Kolejny udany tydzień w biurach podróży

KG

To już kolejny bardzo udany dla biur podróży tydzień. Liczba rezerwacji w minionym tygodniu wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 aż o 26,8 proc., a liczba klientów – o26,38 proc.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że w biurach podróży – w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zanotowano wzrost w stosunku do sprzedaży w roku 2013 w wyjazdach samolotowych – o plus 28,8 proc., w wycieczkach typu autokar + hotel – o plus 5,4 proc. zaś wyjazdach z dojazdem własnym, spadek – o minus 13,5 proc.
Imprezy samolotowe w tym tygodniu stanowiły ponad 92 proc. (92,5 proc.) sprzedaży, z dojazdem własnym – 2,4 proc. a autokarowe – 4,5 proc.

Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem kolejny tydzień jest Grecja, której udział w sprzedaży wyniósł 27,8 proc., na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce układ pozostał bez zmian: Turcja (18,9 proc.), Egipt (11,6 proc.), Hiszpania (9,1 proc.), Bułgaria (6,7 proc.), Tunezja (5,9 proc.), Włochy (2,7 proc.), Chorwacja (1,8 proc.),Portugali (1,4 proc.) i Cypr (1,2 proc.).

Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to znowu pierwszą dziesiątkę zdominowała Grecja (pięć lotnisk). Miejsca na podium zajęły : turecka Antalya, grecki Heraklion i bułgarskie Burgas.

Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Bułgarii – Burgas (1809 zł) i w Egipcie – Sharm El Sheik (2292 zł). Najdrożej jest na Kos (2625 zł) i w Heraklionie (2521 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach wzrosła ona o 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013.

Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła o 29,1 proc. Wycieczek samolotowych na Lato 2014 sprzedano aż o 89,7 proc. więcej niż rok temu.
Jeśli chodzi o porównanie najpopularniejszych krajów i kierunków w obecnym sezonie od rozpoczęcia sprzedaży, sytuacja taka sama, jak tydzień wcześniej – na pierwszym miejscu wciąż jest Grecja (24,2 proc. udziału w rynku). Dalej zaś: Turcja (14,9 proc.), Egipt (13,3 proc.), Hiszpania (10,8 proc.), Bułgaria (5 proc.), Tunezja (4,9 proc.), Włochy (3,4 proc.), Maroko (1,7 proc.), Portugalia (1,6 proc.) i Chorwacja (1,6 proc.).