KLM i linie kolejowe Thalys wspólnie będą wozić pasażerów
Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM i europejski przewoźnik kolejowy Thalys rozpoczęły realizację ogłoszonego niedawno wspólnego przedsięwzięcia. W ramach współpracy KLM będzie kupował miejsca na pokładach ekspresowych pociągów Thalys relacji Bruksela-Amsterdam (w obie strony), a część pasażerów tranzytowych KLM będzie podróżowała na tym odcinku koleją.
Dzięki temu, na wspomnianej trasie, codziennie linia będzie mogła obsługiwać o jeden lot mniej. Większość podróżnych z/do Brukseli z/do Amsterdamu stanowią pasażerowie tranzytowi, którzy na lotnisku Schiphol przesiadają się na dalsze połączenia.
Celem współpracy między KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie. Połączenie kolejowe Bruksela-Amsterdam, które od wczoraj zastępuje jeden z codziennych rejsów KLM trwa około 1,5 godziny. Już od kilku lat, na tej trasie KLM oferuje swoim klientom tranzytowym możliwość wyboru pociągu zamiast samolotu, ale od teraz podróż pociąg plus samolot jest w pełni zintegrowana. Faza testowa przedsięwzięcia potrwa do 29 października 2022 r., a po dogłębnej analizie partnerzy zdecydują o dalszym wdrażaniu i rozwoju air&rail.
Przedsięwzięcie stanowi pierwszy ważny krok we wdrażaniu przez KLM rządowego planu działania dotyczącego usług kolejowych i lotniczych (Actieagenda Trein en Luchtvaart). Plan ten został wspólnie podpisany i ogłoszony pod koniec 2020 roku przez Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej Holandii, lotnisko Schiphol w Amsterdamie, ProRail oraz linie lotnicze KLM i holenderskie koleje – NS Dutch Railways. Określa on szczegółowe działania i środki, za sprawą których międzynarodowe podróże kolejowe staną się logiczną alternatywą, która uzupełni usługi lotnicze na trasach poniżej 700 km.
Samolot plus pociąg
Już od pewnego czasu KLM oferuje swoim pasażerom tranzytowym możliwość przejazdu szybkim pociągiem Thalys zamiast przelotu na odcinku Bruksela-Amsterdam-Bruksela, ale od teraz podróż jest w pełni zintegrowana. Korzystanie z transportu łączonego pociąg plus samolot oferowanego przez KLM jest podobne do doświadczenia z podróżą tranzytową samolot plus samolot, do której pasażerowie są już przyzwyczajeni. Przykładowo, podróżni mogą teraz odprawić się na całą podróż za pośrednictwem linii. Ich karta pokładowa jest ważna zarówno na kolej, jak i na lot. Ponadto KLM na bieżąco informuje pasażerów o aktualizacjach dotyczących całej podróży. Poza zintegrowaniem usług i znaczą poprawą doświadczenia klienta, ważną korzyścią z air&rail jest też mniejszy wpływ na środowisko.
Przed pandemią Covid-19 osoby, które wybrały pociąg stanowiły 20-25 procent wszystkich podróżnych (co przekłada się na około 36 tysięcy klientów KLM na trasie Bruksela-Amsterdam-Bruksela). Celem przedsięwzięcia KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie.
Jednocześnie KLM współpracuje z NS Dutch Railways oraz innymi europejskimi przewoźnikami kolejowymi w celu zbadania możliwych opcji dla szybkich, wygodnych przejazdów pociągiem, z których mogliby korzystać pasażerowie tranzytowi z innych europejskich miast, w drodze do/z Amsterdamu.
„Nasza nowa usługa air&rail jest pierwszym konkretnym efektem w realizacji postanowień rządowego planu działania dla lotnictwa i kolei. Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia. Wraz z Ministerstwem Infrastruktury i Gospodarki Wodnej, lotniskiem Amsterdam Schiphol, ProRail i holenderskimi kolejami NS dążymy do zapewnienia bezproblemowych przewozów pasażerskich, w oparciu o zintegrowane usługi kolejowe i lotnicze” – powiedział Boet Kreiken, wiceprezes wykonawczy ds. doświadczenia klienta w KLM.
Faza testowa air&rail ma potrwać do 29 października 2022 r., po czym zostanie przeprowadzona dogłębna analiza projektu, w ramach której partnerzy poddadzą ocenie opcje do dalszego wdrażania i rozwoju usługi.
Połączenie kolejowe Thalys, które zastępuje jeden lot KLM na trasie z/do Brukseli do/z Amsterdamu (stacja na lotnisku Schiphol) jest realizowane codziennie, a podróż trwa około 1,5 godziny.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty