Jak klienci MICE wybierają hotele?
Oryginalność miejsca, dobra lokalizacja hotelu i jakość usług – tego wymagają od hoteli meeting planerzy.
David Henry, SVP sales, marketing distribution and revenue management w Grupie Hotelowej Orbis powiedział: „Jako największa sieć hoteli w Polsce wyznaczamy trendy, działamy na rzecz rozwoju i profesjonalizacji branży usług hotelowych w naszym kraju. Badamy rynek, poddajemy analizie trendy światowe i zachowania konsumenckie. Raport „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych”, to drugie zaawansowane, jakościowe badanie, które może stać się źródłem inspiracji niezbędnej do podnoszenia efektywności i konkurencyjności naszej branży”.
Według raportu wysokość o budżecie przeznaczanym na organizację imprez MICE decyduje najczęściej prezes firmy i zarząd (42 proc.), w drugiej kolejności HR managerowie (20 proc.) i sales managerowie (17 proc.). Na spotkania i eventy przedsiębiorstwa przeznaczają od 200 do 600 zł/os, na imprezy integracyjne i motywacyjne – od 200 do 1 000 zł/os, a na konferencje i wystawy do 400 zł/os.
Dla klientów agencji organizującej MICE najbardziej istotne są dogodne warunki finansowe (59 proc.), kontakt bezpośredni (51 proc.), szybkość, kompleksowość i elastyczność działania agencji (39 proc.).
Przy organizacji imprez MICE i wyborze kierunku, jako najważniejsze kryterium respondenci wskazywali lokalizację i komfortowy dojazd (39 proc,), pomysł na program i tematykę spotkania (34 proc.).
Jeśli chodzi o spotkania, konferencje i wystawy dla 59 proc. najbardziej istotna jest lokalizacja. Relację ceny usługi do jakości wskazało 57 proc., bazę noclegową, sale konferencyjne 51 proc., standard hotelu 48 proc., jakość oferty gastronomicznej 47 proc., a przyjazną atmosferę 46 proc..
Aż 61 proc. ceni najwyżej wyjątkowość oraz oryginalność miejsca z infrastrukturą gwarantującą atrakcje. Dla 55 proc. ankietowanych warunkiem koniecznym są jakościowe usługi dodatkowe.
Raport wskazuje, że najpopularniejszym sposobem rezerwacji hoteli jest bezpośredni kontakt telefoniczny 64 proc., platformę rezerwacyjną wskazało 36 proc.
Najczęściej podawanym argumentem wyboru obiektów Grupy Hotelowej Orbis i jej partnera strategicznego Accor jest: dobra opinia o sieci w branży (47 proc.), gwarancja standardu (45 proc.), atrakcyjność warunków cenowych (41 proc.).
Badanie „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych” zostało przeprowadzone w dniach 22.07-15.10.2013 roku. Podstawę badania stanowiły wywiady jakościowe ustrukturyzowane, wykonane na próbie 300 respondentów (po 100 w grupach: reprezentanci agentów MICE, osoby odpowiedzialne za organizację MICE w firmach oraz management decydujący o organizacji MICE).
POWIĄZANE WPISY
29 stycznia 2025
Accor wprowadza nową platformę do rezerwacji grupowych
Grupa hotelowa Accor uruchamia nową platformę Travel Pros Leisure Groups Online, aby…
0 Komentarzy2 Minuty
28 stycznia 2025
Nocowanie.pl: Polacy nie rezygnują z zimowych wyjazdów
Temperatura kilkunastu stopni na plusie i znikoma ilość śniegu powodują, że należy uznać…
0 Komentarzy5 Minuty
22 stycznia 2025
Polska magnesem dla inwestorów branży hotelarskiej
Spadki z poprzednich lat zostały wyrównane – polski sektor hotelowy powraca do dawnego…
0 Komentarzy4 Minuty
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Ferie 2025: coraz mniej wolnych miejsc, a ceny rosną
Do rozpoczęcia ferii zimowych w Polsce pozostało kilka dni. Jako pierwsi, swój zimowy…
0 Komentarzy4 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
14 stycznia 2025
IGHP: udany rok 2024 w hotelach
Rok 2024 hotelarze oceniają pozytywnie – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej…
0 Komentarzy9 Minuty