Koszaliński Hotel Gromada już po remoncie
Najstarszy, reprezentacyjny koszaliński hotel przeszedł metamorfozę. Standard pokoi podniesiono do poziomu czterech gwiazdek odbyło się Zmiany, jakie zaszły na parterze Hotelu Gromada, można podziwiać od pierwszych dni grudnia. Projekt aranżacji wnętrz przygotowała renomowana pracownia Gierałtowski i Partnerzy – Extract Design.
Hotel powstał w roku 1960 pod nazwą Jałta, w miejscu zburzonego w 1945 roku Schumachers Hotel, który z kolei stał na miejscu daenego zajazdu. Lokalizacja znakomita, opisywana w przedwojennej reklamie jako „2 minuty Przez pewien czas hotel nosiła nazwę Arka
Wiesław Świś, prezes hotelowej spółki, powiedział: “Sukcesywnie odnawialiśmy część pokoi, by nadać im standard czterogwiazdkowy. Wszystko w reakcji na zapotrzebowanie ze strony gości, a trzeba wiedzieć, że mamy wielu takich, którzy systematycznie do nas powracają. Zmiany przyjęli oni z uznaniem, co nas ogromnie cieszy.”
W końcu przyszła pora na recepcję, lobby i drink bar.
Małgorzata Filowiat-Bogdan, dyrektor hotelu dodała: „To są miejsca, bardzo ważne z punktu widzenia wizerunku obiektu. Chcieliśmy, by lobby i sąsiadujący z nim drink bar zachęcały do spotkań, bo przecież przyjezdni nie tylko nocują, ale również spędzają u nas czas. I udało się nam stworzyć takie warunki.”
Nowa aranżacja i dekoracja wnętrz parteru to dzieło znanej pracowni Piotra Gierałtowskiego.
Wieslaw Świś podkreślił: „Wybraliśmy partnera pewnego, który zna się na rzeczy, bo ma imponujące portfolio z takimi markami w roli klientów jak VOLVO, Casino – grupa ZPR SA, sieć kin HELIOS, a nawet REGAL CINEMAS oraz pracę dla klientów z branży hotelarskiej w Polsce i za granicą. Dostaliśmy to, czego oczekiwaliśmy.
Piotr Gierałtowski skomentował: „Dużo podróżujemy, obserwujemy to, co się dzieje w architekturze wnętrz hotelowych na świecie i wyciągamy wnioski. Kiedyś były dwa rodzaje hoteli. Do jednych ludzie przyjeżdżali odpocząć podczas urlopu, czyli na dłużej, a więc wszystkie funkcje – takie jak gastronomia i wielkość pokoi – zyskiwały na znaczeniu. Drugi rodzaj to hotele biznesowe, na jedną lub dwie noce podczas delegacji. W tej chwili styl podróżowania zmienia się i często sama możliwość przenocowania w wygodnym łóżku z własną łazienką przestaje wystarczać. Ludzie wybierają hotel pod kątem nie tylko lokalizacji, ale i wystroju, atmosfery. To dzięki temu wracają. W naszym przekonaniu koszaliński hotel jest bardzo przyjazną przestrzenią dla jednych i drugich. Bar hotelowy staraliśmy się jak najbardziej otworzyć i połączyć z lobby w taki sposób, by gość mógł zejść tam, zamówić drinka czy kawę i w lobby hotelowym popracować przy laptopie albo poznać innych ludzi.
To co rzuca się od razu w oczy osobie, która zna Hotel Gromada a odwiedza go obecnie, to dużo jaśniejsze wnętrze, bardziej uporządkowane, jakby przestronniejsze, a przecież jego powierzchnia się nie zmieniła. Wywołać takie wrażenie to był nasz i klienta cel. W projektach przywiązujemy bardzo dużą wagę do światła. Staramy się nim grać w taki sposób, by podkreślało ono walory materiałów, które stosujemy oraz budowało ciepły klimat. Z kolei zastosowanie jasnych barw – od bieli do szarości z elementami czerni, lekko miejscami przełamanymi beżami, to nawiązanie do dominującego obecnie stylu, pożądanego przez hotelowych gości.”
W lobby pojawiły się nowe meble. Sofy, fotele i stoliki są wybrane z gotowej kolekcji. Meble nieruchome, jak lada recepcyjna, bar i inne elementy zabudowy, zostały wykonane według projektu Extract Design na zamówienie.
Projektanci pozostawili w niezmienionej postaci obłożone marmurem kolumny hotelowego parteru.
Piotr Gierałtowski skomentował: „Obecnie biały marmur w rozmaitych odmianach jest modnym materiałem, stosowanym przez najlepszych designerów. Do tego warto podkreślać, że miejsce ma historię i to również był argument na rzecz pozostawienia tego fragmentu poprzedniego urządzenia. Historia to jedna z niewielu rzeczy, których nie da się kupić. Gościom przypominamy w ten sposób, że to miejsce nie istnieje od tygodnia, a od wielu lat. Nic tak nie zaświadcza o tradycji jak porządny kamień.”
Warto wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy w związku z modernizacją parteru hotelu. Galeria sztuki prowadzona przez Berenikę Żesławską może teraz lepiej eksponować oferowane malarstwo i rzeźbę. Prace plastyków w naturalny sposób stają się ozdobami lobby.
Dzięki czterem salom konferencyjnym o zróżnicowanej powierzchni hotel może również gościć uczestników konferencji i szkoleń. W bocznych jego częściach działają: kasyno, ekskluzywny butik oraz salon optyczny. W długo nieczynnych podziemiach hotelu, które w czasach PRL miały funkcję schronu, Stowarzyszenie Historyczno-Eksploracyjne Odkrywcy urządziło coś na kształt małego muzeum. Po uprzednim telefonicznym umówieniu się, można je zwiedzać w czwartki. Wśród zgromadzonych pamiątek znajdują się również te, które nawiązują do tradycji przedwojennego Hotelu Schumachera oraz powojennej Jałty.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Koszaliński Hotel Gromada już po remoncie […]