KLM tworzy podcasty o podróżach

Linie lotnicze KLM wprowadziły na rynek kolejną nowość – platformę z podcastami podróżniczymi pod nazwą „The Journey”. KLM jest pierwszą linią lotniczą, która postanowiła tworzyć podcasty ukazujące potęgę podróżowania i inspirować do poznawania świata.

Nowopowstała platforma „The Journey” dostępna pod adresem podcast.klm.com aktualnie zawiera pierwszy podcast o Alasce oraz zapowiedzi kilku kolejnych audycji. Każdy odcinek będzie poświęcony jednej podróży. Klienci i fani KLM są zaproszeni do współuczestnictwa w tym projekcie i podzielenia się osobistymi historiami ze swoich podróży w formie podcastu. Od dziś, co dwa tygodnie będziemy mogli poznawać kolejne odcinki inspirujących audycji, których w sumie ma powstać sześć. Każda z nich, to prawdziwa historia, która zmieniła czyjeś życie.

Natasha van Roode, szef działu komunikacji marketingowej KLM, powiedziała: „Jesteśmy przekonani, że popularne obecnie podcasty to świetny pomysł, który marka może wykorzystać obok tradycyjnych kanałów komunikacji. Osobiste, prawdziwe doświadczenia z podróży mogą być na tyle wciągające, że pozwalają słuchaczom zainteresować się historią przez 30 do 40 minut. Tak długi kontakt z marką współtworzącą przekaz to duże osiągnięcie. Mamy nadzieję, że dzięki podcastom zainspirujemy klientów do podróży, w których czeka ich wiele niezwykłych doświadczeń.”

Jak to działa?
Podcast to rodzaj audycji internetowej, zazwyczaj publikowanej regularnie np. w odcinkach, w postaci przekazu audio lub video. Podcasty można odtwarzać w dowolnym miejscu i czasie. Te, tworzone przez KLM są dostępne na stronie „The Journey” pod adresem: podcast.klm.com. Co ważne mamy też do nich dostęp na naszym smartfonie, za pośrednictwem wszystkich głównych platform podcastowych:
– przez aplikację Spotify,
– przez alikację Podcast app, która jest stadardową aplikację na każdym iPhonie i iPadzie (do pobrania z App Store),
– przez Google Play,
Od maja b.r. pasażerowie KLM będą mogli także słuchać podcastów, korzystając z pokładowego systemu rozrywki (w menu „Muzyka”) na lotach międzykontynentalnych.

Zostań twórcą podcastu KLM!
KLM wciąż szuka specjalnej historii z podróży do ostatniego odcinka „The Journey”. Słuchacze są proszeni o nadsyłanie poprzez podcast.klm.com, swoich wyjątkowych doświadczeń z podróży i podzielenia się osobistymi historiami, które mają szansę zainspirować innych.

Komunikacja z duchem czasu
KLM-owi nie obce jest wykorzystanie nowoczesnych technologii w komunikacji ze swoimi klientami. Do tej pory linia stworzyła możliwość szybkiego kontaktu ze swoim działem obsługi klienta za pośrednictwem komunikatorów Messenger, WhatsApp, czy Twitter. O super jakość i rekordową szybkość obsługi dba też wirtualny pracownik KLM – robot BB („BiBi”). Z pomocą tego bazującego na sztucznej inteligencji czatbota możemy sprawnie zarezerwować bilet. Linia stale rozwija i inwestuje w innowacyjne formy komunikacji. Podcasty zyskują coraz większą popularność na całym świecie, a KLM jest znowu pierwszy, wykorzystując je i postrzegając jako wyjątkowy sposób nawiązywania kontaktu ze swoimi potencjalnymi klientami.