KLM instaluje Wi-Fi w swoich samolotach

fot. archiwum KLM

Linie lotnicze KLM rozpoczęły instalację Wi-Fi w swoich samolotach typu Boeing 737, obsługujących trasy w Europie. Pierwszy Boeing 737-800 jest już w pełni wyposażony w instalację i gotowy do użytku. Do końca roku, montażem zostanie objętych osiemnaście samolotów tego typu.

Dostawcą łączności internetowej dla KLM jest firma Viasat, a technologia bazuje na bezpośrednim połączeniu używanych przez pasażerów urządzeń mobilnych z europejskim satelitą Viasatu. Instalacją, która potrwa do końca bieżącego roku, zostanie objętych osiemnaście samolotów Boeingach 737-800

Boet Kreiken, wiceprezes wykonawczy ds. doświadczenia klienta „KLM kontynuuje inwestycje w produkt, abyśmy mogli nadal spełniać oczekiwania naszych klientów i wyjść z obecnego kryzysu z jeszcze lepszą ofertą pokładową. WI-FI w samolocie to ważna usługa, z której klienci chcą korzystać w czasie całej podróży. Internet pokładowy jest już szeroko oferowany podczas lotów międzykontynentalnych KLM. Dzięki partnerstwu z Viasat będzie to możliwe również na trasach w Europie.”

Trzy pakiety usług

KLM oferuje trzy różne pakiety usług, w zależności do czego chcemy wykorzystywać internet podczas naszej podróży: „Messaging”, „Surf” i „Stream”.

Pakiet „Messaging” umożliwia bezpłatne wysyłanie i odbieranie wiadomości poprzez komunikatory Whatsapp, Facebook Messenger, WeChat itp.

Podróżni, którzy chcą korzystać z większej ilości danych, mogą uiścić opłatę i wybrać pakiet „Surf” lub „Stream” – w zależności od swoich potrzeb. „Surf” nadaje się do czytania treści w internecie, zakupów online, czy korzystania z poczty elektronicznej, natomiast „Stream” jest przeznaczony do oglądania filmów.

Preferowany pakiet usług, pasażerowie mogą wybrać (i ewentualnie opłacić) za pośrednictwem witryny KLM Portal, która zgłosi się po otwarciu przeglądarki internetowej.

Dostęp do internetu

Za pośrednictwem Portalu KLM pasażerowie mogą nie tylko połączyć się z internetem, ale także w wygodny sposób zarządzać swoją podróżą. Portal umożliwia dokonywanie zmian w rezerwacji, takich jak m.in. zmiana lotu. Jest to szczególnie przydatne w przypadku ryzyka utraty połączenia z powodu opóźnienia.

Pasażer, będąc jeszcze w samolocie, może zmodyfikować swoją podróż, wybierając następny lot o późniejszej godzinie odlotu. Z pośrednictwem portalu można też zakupić podwyższenia klasy podróży (tzw. upgrade) na locie powrotnym lub zarezerwować usługi turystyczne od partnerów KLM, takie jak np. wycieczki w miejscu docelowym. Wszystko to daje klientowi większą elastyczność i kontrolę nad podróżą.

Po połączeniu z pokładową siecią WI-FI, podróżni otrzymują bezpłatny dostęp do wszystkich funkcji Portalu KLM, mobilnej aplikacji KLM oraz strony klm.com. Niezależnie od trasy lotu i typu samolotu, wygląd Portalu KLM i korzystanie z pokładowego internetu wygląda tak samo.

Internet na wszystkich lotach międzykontynentalnych w 2022 roku

Dotychczas KLM oferuje WI-FI w samolotach obsługujących loty dalekiego zasięgu, są to wszystkie maszyny typu Boeing 787 („Dreamliner) i Airbusy A330, a instalacja nadal trwa w Boeingach 777. Obecnie 81% floty międzykontynentalnej jest wyposażone w łączność internetową. Oczekuje się, że do pierwszego kwartału 2022 roku, pasażerowie KLM będą mieli dostęp do internetu podczas wszystkich lotów międzykontynentalnych.

Air France/KLM – nowe narzędzie do rezerwacji dla firm z dostępem do tańszych taryf

 

Adam Gąsior

Redaktor naczelny portalu branżowego WaszaTurystyka.pl


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center