Jak sprzedawać ofertę zimową?
Eksperci firmy firmy TravelDATA, spółki zajmującej się gromadzeniem danych z rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej radzą, jak sprzedawać ofertę zimową, które kierunki będą opłacalne, ceny których zwyżkują.
Ich analiza cen, po raz pierwszy dotyczy okresu wysokiego sezonu zimy definiowanego jako druga połowa stycznia, czyli okres ferii szkolnych m.in. dla województwa mazowieckiego
Analiza przypadła w szczególnym momencie, czyli zaraz po końcu września gdy niektórzy touroperatorzy dokonują dużych zmian cenowych. Zupełnie podobnie jak w roku 2013 bohaterem początku października była Itaka, która dokonała potężnej podwyżki, która sprawiła, że umiarkowanie tania zwykle firma stała się z miejsca zdecydowanie najdroższym touroperatorem w kraju bijąc pod tym względem na głowę najdroższe zwykle Nekermanna i TUI.
Czy to początek jakiejś wielkiej zmiany ? raczej nie, bo wygląda to na taki zwyczaj (testowy?) tej firmy. Przed rokiem było bowiem najzupełniej podobnie.
Zwyżka średnich cen Itaki na początku października 2013 roku – 765 złotych. Zwyżka średnich cen Itaki na początku października 2014 roku – 767 złotych.
Co więcej w 2013 roku po około tygodniu obniżono ceny średnio o prawie 510 złotych, a później jeszcze trochę. Warto to wiedzieć zanim zacznie się teraz kupować lub sprzedawać wycieczki tego touroperatora.
Ruch Itaki spowodował, że średnie ceny wzrosły wprawdzie o 168 złotych, ale są tańsze niż w zeszłym sezonie o 47 złotych, bo jak już powiedziano, przed rokiem Itaka dokonała identycznego manewru, który również podwyższył średnie ceny.
Z zestawień wynika, że najbardziej opłacalnym kierunkami (na ferie) są destynacje egipskie. Połączenie dość wysokiej atrakcyjności z ciągle jeszcze umiarkowaną ceną daje im w zestawieniach 8-9 punktów. Alfa Star, Wezyr oraz Rainbow Tours, to ci touroperatorzy dla których produktów value for money (średnie!) jest najlepsze. W przypadku tego pierwszego biura – przy atrakcyjnym produkcie – warto jednak zważyć podwyższone ryzyko nieprzewidzianych zdarzeń związanych z ostatnimi kłopotami linii lotniczej, którą założyli właściciele Alfy Star.
Po ostatnich wielkich podwyżkach cen Itaki najmniej opłacalnymi kierunkami są Cypr i Lanzarote. Sytuacja może się nieco zmienić, gdy ceny powrócą do poziomów , które przynajmniej w jakimś stopniu oddają słabszą od innych kierunków atrakcyjność tych destynacji.
Warto zwrócić też uwagę na nieustannie rosnący kurs USD/PLN, który już wymusza i będzie nadal wymuszał podwyżki cen na kierunkach egipskich, na egzotyce oraz na innych destynacjach z dużym udziałem dolara w strukturze kosztów wycieczek.
Ważna dla turystyki jest też wypowiedź prezesa linii Ryanair Michaela O’Leary, który stwierdził, że przez ostatnie półtora roku nie miał nowych samolotów i dlatego zaniechał ekspansji. Czeka jednak na nowe (w tym większe i sporo wydajniejsze maszyny) w łącznej liczbie 180 (obecnie ma 300). Wróci więc do ekspansji, a w planach ma również zdominowanie polskiego rynku przewozów lotniczych. Co to oznacza dla touroperatorów, agentów i turystów? TravelDATA postara się przedstawić odpowiedź na to fascynujące pytanie w innych materiałach a także przygotuje syntetyczne opracowanie dotyczące kończącego się właśnie sezonu letniego w zorganizowanej (i nie tylko) polskiej turystyce wyjazdowej.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty