Klienci “zamrożą” cenę biletu lotniczego na 72 godz. Nowa funkcja Kiwi.com do pakietowania dynamicznego
Wyszukiwarka Kiwi.com wprowadziła nową funkcję “blokady ceny”, która umożliwia “zamrożenie” ceny biletu lotniczego na 72 godz., bez konieczności natychmiastowej płatności. Serwis pobierze przedpłatę w wysokości 10 proc. ceny. Jeśli ta nie wzrośnie bardziej niż o 200 euro — klient będzie mógł kupić przelot po cenie, którą wstępnie zarezerwował. Jeśli bilet potanieje — kupi go po cenie niższej.
Linie lotnicze zazwyczaj stosują dynamiczne ceny, zmieniając taryfy w zależności od popytu i dostępności, aby zoptymalizować zyski. Przez to klienci w ciągu jednego tygodnia często muszą zapłacić o 30 proc. więcej. W szczycie sezonu ceny biletów potrafią wzrosnąć nawet o 50 proc. w porównaniu do okresów pozaszczytowych. Najbardziej znaczące podwyżki obserwuje się zazwyczaj na 14 dni przed planowaną podróżą. Kiwi.com wprowadziło więc funkcję zablokowania pierwotnej ceny biletu na 72 godz.
Więcej czasu na podjęcie decyzji
Blokada ceny wprowadzona została z myślą o podróżujących, którzy potrzebują czasu na podjęcie decyzji. Usługa Price Lock blokuje cenę biletu dla klienta na trzy dni, więc jeśli cena wzrośnie w ciągu kolejnych 72 godz., klient zapłaci tę kwotę, którą sobie “zamroził”. Dodatkowo, w przypadku, jeśli cena spadnie, klient zawsze zapłaci niższą cenę, niezależnie od blokady. Wstępne dane Kiwi.com, tuż po uruchomieniu usługi pokazują, że ponad połowa klientów (56,6 proc.) decydujących się na blokadę kontynuuje rezerwację po pierwotnie ustalonej cenie.
Michal Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich, podkreśla dynamiczny charakter branży, szczególnie w zakresie cen: „Blokada ceny jest naszą odpowiedzią na niepokój, jaki towarzyszy podróżującym w trakcie rezerwacji lotów. Daje naszym klientom ten kluczowy czas na przemyślenie zakupu i dopracowanie szczegółów. Dzięki zamrożeniu taryf na 72 godziny, nasi klienci oszczędzają średnio 24 euro.”
Jeżeli cena wzrośnie maksymalnie o 200 euro, Kiwi.com pokrywa podwyżkę ceny, a klient płaci tylko pierwotnie ustaloną cenę. W przypadku spadku ceny klient dopłaca różnicę do nowej, niższej ceny. Jeżeli cena wzrośnie o więcej niż 200 euro lub bilet zostanie wyprzedany, Kiwi.com zwraca klientowi zaliczkę. Jeśli klient nie dokończy rezerwacji i nie zakupi zablokowanych biletów w ciągu „zablokowanych” 72 godzin, zaliczka nie podlega zwrotowi.
Blokada na cenę biletu bez usług dodatkowych
W celu skorzystania z usługi, klienci wpłacają kaucję w wysokości 10 proc. ceny biletu. Jeśli cena za bilet wzrośnie (do maksymalnej kwoty 200 euro) przed wygaśnięciem blokady, pasażer nadal zapłaci pierwotną, niższą cenę. W przypadku spadku ceny, skorzysta z nowej, niższej stawki. Obecnie blokada cen obejmuje wyłącznie cenę biletu lotniczego, ponieważ ze względu na różne zasady linii lotniczych Kiwi.com nie może zagwarantować stałych cen usług dodatkowych, takich jak bagaż czy ubezpieczenie.
Ceny wycieczek na celowniku UOKiK. „Przepisy zniszczą pakietowanie dynamiczne”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty