Konkurs na plakat promocyjny LOT rozstrzygnięty
Polskie Linie Lotnicze LOT wyłoniły zwycięzców konkursu na plakat reklamowy. Inicjatywa z ponad 95-letnią tradycją, która ma na celu promowanie marki poprzez sztukę graficzną. Do tegorocznej edycji zgłoszono 827 prac.
Zadaniem twórców było stworzenie plakatu, który odda jeden z kluczowych atrybutów LOT-u: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm lub bezpieczeństwo.
„Jesteśmy pod wrażeniem różnorodności, jaką prezentują nadesłane w konkursie prace. Autorzy najlepszych plakatów przedstawili Polskie Linie Lotnicze LOT jako wyjątkowego towarzysza podróży, a samą podróż, jako niepowtarzalne doświadczenie, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi” – mówi Ewa Lampart, dyrektor marketingu i komunikacji korporacyjnej PLL LOT.
Kapituła konkursu nagrodziła:
- I miejsce: Paweł Mildner, doceniony za humorystyczną interpretację wyjątkowości podróży LOT-em.
- II miejsce: Arkadiusz Docz, nagrodzony za minimalistyczną formę i pozytywne skojarzenia z podróżą samolotem.
- III miejsce: Alicja Jasina, wyróżniona za otwartość na różne interpretacje oraz kreatywne podejście do symboliki.
Laureaci otrzymają nagrody pieniężne oraz vouchery na zakup biletów lotniczych.
Wyróżnienia przyznano dla: Agaty Małeckiej, Karoliny Grabarczyk, Kamila Rekosza, Jerzego Skakuna, Michała Dyakowskiego, Aleksandry Niepsuj, Aleksandra Modzelewskiego, Asi Pietrzyk, Sofii Lupul, Aleksandry Szmidy i Patryka Wojciechowicza. Ich prace zostały docenione za oryginalność, operowanie symboliką i kreatywny dialog z historią plakatów reklamowych LOT-u.
„Nagrodzone i wyróżnione plakaty tworzą różnorodny zestaw zarówno pod względem formalnym, jak również podejścia do tematu, pomysłu na przedstawienie i interpretacji zadania konkursowego. Konkurs na plakat lotowski pokazał, że spotkanie wizji artystycznej i wymagań związanych z identyfikacją firmy jest możliwe, a tradycyjny, pionowy format B1 jest wciąż doskonałą przestrzenią, dzięki której można skutecznie zachęcać do podróży samolotem i kreować wizerunek firmy” – powiedziała Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu, oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie, przewodnicząca kapituły konkursowej.
Nagrodzone prace będą częścią kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie i zostaną wykorzystane w kampaniach promocyjnych Polskich Linii Lotniczych LOT. Partnerem konkursu było Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie.
Zwycięskie plakaty można obejrzeć tutaj: Konkurs na plakat PLL LOT
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
OLX: Zakopane liderem wśród ulubionych kierunków Polaków
Podczas ferii zimowych 2025 większość Polaków wybierze wypoczynek w górach. Tak wynika z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Chorwacja: Polacy na czwartym miejscu wśród turystów w 2024 roku
Według danych systemu eVisitor od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku, do Chorwacji…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Kiwi.com: wzrost cen nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem
Z raportu Kiwi.com wynika, że Polacy nie rezygnują z podróży, mimo rosnących cen. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty