Jessica Alba i Zac Efron promują Dubaj

fot. archiwum vivistdubai

Seria krótkich filmów promocyjnych z udziałem hollywoodzkich gwiazd Jessici Alby i Zaca Efrona, wyreżyserowanych przez Craiga Gillespie’ego to nowy pomysł na promocję Dubaju.

Dubajski Departament Turystyki, Marketingu i Handlu (Dubai Tourism) wystartował z nową międzynarodową kampanią pt. Dubai Presents (pol. „Dubaj Przedstawia”), promowaną przez hollywoodzkie gwiazdy – Jessicę Albę i Zaca Efrona.
Celem kampanii jest zachęcenie turystów, blogerów podróżniczych i artystów do przeżycia filmowej przygody: opowiedzenia historii ze sobą w roli głównej i napisania do niej scenariusza, w którym tłem będą zapierające dech w piersiach dubajskie scenerie.

Wykorzystując doświadczenia zdobyte w 2019 roku podczas realizacji filmu promocyjnego A Story Takes Flight, nowa kampania Dubai Presents przedstawia Jessicę Albę i Zaca Efrona w serii krótkich filmów, pokazujących różnorodność miasta i jego atrakcji oraz zachęcających widzów do poszukiwania miejsc będących inspiracją do opowiedzenia własnej historii.

Reżyserem kampanii jest Craig Gillespie, uhonorowany Nagrodą Amerykańskiej Gildii Reżyserów Filmowych. Kampanię tworzy seria sześciu krótkich filmów reprezentujących różne gatunki filmowe – cykl rozpoczyna film szpiegowski, zabierający widza w fascynującą podróż po mieście.

W pierwszym filmie prezentowanym w ramach kampanii Dubai Presents, Jessica Alba i Zac Efron wcielają się w parę rywalizujących ze sobą bohaterów, nawiązując do klasycznego kina szpiegowskiego.

fot. archiwum vivitdubai

Pełna humoru opowieść utrzymana w konwencji kina akcji, zabiera widzów w fascynującą podróż po najciekawszych atrakcjach współczesnego Dubaju.
Śledząc losy bohaterów, odwiedzimy Burj al-Arab, Jumeirah Al Naseem i otoczoną wodami Zatoki Arabskiej restaurację Pierchic. Nie zabraknie też prestiżowej dzielnicy Jumeirah oraz pustynnej wyprawy do Hatty, stanowiącej prawdziwy raj dla miłośników pieszych wędrówek, wycieczek rowerowych i wypraw kajakowych.

Międzynarodowa kampania będzie prowadzona w 2021 roku w ponad 15 językach, wykorzystując różne środki przekazu, m.in. emisję w stacjach telewizyjnych, reklamę zewnętrzną (OOH), telewizję over-the-top (OTT), kino, platformy cyfrowe i media społecznościowe.

Kampania Dubai Presents promuje storytelling, łącząc mnogość treści i form. Skierowana jest do turystów w każdym wieku i o różnym stopniu zamożności, prezentuje Dubaj jako idealny cel podróży, oferujący niesamowite wrażenia i doświadczenia wprost z planu filmowego, zadowalając nawet najwybredniejsze gusta.

Jessica Alba, znana na całym świecie aktorka i założycielka firmy The Honest Company, powiedziała „Możliwość wcielenia się w kilka postaci i zagrania w różnych gatunkach filmowych dała mi wyjątkową okazję do przyjrzenia się miastu z zupełnie nowej i nieoczekiwanej dla mnie perspektywy. W jednej chwili przemierzałam alejki słynnego targu z przyprawami w historycznej dzielnicy Starego Dubaju, by w następnej scenie przenieść się na sam szczyt kultowego wieżowca Burj al-Arab, wykonując ewolucje rodem z filmu kaskaderskiego. Dubaj ma tak wiele do zaoferowania – od niesamowitych lokacji po wspaniałe jedzenie i pozytywną energię, którą emanuje. Czułam się tutaj naprawdę wspaniale”.

Zac Efron wielokrotnie nagradzany aktor (znany z filmów takich jak „Król rozrywki”, „Podły, okrutny, zły”) skomentował swój udział w wydarzeniu: „Byłem już wcześniej w Dubaju ale nie potrafiłem docenić tego miasta. Mimo że często podróżuję, rzadko kiedy mam czas i okazję, aby lepiej poznać miejsca, w których się akurat znajduję. Szczególnie duże wrażenie zrobiła na mnie wyprawa na pustynię. Ta niesamowita cisza i niczym nie zmącony spokój to coś, czego doświadczyłem po raz pierwszy w życiu. Wyjątkowo serdeczni i gościnni mieszkańcy Dubaju zapraszali mnie, abym wraz z nimi poznawał ich kulturę. Uwielbiam odkrywać nowe miejsca oraz poszerzać swoją wiedzę o świecie i pod tym względem Dubaj ani trochę nie zawiódł moich oczekiwań”.

fot. archiwum visitdubai

Zdobywca Nagrody Amerykańskiej Gildii Reżyserów, Craig Gillespie, dodał „Najbardziej ekscytująca w całym projekcie była możliwość wykorzystania sztuki filmowej do pokazania, jak różnorodny i dynamiczny może być Dubaj. Dla jednych to egzotyka połączona z ekstremalnym luksusem, dla innych romantyczna przygoda w świecie pełnym osobliwości, pozwalająca znaleźć odpowiedzi na ukryte pragnienia i tęsknoty. Dla jeszcze innych – podróż otwierająca szeroko oczy na inną kulturę i jej dziedzictwo. Wszechstronność aktorska Zac’a i Jessic’i w połączeniu z niesamowitą scenerią i międzynarodową ekipą składającą się z ludzi z różnych zakątków globu złożyły się na filmową magię, którą z radością dzielimy się z całym światem”.

Issam Kazim, dyrektor generalny Dubai Tourism podkreślił „Dzięki działaniom podejmowanym przez lokalne władze, a także dzięki współpracy podmiotów tworzących miejski ekosystem oraz otwartemu dialogowi, Dubaj był jednym z pierwszych miast na świecie, które ponownie otworzyły się na świat po okresie „zamrożenia”. Był miejscem, w którym wydarzenia biznesowe ponownie wróciły do kalendarza imprez, doskonale przygotowanym na przyjazd zarówno turystów, jak i osób podróżujących w celach służbowych, zapewniając wszystkim bezpieczny pobyt. W zeszłym roku obiecaliśmy, że gdy nadejdzie odpowiedni moment, Dubaj będzie gotowy na przyjęcie gości. Ten moment właśnie nadszedł. Kampania Dubai Presents pokazuje jak wiele jest sposobów spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi w Dubaju. Bez względu na to, czy to krótki weekendowy wypad, przedłużony urlop, czy kreatywne wakacje. Możemy obiecać, że będzie to dla wszystkich wyjątkowe i niezapomniane doświadczenie”.

Zdjęcia do filmów trwały 5 dni i wzięła w nich udział ekipa filmowa złożona z ponad 180 osób reprezentujących 27 różnych narodowości. Całość realizowana była z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa wprowadzonych w związku z pandemią Covid-19. W ten sposób Dubai Presents pobudza kreatywnego ducha kosmopolitycznego miasta, które swój niezwykły charakter zawdzięcza wszechobecnej wielokulturowości.

Issam Kazim dodał „Wpisując się w wizję Dubaju, jako światowej stolicy kreatywnej gospodarki promowanej przez Szejka Muhammeda ibn Raszida Al Maktuma, wiceprezydenta i premiera Zjednoczonych Emiratów Arabskich i emira Dubaju, kampania Dubai Presents przedstawia miasto jako cel podróży do spotkania ze sztuką i kulturą. Miejsce, w którym zbiegają się drogi międzynarodowych twórców i artystów. Kampania wspiera strategiczną wizję Dubaju, której celem jest ukazanie nowego oblicza miasta poprzez działalność kulturalną, zachęcając jednocześnie świat do podzielenia się swoją opinią i wrażeniami na jego temat”.

Dubaj – atrakcja, w której wszystko jest „naj”