Jak klient sprawdza touroperatora?

AG

Blisko 90 proc. Polaków, którzy wyjeżdżają na zorganizowane wakacje, sprawdza wiarygodność biura podróży przed zakupieniem wycieczki.

Niemal jedna trzecia robi to upewniając się czy touroperator działa legalnie, ale aż 18 proc. zdaje się wyłącznie na opinie internautów – wynika z badania Ipsos, przeprowadzonego na zlecenie portalu Kapitalni.org.

Z badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie platformy edukacyjnej Kapitalni.org wynika, że zdecydowana większość (87 proc.) Polaków sprawdza biura podróży. Większość nie robi tego jednak dokładnie. Tylko 30 proc. ankietowanych upewnia się, czy organizator wycieczki działa legalnie. Aż 18 proc. ankietowanych wybierając biuro kieruje się opiniami internautów, a 8 proc. zdaniem znajomych. Dla 14 proc. Polaków przy wyborze biura podróży najistotniejsze jest jak długo działa ono na rynku.

Badanie Kapitalni.org pokazało, że jedynie 8 proc. Polaków docieka, czy organizator wycieczki jest zabezpieczony finansowo. 9 proc. osób biorących udział w badaniu decyduje się na sprawdzenie, czy biuro podróży, z którym chcą wyjechać na wakacje nie ma długów.

„Częściowo wynika to z tego, że czujemy się bardziej bezpiecznie dzięki Turystycznemu Funduszowi Gwarancyjnemu, a częściowo z faktu, że nie wiemy gdzie szukać informacji. Tymczasem nie jest to zbyt skomplikowane” – mówi Tomasz Jaroszek z Kapitalni.org.

Badanie przeprowadzone przez firmę Ipsos na zlecenie platformy edukacyjnej Kapitalni.org, z wykorzystaniem metody CAWI, na grupie n=801 Polaków w wieku 20-55 lat.

Platforma edukacyjna Kapitalni.org działa od czerwca 2015 r. Celem portalu jest dostarczanie użytkownikom wiedzy o finansach w przyjaznej formie oraz weryfikacja i stałe mierzenie postępów w nauce.