wybierając polisę na wyjazd należy oczywiście pamiętać o wymienionych powyżej, wchodzących w jej zakres elementach, ale także o odpowiednim assistance turystycznym. Dzięki niemu klient ma pewność, że po każdym nieoczekiwanym zdarzeniu otrzyma szybką pomoc.”
Za granicą często okazuje się, że największym problemem jest nie tyle sama szkoda, co konieczność załatwienia formalności z dala od domu i przeważnie w obcym języku. Assistance jest wsparciem właśnie w takich sytuacjach.
Andrzej Paduszyński dodał: „W ramach pomocy assistance ubezpieczony ma przede wszystkim dostęp do 24-godzinnego centrum pomocy. Oznacza to, że o każdej porze dnia i nocy może porozmawiać w języku polskim z doradcą, który m.in. podpowie, do jakiej placówki medycznej należy się skierować i udzieli informacji, jak będzie wyglądał dalszy pobyt lub powrót do kraju samego ubezpieczonego, jak i jego bliskich. Bardzo często takie wsparcie okazuje się bezcenne, bo zapewnia spokój w trudnej sytuacji. Daje poczucie, że poszkodowany i jego rodzina nie są w obcym kraju pozostawieni sami sobie.”
Poniżej kilka przykładów wsparcia, na jakie za granicą może liczyć posiadający assistance turysta.
• Wsparcie medyczne – to koordynacja działania w przypadku kłopotów ze zdrowiem; centrum pomocy wskazuje, gdzie znajduje się najbliższy szpital, placówka medyczna czy lekarz specjalista, a także podpowiada, jak tam dotrzeć i jakie dokumenty ze sobą zabrać.
• Akcje poszukiwawcze – assistance umożliwia organizację oraz pokrycie przez ubezpieczyciela kosztów poszukiwania i ratownictwa w przypadku zaginięcia ubezpieczonej osoby.
• Transport – obejmuje transport poszkodowanego z miejsca wypadku do placówki medycznej. Ubezpieczyciel organizuje także powrót do kraju zarówno poszkodowanego, jak i towarzyszących mu w podróży najbliższych; to bardzo ważny element ochrony, bo koszty transportu medycznego z powrotem do kraju potrafią być olbrzymie.
• Pomoc prawna lub zwrot jej kosztów – to szeroko rozumiane wsparcie prawne, np. w przypadku zaginięcia lub kradzieży dokumentów; centrum alarmowe wskazuje, jak zachować się w danej sytuacji, gdzie szukać wsparcia, gdzie znajdują się polskie placówki konsularne oraz pomoże przy odtworzeniu dokumentów lub uzyskaniu zastępczych.
• Wsparcie w przypadku przedłużenia wyjazdu – to pomoc w przypadku opóźnienia lotu, polegająca np. na dosłaniu niezbędnych przedmiotów osobistych, w nagłych sytuacjach przedłużeniu ochrony o 24 godziny bez dodatkowej składki, a nawet organizacji zastępstwa w podróży służbowej.
• Usługi dodatkowe – assistance zapewnia wsparcie także w szeregu innych sytuacji, polegające m.in. na: udzielaniu informacji dotyczących kraju będącego celem podróży, podaniu adresu najbliższej ambasady czy urzędu, pomocy tłumacza, zamówieniu kierowcy zastępczego, wyżywienia i zakwaterowania ubezpieczonej osoby za granicą w celu rekonwalescencji czy pokryciu kosztów niewykorzystanego Ski-Pass.
POWIĄZANE WPISY
5 listopada 2024
Turystyczna Organizacja Otwarta: „Pomoc MSiT to fikcja”
Po wrześniowej powodzi, która dotknęła Polskę, Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło…
1 Komentarz7 Minuty
25 lipca 2024
Alicja Wójcik Gołębiowska: umowy Ryanair z partnerami sprzedażowymi w Polsce są w toku. Nadal weryfikujemy, kto i jak sprzedaje nasze bilety
Ryanair zapowiadał otwartość na współpracę z touroperatorami oraz agentami turystycznymi,…
1 Komentarz12 Minuty
1 marca 2024
Europ Assistance Polska podsumowuje ferie zimowe 2024
Ferie zimowe dobiegły już końca. W tym roku mocno zdominowały je zagraniczne kierunki.…
0 Komentarzy3 Minuty
11 grudnia 2023
Silny złoty sprzyja wyjazdom zagranicznym
Końcówka 2023 roku może skłaniać do planowania zagranicznych wyjazdów. Wszystko dlatego,…
0 Komentarzy6 Minuty
4 lipca 2023
Andrzej Gut-Mostowy: chciałbym po wyborach odpowiadać za turystykę. Mam koncepcję, co robić dalej dla branży [WYWIAD]
"Nie jest wcale wykluczone, że po wyborach, w przypadku stworzenia rządu przez…
1 Komentarz20 Minuty
15 maja 2023
Branża czeka na spotkanie z UOKiK. Przepis „turystycznej” ustawy rozwiązuje problem z cenami? [OPINIA PRAWNA]
Branża chciałaby omówić z UOKiK zastrzeżenia do sposobu prezentowania dynamicznych cen w…
0 Komentarzy11 Minuty
7 września 2022
Michael O’Leary: biurom podróży nie wolno sprzedawać naszych biletów. Nie zwrócimy im pieniędzy
Odprzedawanie biletów Ryanair przez pośredników jest niezgodne z regulaminem przewoźnika,…
1 Komentarz14 Minuty
13 stycznia 2022
NSA potwierdza: można odliczać VAT od usług noclegowych kupowanych w celu odsprzedaży
Naczelny Sąd Administracyjny potwierdził wyrok WSA, zgodnie z którym przedsiębiorcy mają…
0 Komentarzy2 Minuty
9 lipca 2021
„Serce polskiego wybrzeża” potrzebuje ruchu poza sezonem. Ma potencjał uzdrowiskowy do wykorzystania
“Serce polskiego wybrzeża” to znane i dobrze wypromowane w Polsce hasło. Gdy zapytać, co…
0 Komentarzy6 Minuty