Konkurs na plakat promocyjny LOT rozstrzygnięty
Polskie Linie Lotnicze LOT wyłoniły zwycięzców konkursu na plakat reklamowy. Inicjatywa z ponad 95-letnią tradycją, która ma na celu promowanie marki poprzez sztukę graficzną. Do tegorocznej edycji zgłoszono 827 prac.
Zadaniem twórców było stworzenie plakatu, który odda jeden z kluczowych atrybutów LOT-u: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm lub bezpieczeństwo.
„Jesteśmy pod wrażeniem różnorodności, jaką prezentują nadesłane w konkursie prace. Autorzy najlepszych plakatów przedstawili Polskie Linie Lotnicze LOT jako wyjątkowego towarzysza podróży, a samą podróż, jako niepowtarzalne doświadczenie, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi” – mówi Ewa Lampart, dyrektor marketingu i komunikacji korporacyjnej PLL LOT.
Kapituła konkursu nagrodziła:
- I miejsce: Paweł Mildner, doceniony za humorystyczną interpretację wyjątkowości podróży LOT-em.
- II miejsce: Arkadiusz Docz, nagrodzony za minimalistyczną formę i pozytywne skojarzenia z podróżą samolotem.
- III miejsce: Alicja Jasina, wyróżniona za otwartość na różne interpretacje oraz kreatywne podejście do symboliki.
Laureaci otrzymają nagrody pieniężne oraz vouchery na zakup biletów lotniczych.
Wyróżnienia przyznano dla: Agaty Małeckiej, Karoliny Grabarczyk, Kamila Rekosza, Jerzego Skakuna, Michała Dyakowskiego, Aleksandry Niepsuj, Aleksandra Modzelewskiego, Asi Pietrzyk, Sofii Lupul, Aleksandry Szmidy i Patryka Wojciechowicza. Ich prace zostały docenione za oryginalność, operowanie symboliką i kreatywny dialog z historią plakatów reklamowych LOT-u.
“Nagrodzone i wyróżnione plakaty tworzą różnorodny zestaw zarówno pod względem formalnym, jak również podejścia do tematu, pomysłu na przedstawienie i interpretacji zadania konkursowego. Konkurs na plakat lotowski pokazał, że spotkanie wizji artystycznej i wymagań związanych z identyfikacją firmy jest możliwe, a tradycyjny, pionowy format B1 jest wciąż doskonałą przestrzenią, dzięki której można skutecznie zachęcać do podróży samolotem i kreować wizerunek firmy” – powiedziała Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu, oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie, przewodnicząca kapituły konkursowej.
Nagrodzone prace będą częścią kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie i zostaną wykorzystane w kampaniach promocyjnych Polskich Linii Lotniczych LOT. Partnerem konkursu było Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie.
Zwycięskie plakaty można obejrzeć tutaj: Konkurs na plakat PLL LOT
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Podróż w rytmie slow – Mołdawia na Targach ITTF Warsaw
Mołdawianie mówią, że gościnność to ich drugie imię, dlatego każdy, kto odwiedzi ten…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
19 listopada 2024
Ryanair połączy Bydgoszcz z Alicante
Ryanair uruchamia nowe połączenia z lotniska w Bydgoszczy. Od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
18 listopada 2024
Ryanair uruchamia rozkład lotów na lato 2025
15 listopada linie lotnicze Ryanair poinformowały o uruchomieniu rozkładu lotów na lato…
0 Komentarzy1 Minuta
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
18 listopada 2024
DZT promuje Chemnitz jako Europejską Stolicę Kultury 2025
Niemiecka Centrala Turystyki rozpoczęła międzynarodową kampanię promującą Chemnitz, jako…
0 Komentarzy2 Minuty