Klienci Travelplanet.pl – priorytetem wakacje w bezpiecznym miejscu

Rezerwacje do Egiptu i Tunezji są na razie śladowe, turyści wstrzymują się czekając na pozytywne informacje o bezpieczeństwie podczas urlopu w tych krajach Dane rezerwacyjne Travelplanet.pl ze stycznia 2016 mówią o wyraźnym wzroście sprzedaży wycieczek ma sezon letni (połowa maja – koniec września) w porównaniu do stycznia 2015 roku. 2 434 zł to średni koszt na osobę, jaki wydadzą na letni urlop turyści. To o prawie 50 zł mniej niż wakacje 2015, które rezerwowali w styczniu ubiegłego roku.
Największym zainteresowaniem cieszy się Grecja (40 proc. rezerwacji w porównaniu do ok. 28 proc. dokonanych w styczniu 2015), Bułgaria (blisko 19 proc. w porównaniu do 8 proc. rezerwujących ubiegłoroczne wakacje w styczniu 2015) i Hiszpania (wzrost rezerwacji z niespełna 6 proc. w styczniu 2015 do niemal 15 proc. obecnie). Do Turcji w sezonie letnim wybiera się niespełna 9 proc. turystów (prawie 22 proc. zarezerwowało ją w styczniu 2015). Rezerwacje do Egiptu i Tunezji są na razie śladowe, turyści wstrzymują się czekając na pozytywne informacje o bezpieczeństwie podczas urlopu w tych krajach. Ci, którzy chcą zagwarantować sobie wypoczynek nie czekając do ostatniej chwili, przenoszą swe zainteresowanie na kraje uznawane za bezpieczne.
Tymczasem według danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki w styczniu na rynku panowała dekoniunktura i spadek sprzedaży w porównywanych okresach. Choć nie należy zapominać, że są to dane tylko z jednego systemu rezerwacyjnego, które nie obejmują sprzedaży największych touroperatorów. Natomiast statystyki Travelplanet.pl to uwzględniają, ponieważ prawie wszyscy z nich są partnerami największego polskiego multiagenta.
Jerzy Krawczyk, prezes Travelplanet.pl powiedział: „Ostatnie doniesienia o rzekomych kłopotach finansowych branży nie wywierają wrażenia na turystach rezerwujących wakacje w Travelplanet.pl. W naszej ocenie ogromne znaczenie w lepszej pozycji Travelplanet.pl w stosunku do całego rynku ma fakt, że sprzedajemy ofertę z gratisowym ubezpieczeniem Wakacje 100 Procent, od ewentualnej upadłości organizatora.”
To zadziałało doskonale w ubiegłym roku, gdy zbankrutował jeden z większych graczy na rynku – Alfa Star. Klienci Travelplanet.pl nie musieli się kłopotać składaniem wniosków o zwrot pieniędzy, koniecznością zainwestowania kolejnych kwot w wakacje, lecz po prostu polecieli na urlop z innym biurem podróży. To bardzo ważny element przy podejmowaniu decyzji o zainwestowaniu często nawet kilkunastu tysięcy zł w towar, który otrzyma się dopiero za kilka miesięcy.
Prezes Travelplanet.pl podkreślił: „Bardzo mocno wiążemy gotowość do wczesnego inwestowania pieniędzy na letni urlop właśnie przez Travelplanet.pl z powodu darmowego ubezpieczenia Wakacje 100 proc. oraz Gwarancji Najniższej Ceny. Zmiana preferencji a nie zawieszanie decyzji o zagranicznych wakacjach w naszym wypadku to efekt synergii: niskiej zaliczki, pewności że wakacje na pewno dojdą do skutku i że na pewno nie przepłacimy za nie.”
POWIĄZANE WPISY
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty