Kiwi.com: ponad połowa Polaków chce w 2023 co najmniej raz pojechać za granicę

Ponad 70 proc. Polaków niepokoją podwyżki cen w obiektach noclegowych, a mimo to poszukają oszczędności, by zrealizować wyjazdowe plany. Więcej niż połowa planuje co najmniej jedną zagraniczną podróż – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie wyszukiwarki lotów Kiwi.com.

Kiwi.com, firma traveltech i wyszukiwarka tanich lotów, we współpracy z agencją badawczą Stem/Mark zbadała nastroje Polaków, dotyczące tegorocznych podróży. Choć ponad 70 proc. respondentów najbardziej niepokoi fakt rosnących cen, zwłaszcza za zakwaterowanie, to wszystko wskazuje na to, że będą kontynuowali zagraniczne wojaże. Ponad 53 proc. respondentów badania deklaruje, że w tym roku zamierza udać się w przynajmniej jedną zagraniczną podróż. W tym celu podróżujący będą poszukiwać oszczędności i opcji najbardziej przyjaznych dla portfela, m.in. korzystając ze sprawdzonych travel hacków. Wielu deklaruje elastyczność w kontekście wyboru daty planowanej podróży, aby za bilet zapłacić jak najmniej, decydując się choćby na loty w godzinach nocnych lub wczesno porannych.

Ceny rosną, Polacy nadal podróżują

Kiwi.com spytało Polaków o to, co najbardziej niepokoi ich w kontekście podróżowania w nadchodzącym sezonie. Ponad 70 proc. respondentów wskazało rosnące ceny za zakwaterowanie, 57 proc. obawia się wysokich wydatków w lokalnych restauracjach, a co trzeci ankietowany wyższych cen związanych ze zwiedzaniem atrakcji na miejscu.

Mimo to, jak wskazuje Kiwi.com, Polacy nie zamierzają zrezygnować z podróżowania. Ponad 53 proc. deklaruje, że w tym roku ma zamiar udać się w przynajmniej jedno miejsce za granicą, którego do tej pory nie mieli okazji zobaczyć, a niemal co czwarty ankietowany (24,8 proc.) wyruszy w podróż mniej utartymi szlakami, z dala od tłumów turystów.

Młodzi ludzie planują kilka podróży

Co ciekawe, jak wskazuje Kiwi.com, najmłodsi respondenci badania, przedstawiciele pokolenia Z (18-25 lat) nie zamierzają rezygnować z tego, co kochają i planują odbyć co najmniej kilka podróży (niemal co trzeci ankietowany – 29,4 proc.), a 15 proc. respondentów z tej grupy wiekowej, uda się na tour po ulubionych festiwalach muzycznych.

Choć wyższe w szczycie sezonu ceny lotów martwią co drugiego ankietowanego, to na pytanie: “Co zrobisz, by zapłacić mniej?” ponad 50 proc. deklaruje, że poszuka oszczędności już na etapie planowania lotu i ma zamiar wykazać się elastycznością co do daty planowanych wakacji. Często się zdarza, że różnica zaledwie kilku dni wpływa na to, że lot jest znacznie tańszy niż w pierwotnie wybranym terminie, wskazuje Kiwi.com. Jednym ze sposobów, po który zamierza sięgnąć niemal 37 proc. ankietowanych, to lot w mniej popularnych godzinach – wczesno porannych lub nocnych. Te z reguły są tańsze. Inni zamierzają wziąć ze sobą na pokład samolotu ręcznie przygotowany w domowym zaciszu prowiant, aby nie nadwyrężać portfela już na lotnisku (ponad 40 proc.). Po to rozwiązanie sięgnie szczególnie najmłodsze pokolenie zillenialsów – ponad co drugi ankietowany.

Travelist.pl: mniej krajowych wyjazdów na Wielkanoc niż w 2022. Sytuacja gorsza niż przed pandemią