Kapadocja może być hitem wśród nowych połączeń lotniczych
Kapadocja, takich perełek powinien szukać LOT. Kierunek z potężnym potencjałem także w okresie zimowym.
Linie lotnicze nie ustają w poszukiwaniu kierunków, które zapewnią godny poziom przewozów w czasach, w których trudno liczyć na powrót klienta służbowego. Na radarach są więc kierunki, które mogą łączyć różnego rodzaju potencjały. Czy takim jest Kapadocja? Wiele na to wskazuje.
Kapadocja – potężny potencjał dla MICE, turystyki grupowej i nart
Dziś dotrzeć do przepięknej Kapadocji z Polski nie jest łatwo. Główną opcją są loty do Stambułu i wycieczki objazdowe po Turcji. Kultowe zdjęcia balonów nad Kapadocją kuszą turystów, ale trudy dostania się na miejsce często gaszą ten podróżniczy entuzjazm. Bezpośrednie połączenie lotnicze mogłoby dać impuls dla regularnych podroży do Kapadocji. I to nie tylko dla klienta stricte turystycznego.
Szczególnie interesujący dla linii lotniczych jest potencjał tego kierunku dla ruchu MICE. Kapadocja mogłaby tu być prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Dobrze sprzedawać by się mogła także turystyka trekkingowa/niszowa spod znaku takich touroperatorów, jak m.in. Horyzonty, Torre czy Zorientowani.pl. Tego typu graczy jest na polskim operatorskim rynku naprawdę sporo.
Nie zapominajmy o potencjale narciarskim, w okolicach Kapadocji mamy najnowocześniejsze w Turcji ośrodki narciarskie. Bezpośredni lot pozwoliłby na zagospodarowanie także tego potencjału. Pamiętać należy też o tym, że Turcja oferuje chyba najlepszą relacje ceny do jakości, jeżeli chodzi o usługi hotelowe, co także nie jest bez znaczenia przy budowaniu różnorodnej oferty turystycznej.
Z wulkanu Erciyes pomiędzy skały Kapadocji. Jeśli narty w Turcji, to koniecznie ze zwiedzaniem
Antalya dla Turkisha a Kapadocja dla LOT-u?
Rynek przewozów na linii Turcja Polska jest wciąż mocno regulowany, przewoźnicy trzymają się w szachu. Ma to też swoje dobre strony, Turkish i LOT mogą dojść do porozumienie w przypadku kierunków tureckich poza Stambułem. Realny wydaje się scenariusz, w którym LOT odpuszcza Turkishowi kierunek Antalya, pozwalając na loty nawet zimą, a w zamian Turkish daje LOT-owi zgodę na latanie regularne do Kapadocji.
Co ciekawe, mocna regulacja tego rynku ma też swoje inne plusy, ryzyko pojawienia się wielce konkurencyjnych przewoźników low costowych jest tu w zasadzie zerowe. LOT może więc liczyć, że inwestycja w nowy kierunek przyniesie zwrot na przestrzeni kolejnych lat.
Tureckie kierunki mają też taką zaletę, że są na tyle daleko, iż właściwie nie jest możliwe dostanie się do tych destynacji drogą lądową, tak jak to ma miejsce np. w przypadku Bałkanów. Są jednak też nieco bliżej, niż odległe zimowe alternatywy jak Madera i Wyspy Kanaryjskie, na które wszak otwartą drogę mają też właśnie low-costy. Krótszy lot to też znacznie niższe koszty i brak problemu z czasem pracy załóg.
LOT pytał agentów o kierunki na zimę i kolejne lato
Z pewnością LOT miał już wystarczający czas, by wsłuchać się w opinie agentów przedstawione w ostatnio dostarczonych do linii ankietach.
Agenci podpowiedzą LOT-owi, gdzie latać (zimą) – dynamiczne pakietowanie kluczem
Wiele wskazuje na to, że Kapadocja nie była w nich na głównym miejscu. Nie jest to bowiem kierunek oczywisty. Warto się jednak nad nim pochylić, gdyż może przynieść narodowemu przewoźnikowi dużo korzyści, mimo że nie jest to nadmorska destynacja, to może być skutecznie sprzedawana zimą, a takich kierunków LOT potrzebuje jak tlenu.
Czekamy na informacje o nowych kierunkach w zimowej siatce LOT, na razie docierają raczej informacje o kolejnych umowach charterowych, tak jak ta od Corala. Sam jednak Coral z racji swojej tureckiej specjalizacji byłby też naturalnym sprzymierzeńcem dla potrzeb sprzedaży kierunku Kapadocja.
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
Finnlines podsumowuje dziewięć miesięcy działalności na trasie Świnoujście – Malmö
14 stycznia 2025 na pokładzie statku M/S Finnfellow Finnlines przy Euroterminalu w…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
PLL LOT połączą Kraków z Paryżem. Nowe połączenie od 31 marca
Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły uruchomienie bezpośrednich rejsów z Krakowa do…
0 Komentarzy2 Minuty