Jak klienci MICE wybierają hotele?
Oryginalność miejsca, dobra lokalizacja hotelu i jakość usług – tego wymagają od hoteli meeting planerzy.
David Henry, SVP sales, marketing distribution and revenue management w Grupie Hotelowej Orbis powiedział: „Jako największa sieć hoteli w Polsce wyznaczamy trendy, działamy na rzecz rozwoju i profesjonalizacji branży usług hotelowych w naszym kraju. Badamy rynek, poddajemy analizie trendy światowe i zachowania konsumenckie. Raport „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych”, to drugie zaawansowane, jakościowe badanie, które może stać się źródłem inspiracji niezbędnej do podnoszenia efektywności i konkurencyjności naszej branży”.
Według raportu wysokość o budżecie przeznaczanym na organizację imprez MICE decyduje najczęściej prezes firmy i zarząd (42 proc.), w drugiej kolejności HR managerowie (20 proc.) i sales managerowie (17 proc.). Na spotkania i eventy przedsiębiorstwa przeznaczają od 200 do 600 zł/os, na imprezy integracyjne i motywacyjne – od 200 do 1 000 zł/os, a na konferencje i wystawy do 400 zł/os.
Dla klientów agencji organizującej MICE najbardziej istotne są dogodne warunki finansowe (59 proc.), kontakt bezpośredni (51 proc.), szybkość, kompleksowość i elastyczność działania agencji (39 proc.).
Przy organizacji imprez MICE i wyborze kierunku, jako najważniejsze kryterium respondenci wskazywali lokalizację i komfortowy dojazd (39 proc,), pomysł na program i tematykę spotkania (34 proc.).
Jeśli chodzi o spotkania, konferencje i wystawy dla 59 proc. najbardziej istotna jest lokalizacja. Relację ceny usługi do jakości wskazało 57 proc., bazę noclegową, sale konferencyjne 51 proc., standard hotelu 48 proc., jakość oferty gastronomicznej 47 proc., a przyjazną atmosferę 46 proc..
Aż 61 proc. ceni najwyżej wyjątkowość oraz oryginalność miejsca z infrastrukturą gwarantującą atrakcje. Dla 55 proc. ankietowanych warunkiem koniecznym są jakościowe usługi dodatkowe.
Raport wskazuje, że najpopularniejszym sposobem rezerwacji hoteli jest bezpośredni kontakt telefoniczny 64 proc., platformę rezerwacyjną wskazało 36 proc.
Najczęściej podawanym argumentem wyboru obiektów Grupy Hotelowej Orbis i jej partnera strategicznego Accor jest: dobra opinia o sieci w branży (47 proc.), gwarancja standardu (45 proc.), atrakcyjność warunków cenowych (41 proc.).
Badanie „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych” zostało przeprowadzone w dniach 22.07-15.10.2013 roku. Podstawę badania stanowiły wywiady jakościowe ustrukturyzowane, wykonane na próbie 300 respondentów (po 100 w grupach: reprezentanci agentów MICE, osoby odpowiedzialne za organizację MICE w firmach oraz management decydujący o organizacji MICE).
POWIĄZANE WPISY
19 marca 2025
Sun & Snow: inwestowanie w apartamenty rekreacyjne w Polsce wciąż się opłaca
Wzrost kosztów budowy, zmieniające się preferencje klientów oraz procesy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty
12 marca 2025
Julien Mattei nowym dyrektorem ds. inwestycji w a&o Hostels
Julien Mattei objął stanowisko dyrektora ds. inwestycji w a&o Hostels. Doświadczony…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
Nowe hotele Novotel: otwarcia na Malcie i w Chorwacji w 2025 roku
Novotel zapowiedział otwarcia hoteli w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz debiuty na…
0 Komentarzy4 Minuty
4 marca 2025
Joanna Ostrowska nową dyrektorką Hotelu Bellotto
Pięciogwiazdkowy Hotel Bellotto ma nową dyrektor – Joannę Ostrowską. Wcześniej pełniła…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny rusza od Wielkanocy
Ponad 500 przedsiębiorców bierze udział w Programie Podlaski Bon Turystyczny. Od…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Nowa odsłona B&B Hotel Wrocław Centrum. Zakończono modernizację obiektu
B&B Hotel Wrocław Centrum przeszedł kompleksową modernizację. Prace objęły zarówno…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Ruszył Podlaski Bon Turystyczny
Dziś wystartowała strona Podlaskiego Bonu Turystycznego, programu mającego ożywić ruch…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2025
Tribe Krakow Old Town otwiera drzwi dla nowych talentów
Wraz z nadchodzącym otwarciem Tribe Krakow Old Town rozpoczyna się rekrutacja personelu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 marca 2025
Sun & Snow: inwestowanie w apartamenty rekreacyjne w Polsce wciąż się opłaca
Wzrost kosztów budowy, zmieniające się preferencje klientów oraz procesy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
IGHP: luty z dobrą frekwencją
Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej…
0 Komentarzy5 Minuty
12 marca 2025
Julien Mattei nowym dyrektorem ds. inwestycji w a&o Hostels
Julien Mattei objął stanowisko dyrektora ds. inwestycji w a&o Hostels. Doświadczony…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
Nowe hotele Novotel: otwarcia na Malcie i w Chorwacji w 2025 roku
Novotel zapowiedział otwarcia hoteli w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz debiuty na…
0 Komentarzy4 Minuty
4 marca 2025
Joanna Ostrowska nową dyrektorką Hotelu Bellotto
Pięciogwiazdkowy Hotel Bellotto ma nową dyrektor – Joannę Ostrowską. Wcześniej pełniła…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny rusza od Wielkanocy
Ponad 500 przedsiębiorców bierze udział w Programie Podlaski Bon Turystyczny. Od…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Nowa odsłona B&B Hotel Wrocław Centrum. Zakończono modernizację obiektu
B&B Hotel Wrocław Centrum przeszedł kompleksową modernizację. Prace objęły zarówno…
0 Komentarzy2 Minuty
24 marca 2025
Ruszył Podlaski Bon Turystyczny
Dziś wystartowała strona Podlaskiego Bonu Turystycznego, programu mającego ożywić ruch…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2025
Tribe Krakow Old Town otwiera drzwi dla nowych talentów
Wraz z nadchodzącym otwarciem Tribe Krakow Old Town rozpoczyna się rekrutacja personelu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 marca 2025
Sun & Snow: inwestowanie w apartamenty rekreacyjne w Polsce wciąż się opłaca
Wzrost kosztów budowy, zmieniające się preferencje klientów oraz procesy…
0 Komentarzy7 Minuty