Japońskie linie odleciały – sprzedają bilety z zabawkowych automatów, mają też bilet miesięczny bez limitów
Japończycy znowu zaskakują, bilety lotnicze z zabawkowych automatów i nielimitowany bilet miesięczny.
Pandemia wyzwoliła niesamowitą kreatywność marketingową w branży turystycznej. W sposób szczególny wyróżniały się tu linie lotnicze, bo właśnie one oberwały najbardziej. Pojawiły się więc loty wirtualne, loty widokowe czy wreszcie sprzedaż lotniczego cateringu. Japończycy z Peach Airways poszli jednak dużo dalej, zaczęli sprzedawać bilety z automatów kojarzonych z gadżetami/zabawkami.
Automat z biletami niespodziankami, każdy wygrywa
Naturalnie pomysł z automatami miał być w założeniu tylko wabikiem marketingowym. Zgodnie z zasadę: nieważne co mówią, byleby o nas mówili. Zainteresowanie klientów było tym bardziej istotne w czasie pandemii, gdy nie myśleli oni raczej o podróżach. Pomysł z automatem, doskonale wpisał się też w azjatyckie umiłowanie hazardu/loterii.
Kupując los za ekwiwalent 44 dolarów możemy liczyć na wygraną jednego z kilkunastu kierunków oferowanych przez linie Peach z Osaki. Każdy los wygrywał, naturalnie atrakcyjność kierunków była/jest różna, wiec jakość wygranej także. Linie gwarantowały jednak, że wartość wygranej będzie nie niższa, niż +20 proc. wartości losu, czyli ok. 53 dolary.
Zaskakująca sprzedaż kapsuł z biletami, po Osace jest automat w Tokyo
Pomysłodawcy liczyli na kilka /kilkanaście sprzedaży w miesiącu, okazało się jednak, że zainteresowanie przebiło ich oczekiwania. Sprzedaże sięgnęły bowiem nawet ponad 100 sztuk dziennie. To skłoniło linie do szybkiego działania, ogłoszono uruchomienie drugiego automatu tym razem usytuowanego w Tokyo. Oferującego loty z tokijskiego lotniska Narita, do trzynastu destynacji w Japonii.
Zarząd linii jasno podkreśla, że sprzedaż z maszyn niespodzianek, nie jest antidotum na problemy linii w czasie COVID-u, ma jednak kapitalne znaczenie w sferze marketingowej. Generuje wielki zainteresowanie potencjalnych klientów, także na przyszłość.
Miesięczny bilet bez limitu podróży za 173 dolarów
Sprzedaż biletów niespodzianek z maszyn to niejedyny rewolucyjny marketingowy pomysł Japończyków. Właśnie ogłosili oni wprowadzenie do sprzedaży biletu miesięcznego bez limitu podróży w cenie 173 dolarów. Oferta ma być ważna przez cały listopad.
Do sprzedaży trafiło 150 abonamentów tego typu, dających prawo do bez limitowych podróży na wszystkich 33 wewnętrznych trasach w Japonii. Także w tym przypadku liczba produktu wystawiona na sprzedaż każe domniemać, że także tutaj mamy do czynienia z narzędziem marketingowym.
Z drugiej, jednak strony linie lotnicze od dawna przymierzały się do wprowadzenia tego typu ofert, choć są one niewątpliwie dla nich trudne. Łamią bowiem kanony klasycznego zarządzania ceną. W sytuacji permanentnego kryzysu podobne oferty będę się coraz częściej pojawiać.
Pandemia wymusi kreatywność na liniach lotniczych – skorzystają nowe start-upy
Z pewnością okres pandemii znacznie przyspieszy innowacje linii lotniczych w zakresie sprzedaży. Konieczność ostrego skrętu w kierunku oferty turystycznej wydaje się też nieubłagana. Wiele tradycyjnych linii może nie przeżyć takiego wyzwania, kolejne historyczne linie sygnalizują bowiem konieczność sięgania po ponowną pomoc państwową.
Pytanie jak na takową będą patrzeć podatnicy. Tuż za granicą Polski, widzimy właśnie odbywająca się lotniczą rewolucje, nowe ukraińskie start-upy jak Sky-up, czy Bees Airlines, są przejawem nowego na lotniczym rynku. Stare modele lotniczego biznesu dadzą radę się obronić? Raczej trudno spodziewać się, że są one gotowe na wprowadzanie narzędzi i działań podobnych do tych jakie zafundowały klientom linie Peach.
POWIĄZANE WPISY
17 października 2024
Zimowy rozkład lotów Ryanair z Katowic. Cztery nowe kierunki: Kalabria, Alicante, Malta i Rzym Fiumicino
Zwiększona liczba lotów do Aten, 4 nowe kierunki – Reggio Calabrii, Alicante, Malta i…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Nowe zestawy akcesoriów dla dzieci na pokładach PLL LOT
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe zestawy akcesoriów dla dzieci na pokładach…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Zimowy rozkład Ryanair z Wrocławia: nowa trasa do Marsylii
Ryanair rozszerza sieć połączeń z lotniska we Wrocławiu w zimowym rozkładzie lotów.…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
Wizz Air zawiesza loty do Izraela
Wizz Air zawiesza loty do Izraela. Przewoźnik nie będzie realizował połączeń do Tel Awiwu…
0 Komentarzy1 Minuta
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
15 października 2024
Wizz Air uruchomi nową trasę z Warszawy do Genui
Wizz Air ogłosił dodanie 13 samolotu do bazy w Warszawie i nową trasę. Od 1 maja 2025…
0 Komentarzy1 Minuty
15 października 2024
Ryanair ogłosił zimowy rozkład lotów z Poznania – nowe trasy i więcej połączeń
Ryanair ogłosił zimowy rozkład połączeń dla lotniska w Poznaniu. Przewoźnik powiększył…
0 Komentarzy4 Minuty
14 października 2024
Lotnisko CPK ma już gotowy projekt budowlany
Konsorcjum architektoniczne odpowiedzialne za projektowanie Centralnego Portu…
0 Komentarzy5 Minuty
11 października 2024
Enter Air otwiera własny hangar obsługi technicznej na Węgrzech
Enter Air Services otrzymał certyfikat organizacji obsługi technicznej wydany przez Urząd…
0 Komentarzy2 Minuty