Klauzule zrównoważonego rozwoju w start-upach zapewnią neutralność pod względem emisji CO2 przez europejskie firmy technologiczne
Dwutlenek węgla w atmosferze jest poważnym problemem, którego nie można ignorować. Dlatego też niektóre z największych europejskich firm technologicznych dołączyły do Leaders for Climate Action (LFCA), czyli inicjatywy popierającej działania proklimatyczne w branży cyfrowej.
„Zielone zobowiązanie” oraz „Klauzula zrównoważonego rozwoju”
Do LFCA dołączyło już między innymi BlaBla Car, Ecosia, Flixbus, czy Delivery Hero. Aby przyłączyć się do inicjatywy, firmy te musiały wypełnić „Zielone zobowiązanie”, które nakazuje regularne pomiary, redukcję oraz kompensację emisji dwutlenku węgla.
„Naszym celem jest uczynienie całej branży cyfrowej neutralną dla klimatu, wpłynięcie na osoby decyzyjne w polityce w celu ustalenia globalnej ceny emisji dwutlenku węgla i działanie jako przykład dla innych branż” – powiedział Ferry Heilemann, współzałożyciel LFCA.
Czym jest natomiast „Klauzula zrównoważonego rozwoju”? Jest to nowy dokument w arkuszach umów, które zawiera się przy podpisywaniu nowych start-upów. Oznacza to zarazem, że nowo finansowane firmy również muszą mierzyć swoje emisje i uwzględniać politykę działań na rzecz klimatu.
Liczby robią wrażenie
Łącznie społeczność LFCA przeznaczyła ponad 4 miliony euro (blisko 18 milionów złotych) na projekty dotyczące ochrony klimatu, oszczędzając ponad 250,000 ton dwutlenku węgla. By śledzić dalsze losy i poczynione zmiany wystarczy śledzić portale internetowe.
„Dzięki temu wyraźnemu zaangażowaniu publicznemu i osobistemu, zmiany w firmach mogą przebiegać znacznie szybciej niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział Boris Wasmuth, współzałożyciel LFCA i Gameduell, jednej z największych firm zajmujących się grami wieloplatformowymi z siedzibą w Berlinie.
Współzałożyciele LFCA mają nadzieję, że ich inicjatywa stanie się masowym ruchem w branży technologicznej, a do LFCA dołączą liderzy sektorów sztucznej inteligencji, hazardu internetowego oraz rzeczywistości wirtualnej.
„Postrzegamy działania na rzecz klimatu jako podróż, którą każdy musi dziś rozpocząć” – powiedział Jeremias Heinrich, współzałożyciel LFCA. „Skupiamy się na firmach, które nie są jeszcze zrównoważone, ale są gotowe podjąć wymierne kroki, aby to zmienić”.
Cieszyć może również fakt, że do inicjatywy przyłączają się firmy poza branżą technologiczną. Na początku listopada Chevron, Volkswagen i P&G, uzgodnili osiągnięcie zerowej emisji netto nie później niż w 2050 roku, wraz z wieloma innymi celami środowiskowymi.
Dlaczego warto dbać o klimat?
Od czasów rewolucji przemysłowej temperatura Ziemi wzrosła o ponad jeden stopień Celsjusza. Wydaje się, że to mało, lecz wcale tak nie jest. Punkt krytyczny, po którego przekroczeniu może dojść do zachwiania globalnej równowagi systemu klimatycznego, wynosi zaledwie 2°C. Skutki zmiany klimatu są już odczuwalne na całym świecie. Według Specjalnego Raportu IPCC (Międzyrządowy Panel do spraw Zmiany Klimatu) „Global Warming of 1,5°C”, przy wzroście średniej globalnej temperatury o 2°C, skutki będą one dużo poważniejsze, niż prognozowano dotychczas. Czekają nas częstsze burze, wichury, powodzie, pożary, susze, a także straty ekonomiczne oraz migracje klimatyczne. Nawet jeśli uda nam się zahamować wzrost temperatury do 1,5°C, to ryzyko związane z długotrwałymi, nieodwracalnymi zmianami takimi jak utrata niektórych ekosystemów czy nasilenie się występowania zjawisk ekstremalnych i tak się podniesie.
Dlatego też jest to niezwykle ważne, aby walczyć o klimat i starać się naprawiać błędy przeszłości, albo chociaż ich nie pogłębiać. Sami z siebie możemy w małym stopniu pomóc, lecz przecież każda pomoc jest ważna i istotna. Możemy segregować śmieci, starać się nie używać plastikowych reklamówek, a swoje zakupy czy jedzenie wkładać do papierowych toreb. Warto również przyłączyć się od czasu, do czasu w akcje na rzecz ochrony klimatu, takie jak, chociażby Godzina dla Ziemi lub zaopatrzyć się w bardziej przyjazny dla środowiska piec (np. na ekogroszek).
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
17 grudnia 2024
Wyjątkowa oferta świąteczna z Wyndham Wroclaw Old Town
Święta Bożego Narodzenia to czas magii, radości i niezapomnianych chwil. Wrocław – z…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2024
W lutym wybierz się do Lizbony. Z LOT-em
Od lutego 2025 z PLL LOT polecimy do Lizbony. Będzie to pierwsza bezpośrednia trasa…
0 Komentarzy5 Minuty
12 grudnia 2024
W tych muzeach Mazowsza dzieci się nie nudzą
Mazowsze to region pełen wyjątkowych atrakcji dla dzieci. To wiele miejsc, gdzie…
0 Komentarzy7 Minuty