Katowice Airport zwiększa przepustowość infrastruktury do obsługi ruchu pasażerskiego

fot. Katowice Airport

17 czerwca 2024 roku otwarto terminal D na Katowice Airport, przeznaczony do obsługi przylotów z krajów strefy Schengen. Terminal o powierzchni 1 805 metrów kwadratowych, wyposażony w taśmociąg bagażowy, pozwala na jednoczesną obsługę dwóch rejsów czarterowych.

W poniedziałek (17 czerwca 2024 roku) pierwsi pasażerowie skorzystali z terminalu D Katowice Airport, który – podobnie jak terminal C – pełni funkcję przylotową. W obiekcie obsługiwane będą niektóre rejsy czarterowe, które przylatują do Pyrzowic z krajów strefy Schengen. Terminal został wyposażony w pojedynczy taśmociąg do wydawania bagażu z dwiema nitkami rozładunku o długości 100 m, co umożliwia obsługę do dwóch rejsów jednocześnie. Terminal został uruchomiony w budynku, w którym kiedyś funkcjonował pierwszy terminal towarowy katowickiego lotniska.

„Przed wakacjami oddaliśmy do użytku dodatkową halę przylotów, która pomoże w zapewnieniu odpowiedniego standardu obsługi podróżnych w momentach nasilonego ruchu. Jednocześnie cały czas pracujemy na projektem budowy nowego, głównego terminalu pasażerskiego” – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej katowickim lotniskiem.

GTL SA realizuje w Katowice Airport program inwestycyjny na lata 2024–2028, który obejmuje kilkanaście projektów infrastrukturalnych o łącznej wartości ok. 1,5 mld zł. Najważniejszym zadaniem jest budowa głównego terminalu pasażerskiego o powierzchni ok. 50 tys. m kw. Obiekt będzie wyposażony w rękawy i połączony tunelem ze stacją kolejową „Pyrzowice Lotnisko”. Łączyć będzie funkcje przylotowe i wylotowe. Realizacja tej inwestycji umożliwi utrzymanie odpowiedniego standardu obsługi pasażerów w kontekście prognozowanego rosnącego ruchu pasażerskiego.

Prognozy GTL SA wskazują, że już w 2028 roku z siatki połączeń katowickiego lotniska korzystać będzie ok. 7,5 mln pasażerów, a granica 10 mln podróżnych zostanie przekroczona nie później niż w 2033 roku. Program inwestycyjny Katowice Airport na lata 2024–2028 to nie tylko główny terminal pasażerski, to także budowa czwartego hangaru do obsługi technicznej samolotów, drugiego terminalu cargo, rozbudowa parkingów terenowych i budowa parkingu wielopoziomowego. W planach jest także budowa nowej strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej oraz nowego zaplecza Działów Eksploatacji i Transportu.