Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród

Wrocław podsumowała kampanię "Miasto Przygody", fot. Hipolit Terpiński
Wrocław podsumowała kampanię „Miasto Przygody”, fot. Hipolit Terpiński

Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę milionów odbiorców w Polsce i za granicą. Jej głównym elementem był spot promujący miasto, który zobaczyło 600 tys. widzów w kinach, a zagraniczne działania online osiągnęły 17 mln wyświetleń. Produkcja zdobyła osiem międzynarodowych nagród, w tym tytuł najlepszego spotu promującego miasto na świecie w 2024 roku.

13 grudnia w Dolnośląskim Centrum Filmowym odbyła się uroczysta gala, podczas której podsumowano dwa lata działań promujących Wrocław pod hasłem „Miasto Przygody”. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele miasta, Wrocławskiej Organizacji Turystycznej, partnerzy oraz twórcy nagrodzonego filmu.

„Przez ostatnie dwa lata Wrocław promował się oryginalną i nowoczesną kampanią „Miasto Przygody”. Pamiętam jak wspólnie ogłaszaliśmy start kampanii w maju 2023 roku – ten czas tak szybko upłynął. Gratuluję Państwu ogromnego sukcesu kampanii – potwierdzonego w licznych nagrodach i wyróżnieniach. Wrocław to miasto wspaniale się rozwijające, dumne i piękne, które umie doskonale promować się w kraju i zagranicą” – mówił podczas otwarcia gali Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.

„Dzisiejsza gala podsumowuje dwa lata działań związanych z realizacją kampanii, ale przede wszystkim jest okazją do podziękowania wszystkim, którzy do sukcesu Miasta Przygody się przyczynili” – dodał Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.

Wielokrotnie nagradzany spot, który był głównym motywem kampanii, utrzymany jest w konwencji filmu przygodowego, a zrealizowany został w zaledwie trzy dni przez Grupę MagicLine, w reżyserii Michała Zielińskiego. Inspiracją stała się legenda o skarbie Opactwa Ołbińskiego, a w produkcji wystąpili znani aktorzy: Daniel Olbrychski, Marianna Zydek i Piotr Nerlewski. Wiele scen nakręcono w Muzeum Narodowym we Wrocławiu, które również zaangażowało się w projekt.

Spot zdobył uznanie na ośmiu międzynarodowych festiwalach filmowych, m.in. w Los Angeles, Cannes, Zagrzebiu i Walencji, gdzie wyróżniono go za innowacyjne podejście do promocji miasta. A w listopadzie 2024 roku produkcja otrzymała prestiżowy tytuł najlepszego filmu promującego miasto na świecie według CIFFT.

Spot obejrzało 600 tys. widzów w kinach największych polskich miast. Działania w przestrzeni online prowadzone w sześciu krajach, w tym na rynku niemieckim, hiszpańskim i czeskim osiągnęły 17 mln wyświetleń na Facebooku i Instagramie oraz 308 tys. odsłon na YouTube. Ponadto Wrocław jako „Miasto Przygody” promował się na 300 billboardach w całym kraju m.in. w Warszawie, Krakowie i Poznaniu.

Oprócz filmu, w ramach kampanii opracowano osiem tematycznych tras turystycznych – rowerową, rodzinną, zieloną czy odrzańską. Dodatkowo przygotowano liczne atrakcje towarzyszące, takie jak plenerowa wystawa o historii Opactwa Ołbińskiego, spektakl w Kościele św. Wojciecha w ramach Nocy Muzeów oraz stała ekspozycja w witrynie Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Organizatorem kampanii był Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Wrocławska Organizacja Turystyczna, a partnerami m.in: Zoo Wrocław, Aquapark Wrocław i Muzeum Narodowe we Wrocławiu.