Klienci Travelplanet.pl: samolotem, na 7 dni, w lipcu, do Europy
Raport Podróżnika opiera się na analizie 117 940 spośród osób wykupujących wczasy w 2016 roku za pośrednictwem Travelplanet.pl. Zdecydowana większość z nich podróżuje na wakacje samolotem, jako kraj wypoczynku wybiera Grecję lub Hiszpanię i wraca po tygodniu.
Statystyki rezerwacyjne pokazują długoletnią tendencję do rozciągania się letniego sezonu. Ta fala od wielu sezonów Z ostatniego Raportu Podróżnika, przygotowywanych przez Travelplanet.pl (firma sporządza je od 2001 roku), wynika że sezon letni rozciąga się. Fala rezerwacji w biurach podróży wzbiera już w czerwcu i opada dopiero we wrześniu. Trzeci rok z rzędu ponad 70 proc. klientów biur podróży wybiera czerwiec, lipiec, sierpień i wrzesień jako czas na odpoczynek. Uwagę zwraca zwłaszcza rosnąca popularność czerwca jako miesiąca urlopowego. W ciągu dekady udział wyjazdów w tym miesiącu wzrósł najbardziej, bo z 11,5 do ponad 16 proc.
Urlopy w czerwcu wybrało 16,12 proc. turystów, w lipcu – 20,27 proc., w sierpniu – 19,55 a we wrześniu – 16,44. W ubiegłym roku zauważalnie spadł odsetek rezerwacji last minute. W 2016 roku na maksymalnie 10 dni przed terminem imprezy wykupywało 36,14 proc. klientów Travelplanet.pl (w 2015 roku było ich 37,99 proc.). Minimalnie spadł odsetek rezerwujących wakacje na dwa miesiące i wcześniej od wylotu, ale i tak jest to ponad ¼ turystów
Koszt średniej rezerwacji wzrósł o 3 proc. Autorzy raportu zauważają, że Warto zauważyć, że na przestrzeni dekady wartość rezerwacji wzrosła o ok. 17 proc, podczas gdy przeciętna płaca w Polsce rosła w tym czasie blisko cztery razy szybciej. Wakacje z roku na rok stają się dla polskich turystów relatywnie tańsze.
Średnia rezerwacja w roku 2015 kosztowała 5 785 zł, zaś rok wcześniej – 5 621 zł.
Jeśli chodzi o dziesiątkę krajów najchętniej wybieranych przez klientów Travelplanet.pl, to kształtowała się ona następująco: Grecja (36,73 proc. wszystkich klientów), Hiszpania (17,09 proc.), Bułgaria (10,59 proc.), Turcja (7,38 proc.), Egipt (5,83 proc.), Włochy (4,87 proc.), Chorwacja (1,92 proc.), Cypr (1,83 proc.), Portugalia (1,59 proc.), Albania (1,53 proc.). Ta pierwsza dziesiątka zebrała 89,36 proc. klientów, swą pozycję umocniła pierwsza dwójka w tym roku zebrała 53,82 proc. (w 2015 roku – 44,27 proc.). Z pierwszej dziesiątki wypadły Tunezja i Maroko, zastąpiły je Portugalia i Albania.
Klienci Travelplanet najchętniej wybierali hotele 4* – 45,61 proc. oraz 3* – 33,04 proc i 5* – 16,15 proc. Jeśli chodzi o długość pobytu, większość (71,49 proc.) wyjeżdża na siedem dni, 10,18 proc. wybiera urlop dwutygodniowy, zaś pozostałe 18,33 proc. – wyjeżdża na inną liczbę dni (na ogół na krócej). Prawie trzy czwarte (71,66 proc.) klientów wybiera wyżywienie w formie all inclusive, 16,94 proc. wybiera dwa posiłki dziennie a 4,82 proc. wybiera pobyty bez wyżywienia.
Większość (58,71 proc.) rezerwacji w Travelplanet jest dokonywana na dwie osoby, 18,36 proc. to wyjazdy 2+1.
Aż 92,84 proc. klientów podróżuje na wakacje samolotem, 4,86 proc. wybiera dojazd własny a tylko 2,30 dojazd autokarowy.
Autorzy raportu zauważyli: “Sezon letni coraz bardziej rozpycha się na wrzesień a zwłaszcza czerwiec, ale wakacje coraz częściej turyści chcą sobie wykupić na przynajmniej dwa miesiące wcześniej i coraz rzadziej decydują się na nie w ostatniej chwili. Ten trend może nasilić się w 2017 roku, bo obok pionierskiego na rynku turystycznym produktu Travelplanet.pl Wakacje 100 Procent, zabezpieczającego klientów multiagenta od upadłości touroperatora, pod koniec sezonu letniego ruszył także Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który ma dać turystom poczucie bezpieczeństwa rezerwowania wakacji na wiele miesięcy przed wylotem.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty