Jedna trzecia Polaków chce wyjechać na krótki wyjazd w maju lub czerwcu

Z badania przeprowadzonego wśród turystów na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że ponad 30 proc. Polaków chce wyjechać na krótki wyjazd jeszcze w maju lub czerwcu. Dla ponad 80 proc, najważniejsze przy wyborze noclegu będą podwyższone standardy higieniczne.
Z badania zleconego przez POT na temat planów wyjazdowych Polaków, wynika, że 30 proc. Polaków w ciągu najbliższych kilku tygodni planuje wyjazd turystyczno-wypoczynkowy z przynajmniej jednym noclegiem.
Przede wszystkim Polska
Aż 87 proc. z nich chce podróżować po Polsce – najczęściej w góry (34 proc.), nad morze (27 proc.) lub nad jeziora (16 proc.). Na wieś wybiera się tylko 3 proc.
59 proc. respondentów chce wypocząć w innym regionie i wyjechać ponad 200 kilometrów) od domu., zaś 31 proc. wybierze swój region i relaks w odległości 50 – 199 kilometrów.
1/4 w hotelach
Jeśli chodzi o wybór miejsca noclegowego, to 64 proc. badanych wybierze płatną bazę noclegową, 25 zdecyduje się na bezpłatne noclegi. 45 proc. chce nocować w hotelach, 19 proc. w innych obiektach noclegowych. 16 proc. wybierze się do rodziny lub znajomych a 8 proc. będzie nocować we własnym domku wakacyjnym lub na działce.
Higiena najważniejsza
Wśród najważniejszych czynników zazwyczaj branych pod uwagę przy organizacji wyjazdów pojawił się nowy, związany z aktualną sytuacją epidemiczną – wprowadzenie przez obiekt podwyższonych standardów higienicznych. Ten czynnik jest ważny dla 82 proc. turystów, w tym dla połowy z nich (41 proc.) – bardzo ważny.
Przypomnijmy, że Ministerstwo Rozwoju wspólnie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym przygotowało wytyczne dla hoteli, obiektów i pensjonatów, pozwalające im funkcjonować w trakcie pandemii.
Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, powiedział: „Naszym celem było przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i gości obiektów turystycznych w tym trudnym czasie. Zależy nam na tym, by pobudzić branżę i umożliwić jej działanie w trakcie epidemii. Jesteśmy przekonani, że otwarcie bazy noclegowej, przy zachowaniu dobrych praktyk i środków ostrożności pozwoli branży turystycznej ponownie zarabiać.”
Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, dodał: “Polacy są spragnieni podróżowania. To pozwala nam z optymizmem spojrzeć na perspektywę tegorocznych wakacji i z pewnością jest dobrą prognozą dla branży turystycznej. Pierwsza odrodzi się turystyka krajowa. Polska Organizacja Turystyczna, aby wzmocnić ten pozytywny przekaz i pomóc Polakom uniknąć zakażenia koronawirusem, 4 maja rozpocznie kampanię promującą bezpieczne podróżowanie po Polsce,”
W badaniu zleconym przez POT 78 proc. respondentów, przy wyborze miejsca wyjazdu, zwróci uwagę na atrakcje turystyczne na miejscu. Dla 82 proc. Polaków najważniejsza będzie cena noclegu, dla 77 proc. możliwość łatwego dojazdu dpo celu, dla 72 proc – mała liczba zachorowań związanych z epidemią koronawirusa w danym regionie.
Badanie wykonane w dniach 22-26 kwietnia 2020 roku przez ARC Rynek i Opinia sp. z.o.o., na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18-64 lat; 1030 respondentów.
POWIĄZANE WPISY
4 kwietnia 2025
Baltona zmodernizowała przestrzeń handlowo-gastronomiczną na lotnisku Poznań-Ławica
Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Baltona S.A. zakończyło kompleksową modernizację…
0 Komentarzy3 Minuty
4 kwietnia 2025
Polska gościnność w praktyce. Gromada stawia na turystykę przyjazdową
Polska firma turystyczna Gromada nawiązała współpracę z Oddziałem Turystyki Przyjazdowej…
0 Komentarzy5 Minuty
4 kwietnia 2025
Czy sztuczna inteligencja zastąpi biura podróży? Debata o przyszłości turystyki podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Rozwój nowoczesnych technologii, a w szczególności sztucznej inteligencji, coraz silniej…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
FPT XVI: sky is the limit, czyli jak AI zrewolucjonizuje promocję turystyki
28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum Kongresowym odbędzie się XVI Forum Promocji…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
PLL LOT z pięcioma nagrodami w plebiscycie Ceesar Awards 2025
27 marca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbyła się jubileuszowa,…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Od Japonii po Kubę. 80 wystawców na międzynarodowym workshopie ALLinTOO
Międzynarodowy Workshop Turystyczny ALLinTOO rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Wakacje.pl z nagrodą Mobile Trends Awards
Aplikacja mobilna Wakacje.pl zadebiutowała w konkursie Mobile Trends Awards i od razu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Wizz Air inwestuje 14 mld euro w transformację. „Liczy się pasażer”
Wizz Air wprowadza nowy plan transformacji operacyjnej pod nazwą „Customer First – klient…
0 Komentarzy3 Minuty
4 kwietnia 2025
Za nami Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego 2025
Wrocławskie targi przyciągnęły w tym roku ponad 9 tys. zwiedzających oraz 223 wystawców z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2025
Baltona zmodernizowała przestrzeń handlowo-gastronomiczną na lotnisku Poznań-Ławica
Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Baltona S.A. zakończyło kompleksową modernizację…
0 Komentarzy3 Minuty
4 kwietnia 2025
Polska gościnność w praktyce. Gromada stawia na turystykę przyjazdową
Polska firma turystyczna Gromada nawiązała współpracę z Oddziałem Turystyki Przyjazdowej…
0 Komentarzy5 Minuty
4 kwietnia 2025
Czy sztuczna inteligencja zastąpi biura podróży? Debata o przyszłości turystyki podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Rozwój nowoczesnych technologii, a w szczególności sztucznej inteligencji, coraz silniej…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
FPT XVI: sky is the limit, czyli jak AI zrewolucjonizuje promocję turystyki
28 kwietnia 2025 roku we Wrocławskim Centrum Kongresowym odbędzie się XVI Forum Promocji…
0 Komentarzy1 Minuty
2 kwietnia 2025
PLL LOT z pięcioma nagrodami w plebiscycie Ceesar Awards 2025
27 marca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbyła się jubileuszowa,…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Od Japonii po Kubę. 80 wystawców na międzynarodowym workshopie ALLinTOO
Międzynarodowy Workshop Turystyczny ALLinTOO rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Wakacje.pl z nagrodą Mobile Trends Awards
Aplikacja mobilna Wakacje.pl zadebiutowała w konkursie Mobile Trends Awards i od razu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Wizz Air inwestuje 14 mld euro w transformację. „Liczy się pasażer”
Wizz Air wprowadza nowy plan transformacji operacyjnej pod nazwą „Customer First – klient…
0 Komentarzy3 Minuty
4 kwietnia 2025
Za nami Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego 2025
Wrocławskie targi przyciągnęły w tym roku ponad 9 tys. zwiedzających oraz 223 wystawców z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2025
Baltona zmodernizowała przestrzeń handlowo-gastronomiczną na lotnisku Poznań-Ławica
Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Baltona S.A. zakończyło kompleksową modernizację…
0 Komentarzy3 Minuty