Klienci Travelplanet.pl: samolotem, na 7 dni, w lipcu, do Europy
Raport Podróżnika opiera się na analizie 117 940 spośród osób wykupujących wczasy w 2016 roku za pośrednictwem Travelplanet.pl. Zdecydowana większość z nich podróżuje na wakacje samolotem, jako kraj wypoczynku wybiera Grecję lub Hiszpanię i wraca po tygodniu.
Statystyki rezerwacyjne pokazują długoletnią tendencję do rozciągania się letniego sezonu. Ta fala od wielu sezonów Z ostatniego Raportu Podróżnika, przygotowywanych przez Travelplanet.pl (firma sporządza je od 2001 roku), wynika że sezon letni rozciąga się. Fala rezerwacji w biurach podróży wzbiera już w czerwcu i opada dopiero we wrześniu. Trzeci rok z rzędu ponad 70 proc. klientów biur podróży wybiera czerwiec, lipiec, sierpień i wrzesień jako czas na odpoczynek. Uwagę zwraca zwłaszcza rosnąca popularność czerwca jako miesiąca urlopowego. W ciągu dekady udział wyjazdów w tym miesiącu wzrósł najbardziej, bo z 11,5 do ponad 16 proc.
Urlopy w czerwcu wybrało 16,12 proc. turystów, w lipcu – 20,27 proc., w sierpniu – 19,55 a we wrześniu – 16,44. W ubiegłym roku zauważalnie spadł odsetek rezerwacji last minute. W 2016 roku na maksymalnie 10 dni przed terminem imprezy wykupywało 36,14 proc. klientów Travelplanet.pl (w 2015 roku było ich 37,99 proc.). Minimalnie spadł odsetek rezerwujących wakacje na dwa miesiące i wcześniej od wylotu, ale i tak jest to ponad ¼ turystów
Koszt średniej rezerwacji wzrósł o 3 proc. Autorzy raportu zauważają, że Warto zauważyć, że na przestrzeni dekady wartość rezerwacji wzrosła o ok. 17 proc, podczas gdy przeciętna płaca w Polsce rosła w tym czasie blisko cztery razy szybciej. Wakacje z roku na rok stają się dla polskich turystów relatywnie tańsze.
Średnia rezerwacja w roku 2015 kosztowała 5 785 zł, zaś rok wcześniej – 5 621 zł.
Jeśli chodzi o dziesiątkę krajów najchętniej wybieranych przez klientów Travelplanet.pl, to kształtowała się ona następująco: Grecja (36,73 proc. wszystkich klientów), Hiszpania (17,09 proc.), Bułgaria (10,59 proc.), Turcja (7,38 proc.), Egipt (5,83 proc.), Włochy (4,87 proc.), Chorwacja (1,92 proc.), Cypr (1,83 proc.), Portugalia (1,59 proc.), Albania (1,53 proc.). Ta pierwsza dziesiątka zebrała 89,36 proc. klientów, swą pozycję umocniła pierwsza dwójka w tym roku zebrała 53,82 proc. (w 2015 roku – 44,27 proc.). Z pierwszej dziesiątki wypadły Tunezja i Maroko, zastąpiły je Portugalia i Albania.
Klienci Travelplanet najchętniej wybierali hotele 4* – 45,61 proc. oraz 3* – 33,04 proc i 5* – 16,15 proc. Jeśli chodzi o długość pobytu, większość (71,49 proc.) wyjeżdża na siedem dni, 10,18 proc. wybiera urlop dwutygodniowy, zaś pozostałe 18,33 proc. – wyjeżdża na inną liczbę dni (na ogół na krócej). Prawie trzy czwarte (71,66 proc.) klientów wybiera wyżywienie w formie all inclusive, 16,94 proc. wybiera dwa posiłki dziennie a 4,82 proc. wybiera pobyty bez wyżywienia.
Większość (58,71 proc.) rezerwacji w Travelplanet jest dokonywana na dwie osoby, 18,36 proc. to wyjazdy 2+1.
Aż 92,84 proc. klientów podróżuje na wakacje samolotem, 4,86 proc. wybiera dojazd własny a tylko 2,30 dojazd autokarowy.
Autorzy raportu zauważyli: “Sezon letni coraz bardziej rozpycha się na wrzesień a zwłaszcza czerwiec, ale wakacje coraz częściej turyści chcą sobie wykupić na przynajmniej dwa miesiące wcześniej i coraz rzadziej decydują się na nie w ostatniej chwili. Ten trend może nasilić się w 2017 roku, bo obok pionierskiego na rynku turystycznym produktu Travelplanet.pl Wakacje 100 Procent, zabezpieczającego klientów multiagenta od upadłości touroperatora, pod koniec sezonu letniego ruszył także Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który ma dać turystom poczucie bezpieczeństwa rezerwowania wakacji na wiele miesięcy przed wylotem.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty