Konkurs na plakat promocyjny LOT rozstrzygnięty

Konkurs LOT, I miejsce Paweł Mildner, fot. LOT
Konkurs LOT, I miejsce Paweł Mildner, fot. LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT wyłoniły zwycięzców konkursu na plakat reklamowy. Inicjatywa z ponad 95-letnią tradycją, która ma na celu promowanie marki poprzez sztukę graficzną. Do tegorocznej edycji zgłoszono 827 prac.

Zadaniem twórców było stworzenie plakatu, który odda jeden z kluczowych atrybutów LOT-u: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm lub bezpieczeństwo.

„Jesteśmy pod wrażeniem różnorodności, jaką prezentują nadesłane w konkursie prace. Autorzy najlepszych plakatów przedstawili Polskie Linie Lotnicze LOT jako wyjątkowego towarzysza podróży, a samą podróż, jako niepowtarzalne doświadczenie, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi” – mówi Ewa Lampart, dyrektor marketingu i komunikacji korporacyjnej PLL LOT.

Kapituła konkursu nagrodziła:

  • I miejsce: Paweł Mildner, doceniony za humorystyczną interpretację wyjątkowości podróży LOT-em.
  • II miejsce: Arkadiusz Docz, nagrodzony za minimalistyczną formę i pozytywne skojarzenia z podróżą samolotem.
  • III miejsce: Alicja Jasina, wyróżniona za otwartość na różne interpretacje oraz kreatywne podejście do symboliki.

Laureaci otrzymają nagrody pieniężne oraz vouchery na zakup biletów lotniczych.

Wyróżnienia przyznano dla: Agaty Małeckiej, Karoliny Grabarczyk, Kamila Rekosza, Jerzego Skakuna, Michała Dyakowskiego, Aleksandry Niepsuj, Aleksandra Modzelewskiego, Asi Pietrzyk, Sofii Lupul, Aleksandry Szmidy i Patryka Wojciechowicza. Ich prace zostały docenione za oryginalność, operowanie symboliką i kreatywny dialog z historią plakatów reklamowych LOT-u.

„Nagrodzone i wyróżnione plakaty tworzą różnorodny zestaw zarówno pod względem formalnym, jak również podejścia do tematu, pomysłu na przedstawienie i interpretacji zadania konkursowego. Konkurs na plakat lotowski pokazał, że spotkanie wizji artystycznej i wymagań związanych z identyfikacją firmy jest możliwe, a tradycyjny, pionowy format B1 jest wciąż doskonałą przestrzenią, dzięki której można skutecznie zachęcać do podróży samolotem i kreować wizerunek firmy” – powiedziała Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu, oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie, przewodnicząca kapituły konkursowej.

Nagrodzone prace będą częścią kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie i zostaną wykorzystane w kampaniach promocyjnych Polskich Linii Lotniczych LOT. Partnerem konkursu było Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie.

Zwycięskie plakaty można obejrzeć tutaj: Konkurs na plakat PLL LOT