Kolejka na Kasprowy Wierch znowu wozi pasażerów
Kolej PKL Kasprowy Wierch po specjalistycznym przesuwaniu lin nośnych i planowanym przeglądzie technicznym od dziś ponownie wozi pasażerów. Przez dwa miesiące eksperci PKL i producenta kolei przesunęli o 128 metrów osiem lin nośnych o łącznej masie ok. 200 ton i przeprowadzili przegląd elementów jezdnych.
Prace serwisowe były niezbędne dla zachowania najwyższych standardów bezpieczeństwa kolei i norm gwarantowanych przez producenta oraz zapewnienia poprawnej eksploatacji lin nośnych.
Kolej PKL Kasprowy Wierch po dłuższej niż zwykle jesiennej przerwie jest już gotowa do pracy. Od 23 września, oprócz prowadzonego okresowego przeglądu technicznego, trwały także działania związane z pierwszym od 2007 roku, czyli od modernizacji kolei, przesuwaniem lin nośnych. Wagony kolei najeżdżając i zjeżdżając z podpory naturalnie powodują, że liny nośne uginają się w tych samych miejscach, dlatego muszą być raz na 12 lat przesuwane zgodnie z wymogami producenta.
Daniel Pitrus, prezes PKL, powiedział: „Dwa razy do roku – jesienią i wiosną, zgodnie z przepisami i normami bezpieczeństwa wykonujemy szereg prac technicznych, które przygotowują kolej do następnego sezonu. Przesuwanie lin nośnych jest procedurą wyjątkową, wymaganą ze względu na normy techniczne producenta raz na 12 lat. Wszelkie prace serwisowe zrealizowane zostały zgodnie z planem. Chcieliśmy zapewnić turystom planującym wycieczkę na Kasprowy Wierch wyjazd koleją PKL 23 listopada. Zapraszamy wszystkich do podróży koleją PKL Kasprowy Wierch.”
Przez dwa miesiące specjaliści PKL i producenta kolei przesunęli o 128 metrów osiem lin nośnych o łącznej masie ok. 200 ton. Mechanizmy jezdne przechodziły przegląd w Szwajcarii, a same wagony poddano renowacji.
Paweł Mileniak z firmy Doppelmayr International, która jest producentem kolei na Kasprowy Wierch, dodł: “Prace podzieliliśmy na etapy. Na początku zdejmowaliśmy tzw. pajączki utrzymujące linę w pozycji równoległej oraz rolki, po których biegną liny. W dalszej kolejności zdemontowaliśmy wózki jezdne i kabiny, a na ich miejsce założyliśmy wózki zastępcze. Po zdjęciu wagonów konieczne było sprawdzenie i skonfigurowanie wszystkich elementów sterowania odpowiedzialnych za ruch i bezpieczeństwo kolei. Był to czasochłonny i konieczny proces. Transportowy Dozór Techniczny dokonał odbioru dopuszczając kolej do jazdy zgodnie z wymogami bezpieczeństwa.”
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
1000 lat tradycji w jednym miejscu. Gniezno zaprasza turystów na obchody jubileuszu
W roku 2025 obchodzimy 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego i Mieszka II na…
0 Komentarzy6 Minuty
13 stycznia 2025
W poszukiwaniu świątecznych tradycji Mazowsza
Świąteczny czas na Mazowszu z początku XX wieku, to czas licznych wróżb i obyczajów,…
0 Komentarzy7 Minuty
10 stycznia 2025
Zarząd TOO w nowym składzie
9 stycznia 2025 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie członków Turystycznej…
0 Komentarzy1 Minuty
10 stycznia 2025
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki wylicytujemy 16 przedmiotów
Skok ze spadochronem, koszulka z autografem Roberta Lewandowskiego i innych zawodników…
0 Komentarzy2 Minuty
10 stycznia 2025
Trzy noclegi w wiosce Hobbitów – Olympos Village w Turcji będą do wylicytowania w trakcie IV Gali Waszej Turystyki
10 stycznia odbędzie się czwarta edycja Gali Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
9 stycznia 2025
MerlinX Partnerem IV Gali Waszej Turystyki
W trakcie IV Gali Waszej Turystyki, podczas której zostaną wręczone nagrody dla 100…
0 Komentarzy1 Minuty